Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa suuttua tällaisista

Vierailija
19.09.2014 |

Minulla ja avomiehelläni on takana vaikeat kaksi vuotta. Suhteeseen on mahtunut isompia kriisejä ja pieniä riitoja. Asiat on kuitenkin aina saatu selvitettyä ja eteenpäin menty. Kuitenkin mies onnistuu usein loukkaamaan minua sanomisillaan. Olen herkkä ja jään usein pohtimaan näitä. Alla on tämän päivän parhaat. Puhuvatko kaikki miehet naisilleen näin?

-"X:n tyttöystävä on älykkäämpi kuin me kaikki, mutta en minä ainakaan haluaisi itseäni älykkäämpää naista." (Selitys oli, että tämä nainen on matemaattisesti lahjakas ja että minä ja mies olemme kuulemma yhtä älykkäitä. Tosin vihaisena hän usein haukkuu minua tyhmäksi ja kehitysvammaiseksi)

- "Katsoin niiden naisten kuvia selvittääkseni kenellä on Facebook ystävistäni suurimmat rinnat." (Oli vertaillut kolmea daamia ja huomasin ne sivuhistoriassa ja kysyin asiasta hänen minulle aiheuttaman luottamuspulan vuoksi)

Olen korkeakoulutettu, uhkea ja kaunis. Se ei ilmeisesti kuitenkaan riitä vai onko miesten psyyke todella niin erilainen, että kaikilla heillä on tapana tehdä tällaisia vertailuja ja kartoituksia? Itsestä tuntuisi oudolta katsella muita miehiä hänen poissa ollessaan ja arpoa kenellä on esim. paras perse. Hän veti minulle raivarit, koska ilmaisin että tällainen käytös tuntuu minusta pahalta. Pitäisikö minun kasvaa ihmisenä ja yrittää ymmärtää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jätä tuollainen ukko se vaan pahenee tuosta.

Vierailija
2/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se! Ei osaa arvostaa sua yhtään eikä sua ansaitse. Kaikista eniten särähti tuo korvaan että haukkuu sua tyhmäksi ja vammaiseksi. :( Niin kuin äsköinen sanoi, se vaan pahenee tuosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa ensimmäisesä kommentissa kyllä häiritsisi eniten asenne. Kertoo miehen huonosta itsetunnosta ja suhtautumisesta naisiin. Aiheuttaa useita eri ongelmia suhteeseen ja tulevia vastaavanlaisia latistavia mielipiteitä.

Vierailija
4/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että pitäisi. Kahden vuoden jälkeen sitä on vaan vaikea hahmottaa mikä on normaalia ja mikä ei. Samalla hän kuitenkin kehuu(jos en ole "hankala"), viettää aikaa ja ostaa lahjoja. Meillä on ihan mukavaa yhdessä, mutta välillä tulee näitä elämänviisauksia. Lisäksi on tietysti kaikki ne menneet vaikeudet, jotka ehkä hankaloittavat luottamusta.

Ap

Vierailija
5/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuu, jos et ole hankala, haukkuuko sitten vammaiseksi? Ei ole normaalia vertailla kavereiden rintoja netissä, ei todellakaan.
Lähde ennen kuin on myöhäistä. Tuollaiset tyypit pahenevat vain.

Vierailija
6/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ne menneet vaikeudet olivat ?

Vierailija
7/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jätä se heti, kun teillä ei ole lapsia. Itse olen jumissa loukkaavan miehen kanssa, koska on lapset.

Vierailija
8/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei unohda toi tyyppi. Normaalejakin miehiä on olemassa.. kuulostaa uhan hirveältä.

Vierailija
9/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän törppö, mutta joidenkin ulosanti on tuollaista, ei välttämättä tajua loukkaavansa. Jos, et kestä sitä, niin lähde. En usko, että kaikkia tuollainen jaksaa häiritä, heittää takaisin samanlaista paskaa läppää vaan..

Vierailija
10/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menneet vaikeudet liittyivät ulkomailla olooni. Olimme sopineet olevamme uskollisia, mutta hän löytyi myöhemmin deittipalveluista netistä. Oli myös pitänyt yhteyttä entisiinsä ja ilmoitellut ystävilleen pettyvänsä minua(joutui olemaan 5kk ilman). Enää ei ole ollut mitään tuollaista ja noiden selitti joutuneet epävarmasta suhteestamme ja omista hylkäämiskokemuksistaan johtuneista peloista. Nyt on kuitenkin parantanut tapansa ja luopunut jopa aikuisviihteestä. Silti tuo puhetapa loukkaa edelleen. Ärsyttävintä on ettei hän voi käsittää miksi minä suutun noista kommenteista. Siinä tulee itselle vainoharhainen olo. Uskoisin myös voivani olla suvaitsevampi, mutta jotenkin menetetyn luottamuksen johdosta pienetkin asiat saavat olon tuntumaan uhatulta.
Ap

Vierailija
11/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän määrittelee minut hankalaksi jos loukkaannun asioista helposti tai kaivelen menneitä. Sitten suuttuessaan saattaa laukoa noita "vammainen" kommentteja. Lisäksi hän jaksaa aina muistuttaa kuinka minulla on vähemmän rahaa yms, vaikka pyrin maksamaan puolet kaikesta. Haluaan kuitenkin tarjota ja maksaa ja sitten suuttuessaan vittuilee siitä. Itsekkin olen kokenut, että hän yrittää jotenkin saada minut hallintaansa. Olen aika vahva tahtoinen ja itsenäinen.
Ap

Vierailija
12/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen neuvon antaisit ystävällesi jos hän olisi tuollaisessa suhteessa ja tilanteessa...?

Vierailija
13/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 19:44"]

No hän määrittelee minut hankalaksi jos loukkaannun asioista helposti tai kaivelen menneitä. Sitten suuttuessaan saattaa laukoa noita "vammainen" kommentteja. Lisäksi hän jaksaa aina muistuttaa kuinka minulla on vähemmän rahaa yms, vaikka pyrin maksamaan puolet kaikesta. Haluaan kuitenkin tarjota ja maksaa ja sitten suuttuessaan vittuilee siitä. Itsekkin olen kokenut, että hän yrittää jotenkin saada minut hallintaansa. Olen aika vahva tahtoinen ja itsenäinen. Ap

[/quote]

No tuo ei kuulosta hyvältä, pyrkii tosiaan saamaan jotain yliotetta sinusta. En tosin tiedä onko nämä ongelmat toivottomia... Periaatteessa jos mies ihan aidosti pystyy ymmärtämään jotain oman toimintansa motiiveja eikä kommentti nettideittailusta jonkin omien ongelmien takia ollu pelkkää sanahelinää, saattaisitte ehkä jonkun pariterapian avulla saada hommaa terveemmälle tolalle. Siis jos sellaiseen on motivaatiota?

Vierailija
14/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kehoittaisin miettimään tarkkaan. Ystäville en oikeen kehtaa tästä puhua. Jotenkin filosofiaani kuuluu että en kehota tuttuja eroamaan ellei heidän tilanteensa ole selvästi kestämätön. Itse sitä on vaikea hahmottaa ja kun sitä hyvääkin on niin ei aina ymmärrä parastaan. Lisäksi mies vastaa unelmiani ja toiveitani jos näitä haittapuolia ei huomioi..
Ap

Vierailija
15/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit ajatella että "suvaitsevainen" ihminen hyväksyisi sen, että haukutaan "kehitysvammaiseksi"??

Haukkumasana on tarkoitettu loukkaamaan naista, joka ei suostu pitämään kynttiläänsä vakan alla, mutta se loukkaa myös kehitysvammaisia ihmisiä, eihän ole heidän vikansa että ko. vamma on.

No selvästi miehelle on ongelma että olet fiksu ja koulutettu ja itsenäinenkin. Ongelma on miehen omassa itsetunnossa, jokin siinä mättää. Ei kykene hyväksymään sinua sellaisena kuin olet.

Keskustele hänen kanssaan suoraan ja sano, että sinua loukkaa se, ettei hän arvosta sinua ihmisenä eikä naisena. Jos edelleen tulee tuollasita haukkumista, sun pitää heittää takaisin jotain yhtä rumaa ja katsoa miten suu sitten pannaan.

Luulenpa ettei pojun identiteettikriisi mene ohi ihan heti, joten joudut luultavasti pistämään välit poikki.

Vierailija
16/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että olet korkeakoulutettu, mutta kuitenkin kysyt av-palstalla "pitäisikö minun kasvaa ihmisenä ja yrittää ymmärtää", siis  miehen tissi- ja persevertailuja vaiko raivareita?

Ei tää nyt mene ihan käsikirjoitukseen mukaan, paitsi jos olet sairaanhoitaja ja koko ikäsi naisvaltaisessa ympäristössä toiminut. Siinä tapauksessa voisi pitää normaalina, että uskot tuollaisen käytöksen olevan miehille tavallista. Ehkä niitä vitsinä joskus heitetään, tai nuoret miehet uhoavat, mutta ei tervepäinen aikuinen noin toimi.

Aika erikoinen on sinun unelmamiehesi, jos tuo nyt kaikkine haukkumisineen ja huonosti käyttäytyvänä sellainen on.

Vierailija
17/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen minä ihan yliopistolla. Suhteellisen nuori ja ilman isää kasvanut tyttö. Vanhempiani ei ole kiinnostanut juuri kasvattaa minua ja he erosivat kun olin 12 isäni petettyä äitiäni. Molemmat ovat sen jälkeen vaihtaneet partneria ahkerasti. Että niin... Kyllä sitä koulutettu ihminenkin voi olla tietämätön ja jopa typerä. Olen myös tehnyt jonkinlaista liikkumista sosioekonomisen asemani suhteen. Lisäksi minulla ei ollut läheisiä miehen malleja ja koko nuoruuteni ja loppu lapsuuteni on muutenkin ollut kaoottista. Siksi varmaan päädyn nettiin ihmettelemään mikä on normaalia. Aviomieheni on myös koulutettu ja vielä itseäni arvostetummalla tieteenalalla. Nuori hänkin.
Noh.. Unelma paperilla. Sitten on nämä ei toivotut asiat.

Ap

Vierailija
18/18 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomieheni*
Ap