Seksi ja siitä nauttiminen pitkässä suhteessa. Auta miestä ymmärtämään naista.
TLDR; Pitkä parisuhde, seksi ei toimi, kommunikaatio hukassa. Oma itsetunto p*skana. Mitä tehdä?
---
Olemme olleet vaimoni kanssa yhdessä yli kymmenen vuotta. Olimme tavatessamme molemmat nuoria aikuisia, ei mitään teinejä. Minulla oli ollut aiemmin muutama vakavampi seurustelusuhde, vaimoni oli vain tapaillut lyhyesti muutamaa miestä.
Suhteemme alussa meni suhteellisen pitkään, ennen kuin meillä oli ensimmäisen kerran seksiä. Olin vaimoni ensimmäinen seksikumppani, enkä halunnut että hän kokisi asiassa painostusta tai vastaavaa. Kun sitten päädyimme yhdyntään asti, ei seksi ollut mitenkään erikoista. Ajattelin, että olisi kai epäreilua edes kuvitella, että kokemattoman uuden kumppanin kanssa kaikki olisi heti tajunnan räjäyttävää. Että kyllä ajan saatossa opimme tuntemaan toisiamme, ja että myös makuuhuoneessa alkaa hommat sujumaan.
Eipä kuitenkaan alkanut. Koen, että vaimoni ei nauti seksistä. Hän ei tunnu yksinkertaisesti olevan läsnä. Hän saattaa esimerkiksi puhua jostain ihan arkipäiväisistä asioista ihan normaalilla keskusteluäänellä. "Tänään töissä Lea sanoi, että hän on hakenut siirtoa markkinointiosastolle, vaikka se markkinoinnin Jyri on ihan idiootti... Maito on muuten lopussa, pitää hakea sitä kaupasta lasagneen...", samalla kun itse koitan antaa parasta näyttöä suullisessa kielikokeessa vibran avustuksella.
Hän ei myöskään saa orgasmia, koskaan. Ymmärrän, että kaikki eivät saa, mutta ei se silti hyvältä tunnu. Olen yrittänyt rohkaista avoimemmaksi, mitä haluaa ja mistä pitää, mutta vastauksena on aina: "En tiedä" tai "En osaa sanoa". Olisin valmis tekemään mitä ikinä hän haluaa, jos hän vain osaisi sen kertoa. Tuntuu, että minä en osaa asiasta keskustella, tai että hänellä on joku henkinen lukko asian suhteen. Tai sitten hän ei vaan yksinkertaisesti koe seksuaalista halua minua kohtaan.
Vastuu seksissä on aina minulla. Käytännössä saan valita vaihtoehdoista lähetyssaarnaaja/ratsastus/tuheron nuoleminen. Muita vaihtoehtoja ei ole, eikä vaimollani ole halua muuta edes kokeilla. Jos erikseen pyydän, saattaa hän lyhyesti ottaa suihin, mutta sekin vaikuttaa olevan vastenmielistä. Itse hän ei kuitenkaan ehdota koskaan mitään. (1/2)
Kommentit (102)
onko nainen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä koko suhteenne ajan? Usein se laskee naisen haluja ihan reilusti
Totta muuten, oleellinen juttu. Eli ei sitä teoriaa siis kannata miettiä. Ja onhan tuo sama itselläkin, vaikka mies olenkin. Prossat on ehkä vaan eri.