Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsensä mollaaminen

Vierailija
22.08.2021 |

Olen elämässäni kohta siinä pisteessä, että olen vain neljän seinän sisällä, enkä poistu sieltä mihinkään koska pelkään tekeväni virheitä joista sitten haukun itseäni viikkokaupalla. Olen lopettanut työt, koska alkoi ahdistamaan jatkuva miettiminen mitä muut minusta ajattelee, etenkin kun mokailen. Autonkin myin, koska ajaminen alkoi käymään liian stressaavaksi liikenntunarointien takia. Joko olen virhealttiimpi kuin muut, tai sitten en vaan kykene pääsemään niistä tilanteista yli ja syyllistän itseäni pitkän aikaa jälkikäteen. Hyvä kun vielä toistaiseksi pyörällä tai kävellen uskallan liikkua välillä ulkona. Onko muita samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokailetko oikeasti, vai ainoastaan omasta mielestäsi?

Saatat olla liian vaativa itseäsi kohtaan. Kannattaa hakea ensi alkuun keskusteluapua terveysasemalta. Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Olen myös lopettanut autolla ajamisen enkä ole työelämässä näin keski-ikäisenä enää. Saan kyllä tunaroitua ihan muutaman tuttavan nähden ihan tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

adhd

Vierailija
4/6 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mokailetko oikeasti, vai ainoastaan omasta mielestäsi?

Saatat olla liian vaativa itseäsi kohtaan. Kannattaa hakea ensi alkuun keskusteluapua terveysasemalta. Tsemppiä!

Kyllä ne aika todellisilta mokilta ainakin minulle vaikuttaa. Sellaisia, mistä muut ajattelee että "mitä tuo ääliö oikein kuvitteli tekevänsä". Olen jo parisen kuukautta puhunut puhelimessa jonkun hoitajan kanssa, mutta ei siitä tunnu olevan apua, kun se on tuota samaa "tsemppiä"-tasoa. ap

Vierailija
5/6 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut itsessäni samanlaisia piirteitä. Esim. viime talvena tuli pieni virhe tehtyä liikenteessä josta ei kuitenkaan seurannut mitään, muuta kuin todella kova itsensä mollaaminen. Ajattelin tätä minimaalista virhettä viikkotolkulla päivittäin, ja moitin itseäni asiasta kovasti. Tämänkin jälkeen olen monissa elämän pienissä asioissa keskittynyt liikaa omiin virheisiin, ja pyrkinyt ehkä liialti täydellisyyteen ja virheettömyyteen.

Ei tarvitse olla isokaan moka / virhe kun mietin: "Mitähän nuo muut nyt ajattelevat minusta" jne

Olen viime aikoina keskittynyt sallimaan virheet itselleni, jokainen ihminenhän tekee virheitä joskus. Tärkeintä on kuinka niistä pystyy oppimaan ja tekemään asiat mahdollisesti seuraavalla kerralla paremmin. 

Vierailija
6/6 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika sama juttu. Kavereita oli joskus, mutta ei ole enää, kun olen feidannut kaikki tapaamiset. Yhtä näin kesällä ja ahdisti koko homma. Nyt olen ollut viikon kotona tekemättä mitään järkevää. Tilasin ruoatkin netistä, ettei tarvitsisi mennä ulos. Häpeän itseäni niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme