Pitikö sijoittamalla rikastua? Olen nyt ostanut osakkeita 30 000e viimeisen viiden vuoden aikana, ja tällä hetkellä niiden arvo on 11 400e
500 euroa olen pitänyt kuukausisijoituksena.
Tuntuu ihan huijaukselta koko osakemarkkinat...
Kommentit (628)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet sijoittanut vain Suomen osakkeisiin niin ei ihme. Hesuli on vain yksi suuri rahareikä jossa korkeintaan koijarit vie rahasi.
Todella erikoiselta vaikuttaa koko pörssimeininki kun vuosia lönninyt Nokian osakekin yhtäkkiä ponnaa ylös ilman minkäänlaisia uutisia. Sitten suureksi menestyjäksi povatut on romahtaneet pohjamutiin kuten Neste. Nyt saa nauttia -40% tuotoista siinäkin ellei luopunut ajoissa. Sitten joku Elisa rysähtää yli 5 prosenttia vaikka uutisen mukaan "tulos linjassa odotuksiin". Täyttä nopan heittoa tuntuu olevan.
Olet selvästi liian tyhmä sijottamaan. Jatka vaan peukalon imemistä ja stay poor.
Olet varmaan joku inderesin liimatukka :D
Tosi sijoittaja sijoittaa nyt kultaa..arvon nousu vuodessa 30 prosenttia
Oon sijoittanut vain rahastoihin..matalan riskin rahastoihin..
Vuodessa tuotto on ollut yli 5000 euroa
Ilmeisesti on ostettu Nokiaa ja nesteen osaketta
Vierailija kirjoitti:
Oon sijoittanut vain rahastoihin..matalan riskin rahastoihin..
Vuodessa tuotto on ollut yli 5000 euroa
Montas miltsii sulla siellä on kun tuotto ollut noin huimaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä viimeaikoina etenkin huomannut että ne analyytikotkin tuntuu monet olevan aivan kuutamolla, vaikka voisi kuvitella että jonkinlaisina sijoitusammattilaisina omaisivat eniten tietoa ja taitoa neuvoa tavissijoittajia pyyteettömästi. Vaikka eiköhän se niin ole että heidän oman salkkunsa tavoitteet ohjailee niitä ohjeistuksia. Kun haluavat jonkun osakkeen laskevan niin käsketään tietenkin myydä ja kun on pää märkänä ostettu halpaa osaketta niin kelpaa vaihtaa suositus ostoksi.
Tipahtivat Nokian kelkastakin ja nyt tekis mieli ostaa sitä halvalla, siksipä suositus MYY vaikka Nokia tekee nyt huippudiilejä ja tulee kiitämään.
N. 50 000 euroa eli 10 prosentin tuotto..
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku tunnettu ihminen reilut kymmenen vuotta sitten jättänyt pankin sijoitettavaksi pari milliä. Sitten myöhemmin kun tuli kyselemään että miten on hommat hoituneet niin sijoitustilillä oli enää milli. Muistaakseni yritti saattaa pankkia edesvastuuseen mutta eihän se auttanut. Mielestäni sijoittaminen on pelaamista. Siinä voi voittaa tai hävitä.
Lapseni kummi on sijoitusneuvoja pankissa. On 18 vuotta ostanut rahastoja lapselle. Tuotto oli koko ajalta 30% eli suunnilleen saman verran mitä tekee tuottoa vuodessa Usan indeksi rahastolla tai teknologiateollisuuden indeksirahastoon sijoittamalla tai minä tietämystestit suorittaneena puolessa vuodessa. Pankille EI IKINÄ pidä antaa rahojaan hoidettavaksi.
Mistä ihmeestä näitä rahansa pörssissä hassanneita riittää? Ja kuinka ihmeessä tekevät noin käsittämättömiä liikkeitä? Itse olen sijoittanut vuodesta 2019 ja salkku on 30 prosenttia plussalla. Ihan maalaisjärjellä olen mennyt.
Kandee muistaa, että USAn pörssi tekee aika pian korjausliikkeen. Voitot kotiin kohtapuolin ja sit odottamaan ison käteiskassan kanssa alennusmyyntejä. Buffettkin myynyt tänä vuonna rutosti.
Vierailija kirjoitti:
Kandee muistaa, että USAn pörssi tekee aika pian korjausliikkeen. Voitot kotiin kohtapuolin ja sit odottamaan ison käteiskassan kanssa alennusmyyntejä. Buffettkin myynyt tänä vuonna rutosti.
Johan se teki jo järkyttävän korjausliikkeen heinä-elokuussa. Siitäkään ei ole vielä noustu.
Jos kiina hyökkää taowaniin niin maailman pörssit notkahtaa 50 prosenttia
Jenkkipörssissä yhä selkeä yliarvostus näissä on kolmen notkahduksen sarja vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkipörssissä yhä selkeä yliarvostus näissä on kolmen notkahduksen sarja vähintään.
Juuri näin ..vaikka Amerikassa talous porskuttaa on osakkeet yliarvoisia eli suuri korjaus on tulossa eli kiertäkää Amerikka nyt kaukaa jos ette ole varmoja mihin sijoitatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmerikastumiseen tarvitsee hyvää tuuria, mutta tasaista tuottoa saa aika helposti. Minä saan joka vuosi ostamilleni suomalaisille pörssiosakkeille osinkoja 5-6 % ostoihin käyttämistäni rahoista (tässä olen siis laskenut koko salkun osinkotuoton suhteessa salkussa olevien osakkeiden hankintahintaan - yksittäisten osakkeiden osingot vaihtelevat paljonkin). Vaikka osakkeet itsessään ovat hankintohintoihin nähden keskimäärin vain vähän yli 20 % plussalla, niin noista osingoista tulee ihan kohtuullista tuottoa.
Entä mitä teet niille osakkeille jotka rojahtaa salkussasi luokkaa -50% vai oletko niin huippusijoittaja ettei sellaisia löydy?
Kyllä minulla on sellaisiakin. Tuo 20 % plussalla on salkkuni keskimääräinen tilanne, (mutta siihen ei ole tosiaan laskettu mukaan osinkoja, jotka ovat tuottaneet selvästi enemmän kuin itse osakkeiden arvonnousu). Minulla on osakkeita, jotka ovat 160 % tai 100 % plussalla, mutta sitten myös niitä, jotka ovat 50 % tappiolla. Yleensä pidän myös nuo tappiolla olevat, sillä suurin osa niistä tuottaa minulle kuitenkin mukavia osinkoja joka vuosi, ja näen täysin realistisena sen, että niiden arvo vielä joskus nousee takaisin. Poikkeuksen tein yhden firman kohdalla, kun en enää uskonut ko. firman nousevan vaikeuksistaan. Myin sen osakkeet selvällä tappiolla ja vähensin tappiot verotuksessa, kun olin samana vuonna myynyt muita sijoituksia voitolla.
Vain miehet on näin käsiä rahan kanssa.
Paras keino tulla miljonääriksi on ostaa miljardilla Kempoweria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin ..vaikka Amerikassa talous porskuttaa on osakkeet yliarvoisia eli suuri korjaus on tulossa eli kiertäkää Amerikka nyt kaukaa jos ette ole varmoja mihin sijoitatte.
No eiköhän se kannata sitten kiertää kaikki kaukaa koska vaikkei ne ameriikan nousut tännekään juuri tartukaan niin syöksyyn kyllä lähdetään kernaasti mukaan....
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä näitä rahansa pörssissä hassanneita riittää? Ja kuinka ihmeessä tekevät noin käsittämättömiä liikkeitä? Itse olen sijoittanut vuodesta 2019 ja salkku on 30 prosenttia plussalla. Ihan maalaisjärjellä olen mennyt.
Maalaisjärki = ostan forttumia ja muuta suosittua yhtiötä vai mitenkä?
Sijoittamisen juju on ostaa osakkeita silloin kun ne on alihintaisia eikä kalliita..
Olet ostanut silloin kun ne on olleet yli hintaiSia ja tosi sijoittajat on käärineet potit.