600 000 euroa ei tuo Helsingin asuntomarkkinoilla valinnanvaraa
Laskimme, että meillä olisi mahdollisuus max 600 000 euron asuntoon. Kriteerinä 4 huonetta tai enemmän.
Kantakaupungista ei saa mitään! Eikä ns. paremmista tyylikkäistä lähiöistä. Ihan sama se on sitten muuttaa Espooseen. Luulin että olisimme hyvätuloisia ja -osaisia, mutta ilmeisesti emme sitä Helsingin mittakaavassa ole.
Kommentit (61)
Todellisuus kadonnut
600k on
86m2 Herttoniemestä
87m2 Munkkiniemestä
122m2 Kuopiosta
80m2 Lauttasaari
98m2 Kivenlahti
88m2 Torpparinmäki
91m2 Arabia
108m2 Latokaski
Lähde: Etuovi
Ymmärrän niin hyvin teitä! Mä olen kans pitänyt meitä hyvätuloisina, mutta edes Vantaalta ei saa enää uudehkoja 5-huoneen omakotitaloja 500 000 eurolla. Hurjiksi ovat hinnat menneet.....
Lahdesta saa ihanan järvenrantatalon.
Vierailija kirjoitti:
Pitäjänmäki
Konala
Maununneva
Tapiola
Tapiola on yksi Espoon kalleimmista alueista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Afganistanist tule lisää jengii niin kyllä heille menee Helsingissä asunnot. Terveisin 15 vuotta jonossa ollut kantaväestöön kuuluva.
Ymmärsitkö, että tässä oli kyse omistusasunnoista?
😄😄Nasselle vähän haastava käsite, kun itsekin siellä jonossa ja fatta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Afganistanist tule lisää jengii niin kyllä heille menee Helsingissä asunnot. Terveisin 15 vuotta jonossa ollut kantaväestöön kuuluva.
Asunto vaikka ostetaan heille Helsingistä veronmaksajien rahoislla.. Mitä vaan että he rikastuttajat saavat asunnon.
Jaa. Ja tää liittyi nyt "jonoihin" miten?
Ostakaa joku kiva okt esim. Tapanilasta tai Oulunkylästä?
Tapanila ainakin tosi kivaa aluetta, Oulunkylästä tai Veräjämäestä en nykyään tiedä mikä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän niin hyvin teitä! Mä olen kans pitänyt meitä hyvätuloisina, mutta edes Vantaalta ei saa enää uudehkoja 5-huoneen omakotitaloja 500 000 eurolla. Hurjiksi ovat hinnat menneet.....
Ei ne hurjia ole niille, joilla on varaa maksaa. Ne kato piirtää kellä on liituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetkö sinä Fattan Nisua 😂😂 Nisupoika 😂
Espoon sokkeloista saa vanhemman omakotitalon kohtuuhintaan. Miinuksena on että tarvitse navigaattoria ensimmäiset puoli vuotta että löydät kotiin.
A) Olimme kehien sisällä kolme lapsen kanssa eli ongelma
B) ASP täynnä
C) Budjetti 200k
D) Talon hankkiminen (100-vuotias puutalo) pienen kaupungin keskustasta hoitovapaan aikana. 150 neliötä + Autotalli ja pihaa lapsille.
* 1 neliökilometrin sisällä kaikki palvelut, jota normaalielämässä tarvitsee. Lapset pääsevät itse harrastuksiinsa ja kouluihin. Olen kävellyt päiväkotiin heidän kanssa. Harvemmin normiarjessa autoa tarvitsee. Sirkuskin tulee koulun jalkapallokentälle, jonne näkee parvekkeelta. Lähiluontoon ja uimapaikoille mennään autolla.
E) Irtisanoutumiset ja uudet työt
G) Välillä käydään Helsingissä ihmettelemässä muurahaisten touhua ja yövytään hotellissa jossei viitsi ottaa bussia takaisin kotiin
F) Problem Solved
Laitoin Oikotielle hakuun sijainniksi Etelä-Helsinki, huoneita 4 ja hinta max. 600 000 euroa. Tuli 25 osumaa.
No voi, voi. Itse hyvätuloisena yh:na elän 300 000 € kolmiossa kahden lapseni kanssa Kehä 1:n sisäpuolella. Velka on onneksi jo lähes maksettu, jotta voi lähivuosina hankkia neliön, kun lapseni haluavat omat huoneet.
Mitä itkette? Teillä on kaksi maksajaa. Harva asuu unelma-asunnossaan, kyllä raha useimmille rajat asettaa. Itse pidän itseäni onnekkaana.
Miten olisi Honkasuo? Sieltä saa uuden 4-5 huoneen rivitalon tai erillistalon jopa alle 500 000 eurolla. Kulkuyhteydetkin ovat hyvät kun juna-asema on ihan kävelymatkan päässä.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?locations=%5B%5B7829211,4,%…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetkö sinä Fattan Nisua 😂😂 Nisupoika 😂
Jep. Naurettavia noi landet käyttää sanaa Nasse ja samalla yritää olla stadilainen ja sanoo fatta. Antakaa armoa.
Eikö esim. tämä asunto Lauttasaaresta sopisi kriteereihin? Neliö, hintapyyntö 595 000 euroa, putkiremonttikin tehtynä:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16266779
Vierailija kirjoitti:
Laitoin Oikotielle hakuun sijainniksi Etelä-Helsinki, huoneita 4 ja hinta max. 600 000 euroa. Tuli 25 osumaa.
Joo, Etelä-Helsinki näyttää mm. Itä-Pasilan, mistä ei olla kiinnostuneita. Eri asia kuin kantakaupunki. Muut alle 600 t menevät ovatkin sitten tarjouskauppoja tai muuta outoa. Esim alle 70 neliön neliö Arabianrannassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö esim. tämä asunto Lauttasaaresta sopisi kriteereihin? Neliö, hintapyyntö 595 000 euroa, putkiremonttikin tehtynä:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/16266779
Järkyttävä hinta silti vaikka kuinka olisi remppoja tehty. Aivan järkyttäviä nykyiset hinnat.
Suosittelen Marjaniemeä tai Lauttasaarta. Tilanne ei ole niin synkkä kuin annetaan ymmärtää. Tarjontaa on joka lähtöön.