Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitikö sijoittamalla rikastua? Olen nyt ostanut osakkeita 30 000e viimeisen viiden vuoden aikana, ja tällä hetkellä niiden arvo on 11 400e

Vierailija
22.08.2021 |

500 euroa olen pitänyt kuukausisijoituksena.

Tuntuu ihan huijaukselta koko osakemarkkinat...

Kommentit (628)

Vierailija
621/628 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeiden idea on että rahoittaa firmoja.  Olet työllistänyt ainakin.

Toivottavasti firmat tarjoavat sulle kakkukahveet jos elätät niitä.

Vierailija
622/628 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ihan oikein mammonanpalvojille. Vaikka itsekin sijoitan vähän, mutta turvani on kuitenkin oikeasti Jumalassa.

Aika moni ihminen ehti ylpistyä osakkeidensa kanssa, olivat niin polleeta ja rikasta, ja kehuskelivat miten sitten eläkkeellä on niin ja niin monta miljoonaa käytettävissä.

Oikea turva ei ole rahassa, osakkeissa, edes kullassa.

Olet täysin oikeassa. Ahneus on paha ominaisuus ja se kostautuu yleensä tavalla tai toisella. Todellinen turva on Jumalassa. Sisarukseni on oikein malliesimerkki ahneudesta. Sitä on kamalaa seurata sivusta. Minä olen täysin päinvastainen ja kerään aarteeni Taivaaseen vaikken nytkään ole köyhä ja tulen toimeen sopivasti.

Ei sinne Taivaaseen voi mitään aarteita keräillä, joten valehtelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/628 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alas mennään eikä meinata. Jenkeissäkin rumasti miinuksella!

Helsingin pörssi aukesi tänään roimassa nousussa.

Ja huomenna taas lasketaan ja isossa kuvassa lasketellaan vaan alaspäin välipompuista huolimatta.

Vierailija
624/628 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitää ne voitotkin maksaa, looser.

Luuserissa on vain yksi o. Loser.

Looser = luuseri

Loser = luseri

Ööh...?

#################

Käsittääkseni 'looser' on (ainakin?) komparatiivimuoto adjektiivista 'loos' (löysä), siis 'löysempi', tai jotai... : ]

Vierailija
625/628 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirry rahastoihin, jos noin huonoja valintoja olet onnistunut tekemään.

Ihan sama se on rahastojen kanssa. On tuurista kiinni, milloin ostaa. Jos ostaa juuri ennen dippiä, ne voivat olla miinuksella vielä vuosienkin päästä. Jos taas onnistuu ostamaan sopivaan aikaan, niillä voi saada voittoakin.

Vierailija
626/628 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuten vähän yllättynyt tänään, kun vilkaisin osakkeideni arvon kehitystä. Salkkuni koko on vajaat 3000 euroa, eli ihan pikkusummista puhutaan, jos nyt joku miettii. No, joka tapauksessa, kaikki osakkeeni olivat miinuksella verrattuna ostohintaan, myös kesällä 2012 ostetut osakkeet, jotka ostin markkinoiden kyykättyä. Eli kaiken järjen mukaan edes noiden pitäisi olla plussalla, jos kerran markkinat ovat pitkällä aikavälillä nousujohteiset.

Nyt alkaa tuntua, että koko nousujohteisuus on silkkaa huijausta. Eivät nuo mihinkään kasva, sahaavat vain edestakaisin kuin tuuliviirit.

Vierailija
627/628 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muuten vähän yllättynyt tänään, kun vilkaisin osakkeideni arvon kehitystä. Salkkuni koko on vajaat 3000 euroa, eli ihan pikkusummista puhutaan, jos nyt joku miettii. No, joka tapauksessa, kaikki osakkeeni olivat miinuksella verrattuna ostohintaan, myös kesällä 2012 ostetut osakkeet, jotka ostin markkinoiden kyykättyä. Eli kaiken järjen mukaan edes noiden pitäisi olla plussalla, jos kerran markkinat ovat pitkällä aikavälillä nousujohteiset.

Nyt alkaa tuntua, että koko nousujohteisuus on silkkaa huijausta. Eivät nuo mihinkään kasva, sahaavat vain edestakaisin kuin tuuliviirit.

No jaa.. mä olen sijoittanut rahastoihin n. 20ke vuosina 2003-2013. Nyt alkuvuonna niiden arvo oli korkeimmillaan 62ke. Siirsin ne n. kuukausi sitten takuusäästöön kun niiden arvo oli hieman laskenut 57ke. Onneksi siirsin kun tämä meininki menee ihan hulluksi.

Vierailija
628/628 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeisiin sijoittaminen on varmin tapa rikastua. Tässä yksi kandidaatti:

Hahmotellaan aikataulua Tulikiven omistaman Nordic Talcin ympäristöluvan jättämiselle. Huhtikuussa 2025 keitetään reilut Tulikivi-kahvit:

* Ma 17.3.25: Tulikiven Heikki Vauhkonen haastettelussa "Ympäristöluvan jättäminen varsin pian, hyvin pian. Puhutaan enemmän viikoista kuin kuukausista."

* Su 20.4.25 pääsiäisenä suunnitelman mukaan Ukrainaan tulitauko

* Ma 21.4.25 Viisi viikkoa mennyt siitä, kun Vauhkonen lupasi Nordic Talcin ympäristöluvan jättämisen viikoissa.

* Ti-ke 22.-23.4.25 Hallituksen puoliväliriihi, missä tulossa mittava investointipaketti

* Tulikivi Oyj:n osakkeenomistajat kutsutaan varsinaiseen yhtiökokoukseen, joka pidetään torstaina 24.4.2025 klo 10.00

* Ma 28.4.25 Kuusi viikkoa mennyt siitä, kun Vauhkonen lupasi Nordic Talcin ympäristöluvan jättämisen viikoissa

* Ke 30.4.25 100pv mennyt Trumpin kruunaamisesta. Johtajilla on perinteisesti 100 päivää aikaa saada isoja asioita aikaan, joten tällöin viimeistään Ukrainaan rauha.

Elementis maksoi Mondo Mineralsin talkista 486m€. Katsotaan, paljonko Tulikiven osakkeen tulee nousta erilaisilla Suomussalmen talkkiesiintymän arvostuksilla:

50m€ = +0,84€

100m€ = +1,67€

150m€ = +2,51€

200m€ = +3,34€

250m€ = +4,18€

486m€ = +8,12€

Tulikiven osake maksaa tänään 0,458€, joten kyseessä on pörssimme potentiaalisin 10-20-kertaistuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi