Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! 2 ABORTTIA 2KK SISÄÄN!

Vierailija
19.09.2014 |

Nyt on todella, todella huonosti asiat.

Olen 20 vuotias, ja jouduin tekemään abortin viime heinäkuussa, kun huomasin että olen raskaana. Olen seurustellut avokkini kanssa melkein kolme vuotta, ja meillä hajosi kerran kumi (olin tauolla pillereistä, kun mietin sopivaa ehkäisyä, ja käytimme sen aikaa kondomia). Se hajosi kerran, ja huomasimme sen vasta sitten, kun oli jo myöhäistä. No, en hakenut jälkiehkäisyä, koska ajattelin, ettei kerta elämässäni haittaa ja jotenkin sivuutin koko asian täysin omaa tyhmyyttäni - no, karma is a bitch, koska raskaaksihan tulin saman tien. JA todellakin opin läksyni.

Soitin heiti lääkäriin, sain ajan, tein abortin ja elämä jatkui. Tosin, ei niin mukavissa merkeissä, sillä ensinnäkin koko raskauden keskeytys oli ihan hirveää, ja sen jälkeinen 3-viikkoinen jälkivuoto & lääkäreissä jälkitarkastuksissa ravaaminen ei ollut yhtään sen kivempaa, varsinkin kun käyn töissä ja se on aina siitä pois...

Vannoin, etten enää IKINÄ halua joutua samaan tilanteeseen. Siksi aloitinkin heti abortin teon jälkeisenä päivänä ehkäisypillereiden syönnin, ja käytettiin niiden lisäksi 2vkoa kondomia kuten ohjeistettiin tekemään raskauden keskeytyksen jälkeen. Olen syönyt joka päivä pillereitä tunnollisesti ja kun kerran mökkireissulla otin yhden pillerin hieman myöhässä, enkä ollut varma että se on parhaassa tehossaan, käytimme kondomia taas viikon. Mitään vahinkoa ei ole meille enää sattunut.

Paitsi että. Olen jälleen raskaana. Aloin ihmettelemään, kun kaikki tutut oireet ovat tehneet paluun: ensin jatkuva ilta-lämpöily (yli asteen enemmän kuin normaali ruumiinlämpöni), järkyttävä väsymys, kuvotus ruokaa kohtaan, pieni surumielisyys ja esim. ällötys tupakkaa kohtaan. Eilen suihkussa sitten katsoin, että ei hitto, mun rintani ovat aivan turvonneet. Ja ne todella ovat. Paniikki iski, ja ostin heti tänään aamulla raskaustestin. Se näytti plussaa.

Nyt olenkin ollut aivan rikki ja itkenyt vaan. En oikeasti enää halua kokea sitä aborttia uudelleen, ja hävettää niin jumalattomasti soittaa uudestaan lääkäriin samoissa merkeissä, koska ne taatusti pitävät mua totaalisena idioottina, joka ei osaa huolehtia ehkäisystään. Oikeasti asia ei ole niin, ja ihan oikeasti olen tehnyt kaiken niin kuin on pitänytkin. MITEN tämä voi olla mahdollista? Eikö siinä ole ihan naurettavan pieni todennäköisyys, että pillerit pettävät?

Mä en oikeasti voi mennä enää lääkäriin tästä ja uudelleen siihen operaatioon. Osaako kukaan sanoa, paljonko yksityisellä tämä kaikki maksaa? Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyseessä voi hyvinkin olla keskenmeno, ja sitä ainakin itse epäilen vahvasti. Jos siellä siis jotain oli, tai jotain oli pikemminkin jäänyt, niin luulen, että se on nyt poistunut ja ongelma on ns. hoitunut itsestään. Toivotaan, että olen oikeassa!

Vierailija
62/67 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:10"]

No nyt ainakin fakta on se, että sinä nainen olet todella hedelmällisessä tilassa nonstop. Eli hoida se ehkäisy kerralla kuntoon tai koita pidättäytyä edes joskus seksistä. Eikä tämä sisällä mitään moralisointia vaan pelkkää faktaa. Kaikille ei päde samat jutut. Sinun kohdallasi on nyt näin ja sen mukaan sinun on sopeuduttava. Muuten olet jatkuvasti pulassa.

[/quote]Ja aivan mätä jo ihmisenä.

[/quote]

Täällä te heittelette näitä kommentteja, mutta mitään perusteluita vahvoille väittämille ei kuulu, vaikka ap:kin niitä pyysi?
[/quote]

Se on vain huutelua kun tekee mieli aukoa päätä, siksi el niillä ole perusteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla kyllä hormonit tekee temppuja toden teolla, huh huh. Toivotan myös tsempit täältä, että kaikki sujuu parhain päin!

Vierailija
64/67 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mikä tilanne? Soititko lääkäriin tänään, jos soitit, mitä sanoivat? Kiinnostaa, sillä itselläni saattaa olla sama tilanne, tosin hieman pidemmällä aikavälillä kuin sinulla, mutta kuitenkin...

Vierailija
65/67 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi ap:n kuulumiset. Toivottavasti sait soitettua ja asian mahd. pian hoidettua, niin pääsee elämä jatkumaan!

Vierailija
66/67 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi?

Vierailija
67/67 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin käynyt melkein noin kun olin ikäisesi, tosin minulla nuo ei toivotut raskaudet oli molemmat vuoden sisään. Toinen oli omaa tyhmyyttäni kun joskus humalassa jäi kumi poikaystävän kanssa ja minäkään en olisi kuvitellut että olisin siitä kerrasta raskaaksi tullut. Asia ei edes kummitellut mielessäni ennen kun sitten menkkojen jäädessä pois.. Toinen oli pillereillä, joita tosiaan söin tunnollisesti. Minulle oltiin sanottu, että jos pillerin ottaa vähän myöhässä niin ei haittaa MUKA. Tunnilleen en siis niitä syönyt ja vuoden sisällä taas raskaana. Nyt on ollut kierukka monta vuotta ja varmoina päivinä ei seksiä lainkaan tai tuplaehkäisy, raskaaksi en ole tullut enää :)

Ja olihan se noloa mennä toiseen raskaudenkeskeytykseen, mutta enemmän se oli itselle henkisesti rankkaa kun ei noi keskeytykset mitään pikku toimenpiteitä tosiaan ole. Enää en ota mitään riskejä asian suhteen, kun toiset tulevat raskaaksi näin älyttömän herkästi.

Tsemppiä sulle ja jatkoa ajatellen itse suosittelisin kuparikierukkaa ja sitä että laskeskelet vähän millon sulla olisi ovulaatio ja silloin välttäisit kokonaan seksiä tai sitten tuplaehkäisy jos on "ihan pakko":)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme