Miksi ihmiset ei käytä ffp2-maskeja?
Sen sijaan kytätään ja halveksitaan niitä, jotka kulkevat ilman naamarättiä. Käyttäisitte kunnon hengityssuojainta, niin ei tarvitse kytätä ja pelätä meitä maskittomia!
Kommentit (52)
Käytän töissä 6-8h putkeen ffp2 maskeja ihan hyvällä menestyksellä. Astmakin on. Ja olen puhetyöläinen = opettaja.
Jos on saanut jo kaksi rokotetta, ei ole enää mitään syytä suojata itseään.
Käytän. Kivampi olla elossa kuin kuollut.
Itse käytän Ffp2 maskeja kaupoissa etc.
Niissäkin on kyllä eroja.. Mukavimmat kalliimpia.
Niin ja olen tuplarokotettu.
Ne halvimmat ei ole kuin 59 centtiä.. Se on alle 3 muovipussin hinta.
Minulle tulee hengenahdistusta ja päänsärkyä sellaisista kuonokoppamaskeista. Niissä tulisi olla venttiili niin sitten tätä ongelmaa ei tule. Venttiiliset taas niin kalliita että ei ole kyllä varaa ellei pidä samaa pidemmällä käytöllä. Ja kenenkään maskin käyttöjä en seuraa tai arvostele.
Käytän FFP3-maskeja. Ei ole vaikeaa. Hylätkää ihmiset jo ne kirurgiset, ne eivät suojaa teitä itseänne! Korona tarttuu aerosolina, tarvitaan hengityssuojain.
Käytän maskia ainoastaan töissä koska siellä on pakko pitää. Töissä on tarjolla kirurgisia maskeja joten sit käytän niitä.
Uskomatonta miten hyvä hapenottokyky ja/tai vähäinen hapentarve joillain on. Mä käytän ff maskeja tehdessäni pölyisiä kotiaskareita. Muutaman minuutin kuluttua rupean haukkomaan ilmaa ja maski melkein ruttaantuu alipaineesta. Myös venttiilillisessä maskissa tulee pian tukala olo. Kaupassa ja terveysasemalla käytän kirurginmaskeja.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten hyvä hapenottokyky ja/tai vähäinen hapentarve joillain on. Mä käytän ff maskeja tehdessäni pölyisiä kotiaskareita. Muutaman minuutin kuluttua rupean haukkomaan ilmaa ja maski melkein ruttaantuu alipaineesta. Myös venttiilillisessä maskissa tulee pian tukala olo. Kaupassa ja terveysasemalla käytän kirurginmaskeja.
Mulla on ainakin huono hapetus.. Ja silti pystyn käyttämään esim. Kauppareissun Ffp2 - maskia.. Ei niiden kuulu kyllä littanaksi mennä/rypisty hengityksen mukaan🤔
Oletko kokeillut sitoa niitä enemmän kuonokoppaiseksi? Tai Itse tykkään, kun laitan narut solmuun heti maskin reunassa. Toki tämä ei onnistu kaikissa maskeista.
Mulla on itse asiassa pari sataa metriä kauppaan ja laitan maskin jo kotona ja otan kotona pois. Varmaan osa katsoo, että "hullu" kävelee Maski naamalla. Siinähän katsoo.
Yksi epämiellyttävä kohtaaminen oli, kun poika/nuori mies tuli vastaan ja häntä ilmeisesti huvitti maskini tms. Kun alkoi vastaan tullessa oikein tahallaan tekoköhimään etc. Se oli aika ikävää käytöstä.
Ei ne FFP2 maskit niin järjettömän kalliita ole. Moni ostaa varmasti samalla rahalla kaikkea muuta "kivaa", joten harvan kohdalla tuo hinta on mikään rajoittava tekijä. Itse käytän vain FFP2 maskeja, koska kirurgisista ei deltan kanssa ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliita
Tämähän se. Itse hommasin pestäviä kangasmaskeja, nyt nekin on kielletty esim. Finskin lennoilla. Omissani on sellainen sisätasku, minkä sisälle voi sujauttaa lisäsuodattimen, vaikka sen kertakäyttömaskin. Mutta ei, ei käy enää. Joten ostetaan kertakäyttöisiä ja käytetään niitä. Monihan käyttää sitä yhtä ja samaa koko ajan. Lisäksi roskikset pursuilee näitä kauppojen edessä ja ulkoilupolut ovat täynnä maskeja. Kohta varmaan jonkun lemmikki tai muu eläin saa suolitukoksen niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on niin pihejä, pitää saada halvinta vaikka se ei olis tarpeeks hyvää. Ja monet pitää maskia vaan siks koska "täytyy" pitää, ei siks, että haluaisivat oikeesti suojata ketään.
Mjutta toisaalta maskisuosituksen ideahan on juuri se, että maskien vain täytyy näkyä, ei niillä ole tarkoitus suojata ketään. Tämä on toistuvasti sanottu eri tahoilta, että maskilla on psykologinen merkitys. Silloin on ihan sama vaikka käyttäisi harsokankaasta tehtyä maskia, kun idea on vain se, että maskilla muistutetaan pandemiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin huono hapetus.. Ja silti pystyn käyttämään esim. Kauppareissun Ffp2 - maskia.. Ei niiden kuulu kyllä littanaksi mennä/rypisty hengityksen mukaan🤔
Oletko kokeillut sitoa niitä enemmän kuonokoppaiseksi? Tai Itse tykkään, kun laitan narut solmuun heti maskin reunassa. Toki tämä ei onnistu kaikissa maskeista.
Mulla on itse asiassa pari sataa metriä kauppaan ja laitan maskin jo kotona ja otan kotona pois. Varmaan osa katsoo, että "hullu" kävelee Maski naamalla. Siinähän katsoo.
Yksi epämiellyttävä kohtaaminen oli, kun poika/nuori mies tuli vastaan ja häntä ilmeisesti huvitti maskini tms. Kun alkoi vastaan tullessa oikein tahallaan tekoköhimään etc. Se oli aika ikävää käytöstä.
Mutta se tekoköhiminenhän ei haitannut sua, koska olit a) ulkoilmassa b) turvassa ffp-maskisi takana. Eikö vain?
Mulla on 2 rokotusta. En käyttänyt maskeja vapaa-ajalla sitä ennenkään enää aikoihin. En usko kirurgin maskien tehoon ollenkaan ja noi taas ovat liian kalliita käyttää oikeaoppisesti, eli kertakäyttöisesti ja käsiäkään ei pysty pesemään poisoton jälkeen ja lisäksi näprään maskiakin jatkuvasti.
Huvittaa, kun ihmiset luulevat maskien suojaavan heitä, vaikka niitä ei käytetä hygieenisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliita, niissä vaikea hengittää, mulla on allergia, joten kuumassa hengittely vaikeeta (esim sauna), kun se ilma lämpee siinä maskissa liikaa, ainoo hyvä hengitettävä maski on kangasmaski, mutta niitäkään ei vissiin sais enää käyttää?
Alapeukuttaja, ihmiset on erillaisia, jos sinä voit hengittää saunassa, ei tarkota, että kaikki muutkin voi.
Alapeukuttajat eivät oikeasti hyväksyisi mitään terveydellistä syytä olla käyttämättä maskia. Vaikka pyörtyisi tai saisi hengitysvaikeuksia, heidän mielestään täytyy silti sinnitellä maskin kanssa. Juuri sellaisten pakkomielteisten ja sääntöjä pilkuntarkasti noudattavien vuoksi ei ikinä saisi asettaa mitään maskisuosituksen tapaisia suosituksia, koska näistä tyypeistä tulee aika pian korttelipoliiseja, joilla menee överiksi koko maskihomma.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliita
Tämähän se. Itse hommasin pestäviä kangasmaskeja, nyt nekin on kielletty esim. Finskin lennoilla. Omissani on sellainen sisätasku, minkä sisälle voi sujauttaa lisäsuodattimen, vaikka sen kertakäyttömaskin. Mutta ei, ei käy enää. Joten ostetaan kertakäyttöisiä ja käytetään niitä. Monihan käyttää sitä yhtä ja samaa koko ajan. Lisäksi roskikset pursuilee näitä kauppojen edessä ja ulkoilupolut ovat täynnä maskeja. Kohta varmaan jonkun lemmikki tai muu eläin saa suolitukoksen niistä.
Miksi?
Ei enää tarvitse ostaa ja käyttää maskeja, jos sulla on kaksi rokotusta. Ellet ole 🐏 tai 🐑
Vierailija kirjoitti:
Ei se maskinkäyttö oikeasti niin helppoa kaikille ole. Osa vain ei suiostu myöntämään edes itselleen, että oikeasti ahdistaa tosi paljon. Ja osa saa jotain tyydytystäkin siitä, että tuntuu vaikealta. Koronan torjunta tuntuu silloin konkreettisemmalta, kun joutuu itse "ponnistelemaan" (saadakseen hengitettyä), ja mitä epämukavampi tai jopa tukahduttavampi se maski on, sitä suuremman työn he kokevat tehneensä. Ja niinhän se on, että mitä suurempi työ tehdään koronaa vastaan, sitä tehokkaammalta taistelu tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää ihan ankalta
Saa näyttää vaikka strutsilta. Suojaan itseäni teiltä maskittomilta rokotevastaisilta.
🤣🤣🤣🤣
Ai. en ole vielä käyttäny minkäänlaista maskia yhtään kertaa
Minä ja kaikki sivistyneet täysin rokotetut kaverini käytämme ffp2-maskeja.