Meille tulee muiden laskuja, soitanko postiin?
Tämä on jo kolmas päivä peräkkäin, kun meille on vahingossa tullut muiden ihmisten laskuja, eilen tuli laskujen lisäksi kaksi aikakauslehteäkin (suht. huonossa kunnossa). Kaikki laskut ovat kuuluneet eri ihmisille, mutta kaikki ovat asuneet onneksi tässä samalla asuinalueella. Olen tietysti vienyt laskut ja lehdet oikeille henkilöille, mutta vähän alkaa jo ärsyttämään. Mitä mieltä olette, kehtaako tästä jo soittaa postiin? Varmaan joku uusi postinkantaja kyseessä, mutta erittäin huolimaton näemmä.
Kommentit (12)
Kun meille tuli väärällä nimellä postia kiikutin ne sitten postiin ja sanoin et ovat tulleet väärään laatikkoon (posti on lähikaupan yhteydessä joten helppo samalla ostaa esim.maitoa)
Minä laitoin vastaavasta palautetta postiin kolmesti, ja sitten alkoi tulla omat postit.
Itse asiassa on laitonta hävittää toisten posteja. Ne kuuluu palauttaa postiin, postinkantajalle tai siihen oranssiin pömpeliin, johon laitetaan lähtevät postit. Vielä parempi on, jos soittaa postiin ja kertoo, että postinjakaja on varsin kyvytön hommaansa.
Minua on alkanut suoraan sanoen vituttamaan tuo postin touhu. Monta monta kertaa tämän vuoden puolella olen saanut jonkun muun postit ja minun postini ovat hävinneet johonkin ja huomaan tämän vasta kun saan jonkun maksumuistutuksen. IKINÄ KOSKAAN en ole jättänyt laskuja maksamatta heti, niin kyllä ärsyttää maksaa viivästyskorkoja jonkun muun töppäilystä. Ja joka kerta olen soittanut näistä maksumuistutuksista, että en ole alkuperäistä laskua saanut ja vastaus on tietysti aina - Voi voi turha selitellä, eihän posti koskaan töpeksi, että ihan oma vika täytyy olla!
Todella ahdistavaa ajatella, että minun tietojani on jaeltu muille ja joku mahdollisesti avannut minulle tarkoitetut kirjeet ja nähnyt yksityisasioitani.
helppo Olis sanoo siitä suoraan sille jakajalle jos näkee sitä :D
Jos niissä on eri osoite kuin teidän, kirjoita päälle isolla JAETTU VÄÄRÄÄN OSOITTEESEEN ja vie kirjelaatikkoon.
Siis kirjoita tuo teksti lehdessä takakanteen osoitekentän viereen.
Joo, mä tein aikani saman kuin tuo 3 ehdottaa, nykyään heitän ne roskiin suoraan. Mulle ei makseta siitä että teen postinkantajan hommia. Eikä jaksa enää, kun se enemmän sääntö kuin poikkeus.
Mitä kehtaamista siinä soittamisessa on - mieti sitä, miten joku kahtaa kantaa postit vääriin osoitteisiin ja missä ovatkaan sinun postiksi? Eikö tosiaan ole varaa enää palkata postinkantajaksi lukutaitoista kansalaista? Sitä se postin säästöt teettää?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:00"]
Joo, mä tein aikani saman kuin tuo 3 ehdottaa, nykyään heitän ne roskiin suoraan. Mulle ei makseta siitä että teen postinkantajan hommia. Eikä jaksa enää, kun se enemmän sääntö kuin poikkeus.
[/quote]
Tuohan ei hyödytä mitään. Parempi olisi kirjoittaa kuoreen punaisella tussilla jättikokoisin kirjaimin: JAETTU VÄÄRÄÄN OSOITTEESEEN! Ja viedä takaisin postiin. Sitten laittaa postille nettisivujen kautta palautetta joka kerta. Tämä risoo niitä enemmän, lisäksi postinkantaja saa noottia ja ehkä vaihdetaan parempaan. Muuten homma vaan jatkuu ja työt tehdään paskasti.
Lisäksi, miltä sinusta tuntuu ajatus, että odottaisit jotain tärkeää postia saapuvaksi, (tieto, että olet valittu pääsykokeisiin) mutta joku olisikin nakannut sen vaan roskiin? Tai et osaisi edes odottaa, että voitit arvonnassa matkan kaukomaille, mutta et saisi sitä ikinä myöskään tietää, kun joku olisi laiskana itsekkäänä nakannut postisi roskiin. Onko reilua?
Todennäköisesti soittosi jälkeen alkaa tulla entistä enemmän vieraiden ihmisten postia. Luultavasti jokaisella soitolla tuplaantuu ja sinun posteja ei sitten enää tulekaan.