Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirpparikävijä: kuinka paljon ostat?

Vierailija
19.09.2014 |

Lähellemme on tullut HYVÄ kirppari. Aina kun sinne menee, löytää jotain kivaa. Halvalla lähtee merkkivaatteitakin yms. Ongelmaksi on nyt siis syntynyt se, että kaikkea kivaa olisi tarjolla pikkurahalla. Mutta eihän kaikkea voi ostaa? Eihän? 

Kuinka paljon te muut kirpparikävijät ostatte uusia kirpparivaatteita? Olenko ihan kamala jos viikottain ostan muutaman vaatteen? Rahaa noihin ei mene kuin kymppi tai pari. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:44"]

Mä ostan paljon. Ja mulla on vaatteita paljon. 

Meillä on lähellä kirppari, josta saa usein tosi kivoja, hyvälaatuisia ja uudenveroisia naistenvaatteita halvalla. Mä ostan aina, kun näen jotain, mikä on just mun tyyliä. Mun vaatteet ei mahdu kaappeihin ja silti ostan. 

Laitan aina kyllä vaatteita takaisinkin kiertoon eli väliin tulee hutiostoksia ja osaan kyllästyy tai ei tuu käytettyä. 

[/quote]

mikä kirppari?

[/quote]

Mä en asu Suomessa. Mutta ei täälläkään kaikki kirpparit ole hyviä. Mä käyn vaan tuossa oman kylän kirpparilla, joka on kyllä huippu. Tänään löysin vain yhden Masain tunikan ja saksalaisen puuvillaisen laatuneuleen. Molemmat uudenveroisia. Maksoin yht. 6 €.

Vierailija
22/43 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit on ihania ja kyllä tulee munki melkein viikoittain ostettua jotain.. Rahallinen tappio ei ole suuri per vaate ainakaan ja tällaista shoppailua voi harrastaa paremmalla mielellä kuin ostaa kaiken uutena. Jos vaate on hutiostos, se menee takas kirpparille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xx

Vierailija
24/43 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa asiantuntijat hyviä kirppiksiä pk seudulla!

Vierailija
25/43 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
26/43 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Ennen olin kirppiksellä töissä, joten tavaraa tuli ostettua oikeastaan joka työvuoron aikana. En oikeastaan ikinä löydä housuja tai kenkiä, lähinnä paitoja ja kodinsisustusjuttuja. Tulee ostettua enemmän kuin mitä tarvitsisin.

Nykyään käyn kirppiksillä vain lauantaisin, ja sinnekin kerään rahaa arkipäivisin myymällä tavaraa fb-kirppiksillä. Tienestit laitan erilliseen purkkiin ja niillä sitten ostelen lauantaina kirppikseltä. Myyn virheostoksia (esim. Kokonsa tai värinsä puolesta tai muuten vaan käyttämättä jääneitä juttuja) ja niitä, joista on tuplakappaleet, esim. löysin just kirppikseltä kivemman vihreen talvitakin, mikä mun aikasempi vihreä oli, joten vanha myyntiin.

Ja näillä kirppispäivillä mulla menee 20-100€. Vaatteita en osta uutena, paitsi vuodessa parit housut ja kengät.

Vierailija
27/43 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että istuvuuteen ja leikkauksiinhan voi vaikuttaa ihan itse, jos on sakset ja ompelukone :)

Kirppikseltähän laadukkaista materiaaleista tehtyjä vaatteita saa ostettua huippuhalvalla. Vielä joskus 90-luvullakin materiaalit olivat niin paljon parempia kuin nykyään. Ei tarvita kuin vähän harjoittelua niin vanhanaikaisesta saa kyllä räätälöityä uutta!

Vierailija
28/43 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/43 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tulee ostettua, tänäänkin meni reilu 50€ mutta toisaalta ostamistani jutuista (kassillinen vaatteita) en olisi saanut kuin yhden tai kaksi uutena ostettuna tuolla hinnalla.

Vierailija
30/43 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppistely on mun harrastus. Rentoudun kiertelemällä niitä. Menen vain kivoihin ja siisteihin paikkoihin (haisevia täällä ei olekaan?). En osta mitään uutena kaupasta paitsi alusvaatteet jne. Veikkaan että säästän ihan älyttömästi verrattuna että harrastaisin vaikka ratsastusta ja ostaisin kaiken uutena kaupasta!

Vierailija
31/43 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin iskee hillitön ostovimma - pakko saada päivitystä vaatekaappiin. Ja tuntuu, että tarviin just sellaista vaatetta jota ei kaapista löydy. Mutta aikaisempaan verattuna en syöksykään heti vaatekauppaan ostamaan vaatteita, joita en luultavasti kuitenkaan kauaa pidä, vaan suuntaan kirppikselle.

Hutiostoja tukee tehtyä, muta huomattavasti halvemmalla. Kirppiksellä en kummemmin mieti hintaa, jos löydän jotain jonka ehdottomasti haluan, ostan sen. Huonosta laadusta en kuitenkaan suostu maksamaan.

Ensimmäiselle lapselle tuli ostettua ihan älyttömästi vaatettta, ostin aina kun löysin jotain kivaa. Nyt toisen kanssa olen tullut paljon kriittisemmäksi, eikä tarvettakaan ole samalla tavalla.

Siis, ostan (lähes) aina, jos löydän kivaa. Kyllähän niitä voi myydä pois!

Vierailija
32/43 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään käyn kirpputorilla ehkä 2 kertaa vuodessa, joten ostan aina lähes kaiken mitä haluan. Viimeksi ostokseni maksoivat 80 euroa, ostin kenkiä, vaatteita, kirjoja, askartelumateriaaleja, pelejä ja pehmoleluja. Kirppareilta tulee ostettua juttuja mitä en uutena ostaisi täydellä hinnalla, esim. paitoja en tarvitsisi yhtään lisää, mutta kun maksoi 3,5 euroa ja väri oli nätti... Samoin kirjoja tulee hamstrattua, kun ovat euron kappale.

Kierrätän kyllä paljon tavaroitani eteenpäin, varsinkin kirjoja ja vaatteita on helppo kierrättää.

Vierailija
33/43 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aika valikoidusti vain sellaisia vaatteita joista oikeasti tykkään todella paljon, mutta jos sellaisia sattuu tulemaan yhden kirppisreissun aikana paljon vastaan, niin ostan ne kaikki. Yleensä kuitenkin menee maksimissaan parikymppiä yhdellä reissulla. Siinä mielessä ostan paljon, että tulee hankittua sellaisiakin vaatteita joita en oikeasti tarvitsisi, jos ne ovat kivoja... Esimerkiksi paitapuseroita mulla on kymmeniä. Toisaalta en jaksa olla liian ankara itselleni, sillä shoppailu on ollut mulle todellinen ongelma joskus, ja se on jo huomattavaa edistystä että shoppailen nykyään melkein pelkästään kirppiksillä :) Niistä kun saa usein rahat pois sitten jos vaatetta ei tulekaan käytettyä.

Vierailija
34/43 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/43 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te ostatte jos kympillä selviätte? Kyllä täällä laadukkaat merkkivaatteet maksaa yli kympin. HM-rytkyjä saa halvemmalla.

Vierailija
36/43 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/43 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pakkoshoppailla, teen sen mielummin kirppiksellä kuin kaupassa

Vierailija
38/43 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Paitsi voin ostaa halpamerkkejä, koska en osta vaatetta merkin takia. Lisäksi en osta tekonahkaa laukkuina, kenkinä enkä vaatteina, poikkeuksena se, että tarvitsen jotakin asua varten vaikka tietyn väriset kengät, jotka saan halvalla kirpparilta ja laitan tilaisuuden jälkeen uudelleen kiertoon.

Osteluuni ei mene paljoa rahaa, ja näiden "sääntöjen" ansiosta pysyy jokin tolkkukin :) Mutta myönnettäköön, että ostan enemmän kuin oikeasti tarvitsisin. Kukapa länsimaissa ei? Sentään ostan käytettynä...[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 07:10"]

En osta keinokuituja En osta väärää väriä En ista väärää kokoa En osta halpamerkkejä En osta vanhentuneita leikkauksia

[/quote]

Vierailija
39/43 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nykyään löydä kirppiksiltä mitään kun porukka tyntyy tyhjentävän sinne kuolleen isomummun varastoa tai muuten vaan likasia ja nukkaantuneita vaatteita.. Myynnissä olevat kengät on ihan kuraisia ja kamalia. Siis tälläinen yleiskuva on jäänyt itselle viimeisen vuoden aikana kirppareista. :(

Vierailija
40/43 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn paljon kirppareilla, mutta rahaa menee yleensä maksimissaan 5 euroa per viikko. Olen tosi tarkka siitä mitä ostan ja millä hinnalla ostan. Mieluummin jätän ostamatta, jos tuote ei ole "täydellinen". Pystyn mielestäni hillitsemään itseäni aika hyvin enkä sorru liikoihin ostoksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan