Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! 2 ABORTTIA 2KK SISÄÄN!

Vierailija
19.09.2014 |

Nyt on todella, todella huonosti asiat.

Olen 20 vuotias, ja jouduin tekemään abortin viime heinäkuussa, kun huomasin että olen raskaana. Olen seurustellut avokkini kanssa melkein kolme vuotta, ja meillä hajosi kerran kumi (olin tauolla pillereistä, kun mietin sopivaa ehkäisyä, ja käytimme sen aikaa kondomia). Se hajosi kerran, ja huomasimme sen vasta sitten, kun oli jo myöhäistä. No, en hakenut jälkiehkäisyä, koska ajattelin, ettei kerta elämässäni haittaa ja jotenkin sivuutin koko asian täysin omaa tyhmyyttäni - no, karma is a bitch, koska raskaaksihan tulin saman tien. JA todellakin opin läksyni.

Soitin heiti lääkäriin, sain ajan, tein abortin ja elämä jatkui. Tosin, ei niin mukavissa merkeissä, sillä ensinnäkin koko raskauden keskeytys oli ihan hirveää, ja sen jälkeinen 3-viikkoinen jälkivuoto & lääkäreissä jälkitarkastuksissa ravaaminen ei ollut yhtään sen kivempaa, varsinkin kun käyn töissä ja se on aina siitä pois...

Vannoin, etten enää IKINÄ halua joutua samaan tilanteeseen. Siksi aloitinkin heti abortin teon jälkeisenä päivänä ehkäisypillereiden syönnin, ja käytettiin niiden lisäksi 2vkoa kondomia kuten ohjeistettiin tekemään raskauden keskeytyksen jälkeen. Olen syönyt joka päivä pillereitä tunnollisesti ja kun kerran mökkireissulla otin yhden pillerin hieman myöhässä, enkä ollut varma että se on parhaassa tehossaan, käytimme kondomia taas viikon. Mitään vahinkoa ei ole meille enää sattunut.

Paitsi että. Olen jälleen raskaana. Aloin ihmettelemään, kun kaikki tutut oireet ovat tehneet paluun: ensin jatkuva ilta-lämpöily (yli asteen enemmän kuin normaali ruumiinlämpöni), järkyttävä väsymys, kuvotus ruokaa kohtaan, pieni surumielisyys ja esim. ällötys tupakkaa kohtaan. Eilen suihkussa sitten katsoin, että ei hitto, mun rintani ovat aivan turvonneet. Ja ne todella ovat. Paniikki iski, ja ostin heti tänään aamulla raskaustestin. Se näytti plussaa.

Nyt olenkin ollut aivan rikki ja itkenyt vaan. En oikeasti enää halua kokea sitä aborttia uudelleen, ja hävettää niin jumalattomasti soittaa uudestaan lääkäriin samoissa merkeissä, koska ne taatusti pitävät mua totaalisena idioottina, joka ei osaa huolehtia ehkäisystään. Oikeasti asia ei ole niin, ja ihan oikeasti olen tehnyt kaiken niin kuin on pitänytkin. MITEN tämä voi olla mahdollista? Eikö siinä ole ihan naurettavan pieni todennäköisyys, että pillerit pettävät?

Mä en oikeasti voi mennä enää lääkäriin tästä ja uudelleen siihen operaatioon. Osaako kukaan sanoa, paljonko yksityisellä tämä kaikki maksaa? Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 15:44"]

Hei ap, onko sinulla mahdollisuutta mennä päivystykseen? Voisit sanoa, että on kipuja, tarkistavat varmasti tilanteen siellä paikan päällä heti ja tekevät kaavinnan, jos kyseessä oikea raskaus.

Tsemppiä täältäkin. 

[/quote]

En kehtaisi mennä, kun mulla ei oikeasti ole kipuja. Tuntuu, ettei ne ota mua vakavasti ja nolaan itseni. Hävettää vaan niin paljon tämä koko tilanne. Ajattelin tänään itkeä, syödä purkillisen jäätelöä ja toimia sitten maanantaina... Kiitos sulle kivasta viestistä.

ap

[/quote]

Voi mennä, itsekin menin ja selvisi, ettei kaavinnalla suoritettu keskeytys ollutkaan keskeytynyt. Kuulemma harvinaista mutta voi näinkin käydä. Tsemppiä!

Vierailija
22/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ainakin fakta on se, että sinä nainen olet todella hedelmällisessä tilassa nonstop. Eli hoida se ehkäisy kerralla kuntoon tai koita pidättäytyä edes joskus seksistä. Eikä tämä sisällä mitään moralisointia vaan pelkkää faktaa. Kaikille ei päde samat jutut. Sinun kohdallasi on nyt näin ja sen mukaan sinun on sopeuduttava. Muuten olet jatkuvasti pulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:05"]

Jos nyt olet heti toistamiseen raskaana niin mun mielestä se tarkoittaa sitä, että sun on nyt vaan ryhdyttävä äidiksi halusit tai et. Sullahan on vakituinen parisuhde ja olet nuori terve nainen. Mielestäni abortin voi tehdä yhden kerran jos on ihan todellinen pakko mutta ei sitten sen enempää. Itse tarkotan todellisella pakolla tilanteita, jossa on äidin henki kyseessä tms. tosi vakavaa. Elämä ei aina mene niin kuin itse meinaa ja joskus on vaan annettava periksi. Tämä on minusta nyt niitä tilanteita. Pitäisin lapsen.

[/quote]

Kyllä ap varmasti osaa tehdä ratkaisun itse. Kaikki me ollaan yksilöitä, mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Jos hänestä itsestään äitiys tuntuu huonolta ratkaisulta juuri tällä hetkellä, se varmasti on sitä. Turha veistä enempää käännellä haavassa. 

Vierailija
24/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olet heti toistamiseen raskaana niin mun mielestä se tarkoittaa sitä, että sun on nyt vaan ryhdyttävä äidiksi halusit tai et. Sullahan on vakituinen parisuhde ja olet nuori terve nainen. Mielestäni abortin voi tehdä yhden kerran jos on ihan todellinen pakko mutta ei sitten sen enempää. Itse tarkotan todellisella pakolla tilanteita, jossa on äidin henki kyseessä tms. tosi vakavaa. Elämä ei aina mene niin kuin itse meinaa ja joskus on vaan annettava periksi. Tämä on minusta nyt niitä tilanteita. Pitäisin lapsen.

[/quote]

Siis miten niin?! Millä perusteella? En ole ap, mutta ihan ihmeellinen sinun ajatusmaailmasi. Kerran saa tehdä, toista kertaa ei? Miten niin ei saa? En tajua. Että on nyt vaan ryhdyttävä äidiksi. On nyt vain pilattava koko loppuelämänsä ja syntymättömän lapsensa elämä ja oltava onneton, koska näin kävi. Abortti ois ollu mahollinen, mut ei, ku nyt vaan täytyy jonkun tuntemattoman syyn takia alistua tähän?!

Vierailija
25/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 15:40"]Seksiä harrastetaan silloin kun on myös ok että siitä voi seurata lapsi. Seksi on sitä varten.
[/quote]
Jos ei ikinä halua lapsia niin ei pidä ikinä harrastaa seksiäkäänkö? Taidat olla vähän yksinkertainen, kukkuu!!?

Vierailija
26/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:10"]

[/quote]

Kyllä ap varmasti osaa tehdä ratkaisun itse. Kaikki me ollaan yksilöitä, mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Jos hänestä itsestään äitiys tuntuu huonolta ratkaisulta juuri tällä hetkellä, se varmasti on sitä. Turha veistä enempää käännellä haavassa. 

[/quote]

Tuolla menolla ap on taas hetken päästä raskaana ja menossa aborttiin. Jos ei kerran pillerit + kondomi yhdistelmäkään toimi niin ei ole vaihtoehtoja kuin selibaatti tai sitten ottaa lapsen vastaan. 2 peräkkäistä aborttia on jo niin paha riski, että entäs jos lapsen saanti mahdollisuudet oli sit siinä? En ottaisi sitä riskiä. Eikä lapset nyt niin kamalia. Suurin osa naisista niitä kuitenkin haluaa.

Vierailija
27/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi joku sielu on valinnut syntyä nyt sun lapseksi vuonna 2015.

Vierailija
28/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siis miten niin?! Millä perusteella? En ole ap, mutta ihan ihmeellinen sinun ajatusmaailmasi. Kerran saa tehdä, toista kertaa ei? Miten niin ei saa? En tajua. Että on nyt vaan ryhdyttävä äidiksi. On nyt vain pilattava koko loppuelämänsä ja syntymättömän lapsensa elämä ja oltava onneton, koska näin kävi. Abortti ois ollu mahollinen, mut ei, ku nyt vaan täytyy jonkun tuntemattoman syyn takia alistua tähän?!

[/quote]

No jotakin rajaa siihen abortointiinkin hei! Abortti on vihoviimeinen vaihtoehto jos ei aivan ehdottomasti voi synnyttää sitä lasta. Ei se saa olla mikään ehkäisykeino!

Vierailija
29/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:22"]

[/quote]

[/quote]

No jotakin rajaa siihen abortointiinkin hei! Abortti on vihoviimeinen vaihtoehto jos ei aivan ehdottomasti voi synnyttää sitä lasta. Ei se saa olla mikään ehkäisykeino!

[/quote]

No ap:han on tässä harvinaisen selväksi tehnyt, ettei todellakaan käytä aborttia ehkäisykeinona vaan kaikin tavoin yrittää koko ajan ehkäistä! Onhan se vihoviimeinen vaihtoehto kuin ei aivan ehdottomasti halua lasta.

Vierailija
30/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on jotenkin vaikea uskoa, että kumi falskaa 2 kertaa niin lyhyen ajan sisään ja sen lisäksi vielä pillerit.

Vierailija
31/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:35"]

Mun on jotenkin vaikea uskoa, että kumi falskaa 2 kertaa niin lyhyen ajan sisään ja sen lisäksi vielä pillerit.

[/quote]

Tai sitten kannattaisi vaihtaa kondomimerkkiä.

Vierailija
32/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ap:han on tässä harvinaisen selväksi tehnyt, ettei todellakaan käytä aborttia ehkäisykeinona vaan kaikin tavoin yrittää koko ajan ehkäistä! Onhan se vihoviimeinen vaihtoehto kuin ei aivan ehdottomasti halua lasta.

[/quote]

Ei ole ehkäisy toiminut, joten ei sitä nyt koko ajan abortissakaan juosta. Sitä sitten pidetään ne lapset jos kerran seksiä mieli kuitenkin tekee. 

Vierailija
33/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:18"]

Selvästi joku sielu on valinnut syntyä nyt sun lapseksi vuonna 2015.

[/quote]

Näin mäkin ajattelen. Toisaalta myös lapsen äidillä on oikeus päättää ettei halua lasta. 2 aborttia varmaan jo haittaa jonkin verran lapsen tekoa tulevaisuudessa, mutta AP on vielä nuori, joten en usko että haitta on kauhean suuri. 

Vierailija
34/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lapsen synnyttäminen tarkoittaisi sitä, että ap voisi retkottaa kannat katossa seuraavat 9 kk tulematta raskaaksi, kun se seksin veivaaminen on niin tärkeää. Elämä on valintoja. Jos ottaa pillerit, seuraa omaa kiertoaan, "pidättäytyy" seksistä ovulaatiopäivinä (3p/kk) ja vielä käyttää kumia, niin jo on kumma, jos näistä varotoimenpiteistä huolimatta tulee raskaaksi. Mutta oletettavasti ap ei ole huolehtinut ehkäisystään niin hyvin  kuin antaa olettaa.  

Vierailija
35/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tää palsta ku jos täällä miettii että "pitäisiköhän tehdä lapsi, en ole ihan varma että haluunko sen sit kuitenkaan", niin mammat karjuu ihan hurjana että älä tee jos et oo ihan varma. Sit ku pitäisi tehä abortti ni mammat on sitä mieltä että se nyt vaan täytyy pitää ne lapset, no mercy! 

Eli av-mamman mukaan seksiä ei harrasteta himosta eikä rakkaudesta, ainoastaan silloin ovulaation aikaan laskelmoidusti kun halutaan raskautua. Muu seksi on turhaa ja tarpeetonta. Jos vahinko käy, on kohtaloonsa alistuttava, eikä missään nimessä pidä luulla että olisi jotenkin ok valita itselleen sopivin vaihtoehto. 

Vierailija
36/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa ap, ei ne sua tuomitse. Itsellä tehtiin kemiallinen abortti. Mutta se ei toiminut. Oireet tuli takas 2 viikon kuluttua ja jouduin kaavintaan. Sitkeä tapaus, kun ei ekal kerral lähtenyt. Yksi raskaus vaati mun kohdalla kaksi aborttia. Ei se kivaa ollut mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Älä itteäs syytä. Joillekin asioille sä et vaan voi mitään

Vierailija
37/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:53"]

Jännä tää palsta ku jos täällä miettii että "pitäisiköhän tehdä lapsi, en ole ihan varma että haluunko sen sit kuitenkaan", niin mammat karjuu ihan hurjana että älä tee jos et oo ihan varma. Sit ku pitäisi tehä abortti ni mammat on sitä mieltä että se nyt vaan täytyy pitää ne lapset, no mercy! 

Eli av-mamman mukaan seksiä ei harrasteta himosta eikä rakkaudesta, ainoastaan silloin ovulaation aikaan laskelmoidusti kun halutaan raskautua. Muu seksi on turhaa ja tarpeetonta. Jos vahinko käy, on kohtaloonsa alistuttava, eikä missään nimessä pidä luulla että olisi jotenkin ok valita itselleen sopivin vaihtoehto. 

[/quote]

Sähän teet jo siinä sen valinnan, että käytät ehkäisyä. Jos siitä huolimatta tulet raskaaksi ja olet terve nainen ja parisuhdekin kunnossa niin silloin on syytä pitää lapsi. Abortti on sallittu vain äärimmäisissä tapauksissa, se ei ole ehkäisyvaihtoehto ollenkaan. Abortti on aina vakava asia, siinä otetaan hengiltä ihan oikea syntymätön lapsi, se on syytä muistaa eikä vaan huijata itseään puhumalla solumöykyistä. Siksi seksi onkin tarkoitettu aikuisille, jotka jo ymmärtävät vastuunsa ja ovat kunnollisessa parisuhteessa.

Vierailija
38/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 16:05"]

[/quote]

[/quote] koska lääkärit ei välttämättä suostu tekemään keskeytyksiä yhden kuukautta kohti, ilman suuria perusteluja. Eikä se johdu siitä, että he tahtovat pakottaa jonkun äidiksi, vaan koska se voi olla esim. valviran säädös ja terveydelle haitallista, tällaisissa seikoissa ei vaan valitettavasti aina ajatella vain äidin tahtoa. Etenkin jos on vakaa parisuhde ja elämäntilanne.

Vierailija
39/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan mielummin suosittelevat sitten adoptiota

-40

Vierailija
40/67 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin maanantaina vaan terkkariin aikaa varaamaan! Ja olitpa raskaana tai et, suosittelen jatkossa ehkäisyrengasta (ei tarviste muistaa jokapäiväistä pilleriä) tai ehkäisykapselia sekä lisäksi kondomia. Tsemppiä kovasti, kyllä ne uskoo terkkarissa kun kerrot, että ehkäisy on ollut asianmukainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän