Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevan naisen tupakointi

Vierailija
19.09.2014 |

Se edustaa jo sellaista piittaamattomuutta lapsen terveydestä, että mielestäni tällainen henkilö edustaa absoluuttista pahuutta.

Kommentit (245)

Vierailija
201/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:44"]Mielestäni tupakkaa ostaessa pitäisi katsoa ei ainoastaan ikää, vaan myös mahdollista raskautta, sekä kieltäytyä myymästä tupakkatuotteita ihmiselle joka on raskaana. Kyseessä olisi ei vain moraalinen, vaan myös kansanterveydellinen vastuu. Niin paljon on voin ja rasvojen käyttöä kontrolloitu että samalla vaivalla menisi raskaana oleville tupakanmyyntikieltokin. Odottava äiti ei tarvitse myrkkyjä kehoonsa, puhumattakaan mahassa olevasta uudesta elämästä. Ap:n väittämä absoluuttisesta pahuudesta ei ole ollenkaan tuulesta temmattua. [/quote] No huhhuh! Kyllä jos jotain rajoitteita kauppoihin tarvittaisiin, niin mieluummin sitten vaikka täyskielto kakaroille karkkiin, limppariin, energiajuomiin yms.

[/quote]

Tästä tulikin mieleen:

"Vierola sanoo, että ihmisten  riskien arviointi on muutenkin hämmästyttävän huonoa. Kauhistellaan grillituotteiden, perunalastujen ja virvoitusjuomien sisältämiä vähäisiä lisäaineita tai työkalujen bentseenivaaroja, mutta samalla pistetään ohimennen tupakka huuleen."

Ja näille "lääkäri suositteli :)" -kavereille samasta artikkelista:

"Koska Hannu Vierola on naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, hänen sydäntään lähellä ovat raskaana olevat naiset ja pienten vauvojen äidit.

– Minulla on viesti kaikille lasta suunnitteleville, että jos haluatte lapsenne syntyvän ja kasvavan terveenä, tupakointi on ehdottomasti lopetettava odotusaikana. Raskauden aikana ei pitäisi vetää henkostakaan. Vaikka odottava äiti polttaisi päivässä vain 2–3 savuketta, sikiö saa häkää melkein koko vuorokaudeksi, sillä yhden savukkeen aiheuttama häkäkaasu pysyy sikiön veressä seitsemän tuntia. Äidin verestä se häipyy nopeammin. Senkin jälkeen, kun äiti on tumpannut, sikiö istuu vielä pitkään tupakalla. Yhden savukkeen polttamisen jälkeen homma on sama kuin äiti viipyisi huonosti lämmitetyssä savusaunassa kaksi tuntia, mutta sikiö jätetään sinne seitsemäksi tunniksi häkään."

http://terveyshymy.fi/artikkelit/tupakointi-on-ehdottomasti-lopetettava-raskausaikana

Kummasti lääkärin antama haastattelu poikkeaa todella radikaalisti siitä, mitä keskustelupalstoilla hoetaan lääkärin sanoneen.

[/quote]

Kuten varmaan tiedät niin lääkäreitäkin on monenlaisia. Ja eiköhän Hannun sanomaan ole hieman vaikuttanut että haastattelu julkaistaan nettisivuilla. T. Tupakoiva 4lapsen äiti jonka lapset ovat aina olleet terveitä.

[/quote]

Kerropa tänne niiden lääkäreiden nimet, jotka ovat kannustaneet sinua tupakoimaan raskausaikana. Lähetän sitten lehdille vinkkiä, että voisivat ottaa näiltä haastattelun, että miksi näin suosittelevat.

Vierailija
202/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:44"]

Minkähänlaisilla valelääkäreillä te käytte jotka on sanonu että jatkaa vain polttamista, se on terveellisempää kuin stressi. Wtf?

Ainiin, poltin itsekin vuosikymmenen ennen kuin tajusin olevani säälittävän riippuvainen heikko. Otin ja lopetin kerrasta (ilman mitään v*tun stressiä) koska halusin tulla raskaaksi enkä halua kasvattaa lasta röökinhajussa.

t. viesti 7, johon joku röökaaja ehti jo vinkua.

[/quote]

Siksi haluan nyt nimiä. Lähetän listan sitten lehdille juttuvinkillä, että olisi todella hyvä ottaa näiltä lääkäreiltä haastattelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N

Vierailija
204/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko sanonut että minua/tuttujani kannustettiin tupakoimaan? Oi voi voi voi mitä ihmisiä XD

Vierailija
205/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:48"]

Olenko sanonut että minua/tuttujani kannustettiin tupakoimaan? Oi voi voi voi mitä ihmisiä XD

[/quote]

Täällä on nyt niin monta kertaa kerrottu, että lääkäri on suositellut mielummin jatkamaan sauhuttelua, kuin lopettamaan.

Joten nyt niitä nimiä.

Vierailija
206/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:44"]

Minkähänlaisilla valelääkäreillä te käytte jotka on sanonu että jatkaa vain polttamista, se on terveellisempää kuin stressi. Wtf?

Ainiin, poltin itsekin vuosikymmenen ennen kuin tajusin olevani säälittävän riippuvainen heikko. Otin ja lopetin kerrasta (ilman mitään v*tun stressiä) koska halusin tulla raskaaksi enkä halua kasvattaa lasta röökinhajussa.

t. viesti 7, johon joku röökaaja ehti jo vinkua.

[/quote]

Siksi haluan nyt nimiä. Lähetän listan sitten lehdille juttuvinkillä, että olisi todella hyvä ottaa näiltä lääkäreiltä haastattelu.
[/quote]

Mäkin haluaisin kyllä kuulla sen lääkärin nimen

Vierailija
207/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha!!! Antakaa olla. Jotkut tupakoivat raskauden aikana. Ja jotkut eivät. The end.

Vierailija
208/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 11:03"]Se edustaa jo sellaista piittaamattomuutta lapsen terveydestä, että mielestäni tällainen henkilö edustaa absoluuttista pahuutta.
[/quote]m

Vierailija
209/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:52"]

Haha!!! Antakaa olla. Jotkut tupakoivat raskauden aikana. Ja jotkut eivät. The end.

[/quote]

Kummasti kiire päättää keskustelua, kun pyydetään näiden tupakoinnin jatkamista suositelleiden lääkärien nimiä.

Kai tajuatte, että noilta teidän jutuilta putoaa lopullisesti pohja jos niitä nimiä ei nyt ala kuulumaan?

Vierailija
210/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa lukataidossa olla vikaa :D Itse ainakaan niin en ole sanonut.. Mitä paskaa tää on :D

Vierailija
211/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
212/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:55"]

Taitaa lukataidossa olla vikaa :D Itse ainakaan niin en ole sanonut.. Mitä paskaa tää on :D

[/quote]

Et sitten välttämättä sinä, mutta esim. tämä: "Minä poltin raskaana ollessani(lääkärin mielestäkin parempi vaihtoehto kuin se että stressaisi koko raskauden ajan.. Meille syntyi vuonna 2010 terveet kaksoset, Tyttö 3030kg 51cm ja Poika 3100kg ja 51cm. Ei ole mitään terveysongelmia eikä muuutenkaan häiriintyneitä(niinkun jotkut täällä väittää että tupakointi tekee lapsista kehveleitä) Ei se niin ole. :) Eriasia jos juot koko raskauden ajan."

Tältä kirjoittajalta esimerkiksi nyt kiitos tämän ko. lääkärin nimi.

Vierailija
213/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen itsekkin ollut mahassa ja äitini poltti koko raskauden ajan. Ei ole mitään masennusta ei AD/HDta, ei ole ollut mitään ongelmia ikinä terveyden kanssa eikä muutenkaan. Eiköhän siihen vaikuta monet muutkin asiat kuin vain tupakointi jos lapsesta tulee erilainen :) Itse ainakin tunnen monta perhettä joille on sanottu lääkärissä aivan sama kuin minulle että "tupakointia ei kannata lopettaa, ettet stressaa loppu raskautta, kuitenkin kannattaa vähentää tupakointia mutta lopettaa ei tarvitse" Ja kyllä joo kyllä vähensin :)"

Sinulta myös, lääkärin nimi tänne kiitos.

Vierailija
214/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kummasti kiire päättää keskustelua, kun pyydetään näiden tupakoinnin jatkamista suositelleiden lääkärien nimiä.

Kai tajuatte, että noilta teidän jutuilta putoaa lopullisesti pohja jos niitä nimiä ei nyt ala kuulumaan?

[/quote]

No ei me kyllä saada niiden tuttujenkaan, joiden lapset- nimiä, et eiköhän me jätetä ne nimet ihan yksityiskiksi. Joku muuten saattaisi alkaa häiriköimään ja vähän pahasti.

Vierailija
215/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole kiirettä lopettaa keskustelua :) Jos jollekkin niin on sanottu niin oisi ihan kiva kyllä tietää nimiä. Mutta minulle edelleenkin vain sanottiin että "tupakointia ei tarvitse lopettaa kuhan vain vähennät" :) Se tarkoittaa mielestäni ainakin sitä että lääkäri ei suvaitse tupakointia mutta ei myöskään nää sitä pahimpana vaarana lapselle :) Jos nyt ymmärsit???? 

Vierailija
216/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:58"]

[/quote]

[/quote]

No ei me kyllä saada niiden tuttujenkaan, joiden lapset- nimiä, et eiköhän me jätetä ne nimet ihan yksityiskiksi. Joku muuten saattaisi alkaa häiriköimään ja vähän pahasti.

[/quote]

Lääkärin nimen saa kertoa ihan kenelle tahansa, etenkin jos on antanut noin omituisia ja ammattietiikkansa vastaisia ohjeita.

Eli kertopaakas nyt vaan, älkääkä selitelkö.

Vierailija
217/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:59"]

Ei minulla ainakaan ole kiirettä lopettaa keskustelua :) Jos jollekkin niin on sanottu niin oisi ihan kiva kyllä tietää nimiä. Mutta minulle edelleenkin vain sanottiin että "tupakointia ei tarvitse lopettaa kuhan vain vähennät" :) Se tarkoittaa mielestäni ainakin sitä että lääkäri ei suvaitse tupakointia mutta ei myöskään nää sitä pahimpana vaarana lapselle :) Jos nyt ymmärsit???? 

[/quote]

Ja tämän sanoneen lääkärin nimi on: ?

Vierailija
218/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] 

Lisäten vielä? Mitäköhän vittua sä jollain nimillä teet? :D

Vierailija
219/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:03"]

[/quote] 

Lisäten vielä? Mitäköhän vittua sä jollain nimillä teet? :D

[/quote]

Lähetän juttuvinkin lehdille. Jos kerta teidän mielestä tupakointi ei ole haitallista ja tällaisen ohjeen olette lääkäreiltä saanut, niin eikö olisi teidänkin edun mukaista jakaa tätä ilosanomaa.

Vierailija
220/245 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 13:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lääkärin nimen saa kertoa ihan kenelle tahansa, etenkin jos on antanut noin omituisia ja ammattietiikkansa vastaisia ohjeita.

Eli kertopaakas nyt vaan, älkääkä selitelkö.

[/quote]

Voisin hyvin kertoa nimen kelle tahansa muulle, kuin sulle. Se on kiva lääkäri, enkä tahtoisi, että se saa kakkaa niskaan. Kuitenkin vähän enemmän käynyt kouluja ja ollut vuosikymmeniä lääkärinä, niin sit joku tulee kertoileen, et niinniin, mut ko googlessa sanottiin! Tässäkin on tää iltalehen juttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän