Seksi ja siitä nauttiminen pitkässä suhteessa. Auta miestä ymmärtämään naista.
TLDR; Pitkä parisuhde, seksi ei toimi, kommunikaatio hukassa. Oma itsetunto p*skana. Mitä tehdä?
---
Olemme olleet vaimoni kanssa yhdessä yli kymmenen vuotta. Olimme tavatessamme molemmat nuoria aikuisia, ei mitään teinejä. Minulla oli ollut aiemmin muutama vakavampi seurustelusuhde, vaimoni oli vain tapaillut lyhyesti muutamaa miestä.
Suhteemme alussa meni suhteellisen pitkään, ennen kuin meillä oli ensimmäisen kerran seksiä. Olin vaimoni ensimmäinen seksikumppani, enkä halunnut että hän kokisi asiassa painostusta tai vastaavaa. Kun sitten päädyimme yhdyntään asti, ei seksi ollut mitenkään erikoista. Ajattelin, että olisi kai epäreilua edes kuvitella, että kokemattoman uuden kumppanin kanssa kaikki olisi heti tajunnan räjäyttävää. Että kyllä ajan saatossa opimme tuntemaan toisiamme, ja että myös makuuhuoneessa alkaa hommat sujumaan.
Eipä kuitenkaan alkanut. Koen, että vaimoni ei nauti seksistä. Hän ei tunnu yksinkertaisesti olevan läsnä. Hän saattaa esimerkiksi puhua jostain ihan arkipäiväisistä asioista ihan normaalilla keskusteluäänellä. "Tänään töissä Lea sanoi, että hän on hakenut siirtoa markkinointiosastolle, vaikka se markkinoinnin Jyri on ihan idiootti... Maito on muuten lopussa, pitää hakea sitä kaupasta lasagneen...", samalla kun itse koitan antaa parasta näyttöä suullisessa kielikokeessa vibran avustuksella.
Hän ei myöskään saa orgasmia, koskaan. Ymmärrän, että kaikki eivät saa, mutta ei se silti hyvältä tunnu. Olen yrittänyt rohkaista avoimemmaksi, mitä haluaa ja mistä pitää, mutta vastauksena on aina: "En tiedä" tai "En osaa sanoa". Olisin valmis tekemään mitä ikinä hän haluaa, jos hän vain osaisi sen kertoa. Tuntuu, että minä en osaa asiasta keskustella, tai että hänellä on joku henkinen lukko asian suhteen. Tai sitten hän ei vaan yksinkertaisesti koe seksuaalista halua minua kohtaan.
Vastuu seksissä on aina minulla. Käytännössä saan valita vaihtoehdoista lähetyssaarnaaja/ratsastus/tuheron nuoleminen. Muita vaihtoehtoja ei ole, eikä vaimollani ole halua muuta edes kokeilla. Jos erikseen pyydän, saattaa hän lyhyesti ottaa suihin, mutta sekin vaikuttaa olevan vastenmielistä. Itse hän ei kuitenkaan ehdota koskaan mitään. (1/2)
Kommentit (102)
Kaikki miehet eivät suinkaan pidä myöskään kalun tyntämisestä pilluun.
Itsekin olin ”aseksuaali” nuorena kun söin e-pillereitä. Aloitin pillerit jo teini-iässä joten en ymmärtänyt haluttomuuden johtuvan niistä. Ts. en tiennyt mikä on normaali halukkuus. Kun lopetin pillerit niin johan aukesi ihan uusi maailma!
T.N39
Juu, tuo e-pilleri juttu on ihan tosi. Itselläkään ei tee seksiä mieli, jos käyttää pillereitä. Jos vaimosi käyttää pillereitä, niin vaihtakaa se kondomiin. Itse en suostuisi mistään hinnasta käyttämään hormonaalista ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi kuva, että teidän "seksi" on kuten sanoit "kun panen häntä" tai "itse akti" - eli ilmeisesti melko yhdyntäkeskeistä.
Ehkä voisittekin aloittaa uhan vain naisen kantilta? Yhdyntähän EI useimmiten ole se paras naisen kannalta, varsinkaan naisen, joka ei ole oikein seksiin edes syttynytkään. Jos menisitte ihan täysin NAISEN tyydytys edellä? Siihenhän on monia oivia tapoja tarjolla. Voisi avata taivaan portit. Tätä ei miehet oman kiihkonsa vieminä usein tajua...
Sitten olis terapautit myös. Ja puhuminen!! Avoin, siis aivan avoin keskustelu, kerro mitä tunnet, ja kysy mitä hän tuntee.
ONNEA MATKANTEKOONNE.
Voi hyvänen aika mitä yleistystä. Kyllä yhdyntä on monelle naiselle huipputärkeä. Tokikaan sitä ei tarvitse harrastaa ollenkaan, jos jompi kumpi ei siitä pidä. Toisaalta kaikki naiset eivät myöskään pidä klitoriksen ulkoisen osan koskettelusta.
Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että tälle naiselle olis just yhdyntä parasta! Ensinnäkään, en sanonut aina, vainuseinkaan ei yhdyntä ole. Se ei ole sam kuin ei ikinä, tai yleensä. Taidat olla mies.
Mitä hyvää tästä kommentista oli..
En ole mies. Älä viitsi nyt harjoittaa noita ikäaikaisia stereotypioita. Miksi iso osa naisista haluaa yhdyntää ja miksi pimppa kostuu jos yhdyntä ei ole naiselle tärkeää?
Sitä, onko tälle naiselle juuri yhdyntä paras, ei voi kukaan ulkopuolinen tietää. Voihan olla, että ap ja hänen vaimonsa eivät sovi fyysisesti yhteen ja yhdyntä jonkun toisen kanssa olisi parempaa. Tai sitten ei.[/quote
Et ole tosissasi.
Iso osa naisista haluaa yhdyntää, koska se miellyyttä miestä. ja pimppi kostuu ehkä, kun nainen haluaa miestä ja luulee saavansa ja odottaa orgasmia. Yhdyntä ei ole naisen eikä ainakaan läheskään kaikkien paras toive. Se voi olla ja on kivaa useimkille, mutta ei useimmille (tutkimustenmukaan) se tärkein. eikä ainakaan useimmille tuo orgasmia, siis pelkkä yhdyntä.
Ina eilen tai täänään ILTIKSESSÄ tuoreet tiedot asiasta.
Mutta olenhan vain nainen . niin en voi tietää...
Jos tämä mies haluaa parannusta, on silloin paras kuunnelle naista, ei miestä. Mutta valitse itse ketä kuuntelet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi kuva, että teidän "seksi" on kuten sanoit "kun panen häntä" tai "itse akti" - eli ilmeisesti melko yhdyntäkeskeistä.
Ehkä voisittekin aloittaa uhan vain naisen kantilta? Yhdyntähän EI useimmiten ole se paras naisen kannalta, varsinkaan naisen, joka ei ole oikein seksiin edes syttynytkään. Jos menisitte ihan täysin NAISEN tyydytys edellä? Siihenhän on monia oivia tapoja tarjolla. Voisi avata taivaan portit. Tätä ei miehet oman kiihkonsa vieminä usein tajua...
Sitten olis terapautit myös. Ja puhuminen!! Avoin, siis aivan avoin keskustelu, kerro mitä tunnet, ja kysy mitä hän tuntee.
ONNEA MATKANTEKOONNE.
Voi hyvänen aika mitä yleistystä. Kyllä yhdyntä on monelle naiselle huipputärkeä. Tokikaan sitä ei tarvitse harrastaa ollenkaan, jos jompi kumpi ei siitä pidä. Toisaalta kaikki naiset eivät myöskään pidä klitoriksen ulkoisen osan koskettelusta.
Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että tälle naiselle olis just yhdyntä parasta! Ensinnäkään, en sanonut aina, vainuseinkaan ei yhdyntä ole. Se ei ole sam kuin ei ikinä, tai yleensä. Taidat olla mies.
Mitä hyvää tästä kommentista oli..
En ole mies. Älä viitsi nyt harjoittaa noita ikäaikaisia stereotypioita. Miksi iso osa naisista haluaa yhdyntää ja miksi pimppa kostuu jos yhdyntä ei ole naiselle tärkeää?
Sitä, onko tälle naiselle juuri yhdyntä paras, ei voi kukaan ulkopuolinen tietää. Voihan olla, että ap ja hänen vaimonsa eivät sovi fyysisesti yhteen ja yhdyntä jonkun toisen kanssa olisi parempaa. Tai sitten ei.[/quote
Et ole tosissasi.
Iso osa naisista haluaa yhdyntää, koska se miellyyttä miestä. ja pimppi kostuu ehkä, kun nainen haluaa miestä ja luulee saavansa ja odottaa orgasmia. Yhdyntä ei ole naisen eikä ainakaan läheskään kaikkien paras toive. Se voi olla ja on kivaa useimkille, mutta ei useimmille (tutkimustenmukaan) se tärkein. eikä ainakaan useimmille tuo orgasmia, siis pelkkä yhdyntä.
Ina eilen tai täänään ILTIKSESSÄ tuoreet tiedot asiasta.
Mutta olenhan vain nainen . niin en voi tietää...
Ei naisten ole mitään järkeä yhdyntää miehen takia harrastaa, koska siinä on riski tulla raskaaksi. Etkai tosissasi väitä, että suurin osa naisista on jotakin tossukoita, jotka miellyttämisen halusta makaavat miehen alla? En itse ainakaan viitsisi rythyä, jollen tarvitsisi yhdyntää. Pimppa kostuu, koska naisella on fyysinen tarve saada se miehen elin sisään. Minäkin olen nainen, joten jotain tiedän naisen seksuaalisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä mies haluaa parannusta, on silloin paras kuunnelle naista, ei miestä. Mutta valitse itse ketä kuuntelet!
Naiset ovat erilaisia. Kaikki eivät nauti klitoriksen pään hyävilystä. Osa haluaa riittävän suura penistä aivan pohjaan saakka. :) N31
Enemmistö naisista haluaa yhdyntää riippumatta siitä saavatko yhdynnässä orgasmin vaiko ei. Iltiksessä sanottiin, että viimeisimmän suomalaisen tutkimuksen mukaan 46% sai yhdynnässä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö naisista haluaa yhdyntää riippumatta siitä saavatko yhdynnässä orgasmin vaiko ei. Iltiksessä sanottiin, että viimeisimmän suomalaisen tutkimuksen mukaan 46% sai yhdynnässä.
Orgasminautinto ja yhdyntänautinto ovat eri asioita. Samoin orgasmin tarve ja yhdynnän tarve. Esim minä tarvitsen yhdyntää, siis ihan yhdynnän aiheuttaman fyysisen mielihyvän vuoksi, vaikka orgasmi tulisi muuta kautta. Esim suuseksillä saatu orgasmi ei poista panetusta eikä pimpan kouristelua.
Oletteko tosissanne antamassa neuvoa, että kunhan on tarpeeksi suuri penin, TÄLLE NAISELLE, niin asia ok??
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tosissanne antamassa neuvoa, että kunhan on tarpeeksi suuri penin, TÄLLE NAISELLE, niin asia ok??
Eihän tuota voi tietää. Se on yksi vaihtoehto, että jos yhdyntä ei tunnu missään tai tunnu hyvältä niin silloin voi olla, että ei ole fyysistä yhteensopivuutta. Voi myös olla jostakin muusta kiinni. Hankalaa tosiaan ulkopuolelta tietää. Siksi ihmiset heittelevät eri vaihtoehtoja, että missä vika voisi olla.
Juu juu. kuhan on tarpeeksi suuri kulli, niin nainen ekstaasissa. ööö
vaikkei nauttisi pätkän vertaa yhdynnässä. Siitä nyt vaan pitää nauttia, kun mieskin niin tekee-
Vierailija kirjoitti:
vaikkei nauttisi pätkän vertaa yhdynnässä. Siitä nyt vaan pitää nauttia, kun mieskin niin tekee-
Ei naisen tarvitse nauttia yhdynnästä. Mitä ihmettä sä oikein raivoot?
Mutta jos nainen ei nauti yhdynnästä, niin voi olla, että miehen penis ei yllä naisen nautintopisteisiin. Joillakin naisilla nautintopisteet ovat aivan emättimen pohjassa.
Vierailija kirjoitti:
no omalla kohdallani näin on. Jos penis on riittävän kokoinen, niin todellakin olen ekstaasissa. N31
Entäs, jos käsihoito tai kielihoito antaakin upean orgasmin! Minulle ainakina antaa hirveät sävärit ja squirtit! Ei se kalun vitkutus.
Mutta eihän se ole mahdollista...olen epänormaali,,,hahhhaa
Vierailija kirjoitti:
Entäs, jos käsihoito tai kielihoito antaakin upean orgasmin! Minulle ainakina antaa hirveät sävärit ja squirtit! Ei se kalun vitkutus.
Mutta eihän se ole mahdollista...olen epänormaali,,,hahhhaa
No eihän tuossa mitään. Jokainen on omanlaisensa. Eihän yhdyntää tarvitse ollenkaan harrastaa, jos se ei tunnu hyvältä. Voit jättää yhdynnän kokonaan pois, ei se minua haittaa :D Sen sijaan joskus voi olla niin, että jos nainen ei nauti yhdynnästä, niin peniksen koko vain on väärä tälle naiselle. Kyllä se yhteensopivuus myös ruumiillisesti on tärkeää.
Jaa, eipäs ollut tuollainen yhteensopivuusongelma tullut edes mieleen. :D Pitänee töissä tehdä CAD:lla malli vehkeestä ja rouvan fjöösasta, niin saadaan ihan kylmää dataa aiheesta.
Heh, aikamoista...
Nojanmaan notaari kirjoitti:
Jaa, eipäs ollut tuollainen yhteensopivuusongelma tullut edes mieleen. :D Pitänee töissä tehdä CAD:lla malli vehkeestä ja rouvan fjöösasta, niin saadaan ihan kylmää dataa aiheesta.
Heh, aikamoista...
Kyllä sen tuntemalla tuntee, että onko penis oikean kokoinen. Jos yhdyntä on naisellekin nautinnollinen, niin tottakai koko on silloin ok. Esim itselleni on tietyt kohdat emättimen sisällä, mihin peniksen pitää ylettyä ja koskea. Ei kaikki vehkeet vaan sovi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orgasminautinto ja yhdyntänautinto ovat eri asioita. Samoin orgasmin tarve ja yhdynnän tarve. Esim minä tarvitsen yhdyntää, siis ihan yhdynnän aiheuttaman fyysisen mielihyvän vuoksi, vaikka orgasmi tulisi muuta kautta. Esim suuseksillä saatu orgasmi ei poista panetusta eikä pimpan kouristelua.
Sama. Itse varmaan siirtyisin kokonaan naisiin, jos seksuaaliseen nautintooni ei liittyisi niin vahvasti munan saaminen. Suuseksi on mulle vain esileikkiä.
Varmaan kaikki naiset pitävät klitoriksen hyväilystä, mutta kaikki eivät pidä klitoriksen PÄÄN hyväilystä vaan sen sisempian osien hyväilystä. Osalla naisista nautintopisteet ovat aivan emättimen pohjassa.