2-vuotias oli vähän iskällään kylässä..
Exän muija on ottanut amstaffin. Lapsi tuli kotiin naama raavittuna, ja suupielessä oleva haava on nyt tulehtunut. Kaiken kukkuraksi lapsen sukanpohjat oli PASKASSA! Ei ollut äijä viitsinyt ottaa niitä sukkia edes pois, vaan oli laittanut ne paskaiset sukat vielä kenkiin, jotka myös ovat nyt paskassa.
Nämä kaksi vajukkia eivä tiedä että tiedän heillä olevan piskin. Laitoin sitten viestin exälle, että sattuisko tietämään mikä on aiheuttanut raapaleet naamaan. Ja miksi ihmeessä pojalla oli paskassa olevat sukat jalassa. Vastaus tuli, että ei mitään aavistusta ole naarmuista! Ja paskaiset sukat oli siksi kun tuli kuulemma lapselta niin iso kakka, että sotku oli melkoinen. Ensinnäkään tuo lapsi ei sotke paskalla! Ja miten sitä sotkua voi tulla kun on vaippa ja vaatteet päällä. Muut vaatteet oli kuitenkin puhtaat, vain ne sukat aivan jäätävät.
Mä veikkaan vaan että siellä on paskaa lattialla muuten vaan. Onneksi toi lapsi ei käy kuin kaksi kertaa kuussa isällään päivävierailulla. Hakee päiväkodista ja palauttaa sinne.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:24"]Onhan sillä väliä onko se kääpiövillakoiran pentu vai amstaffi.. kokoero? daa paitsi että koiranpennut voi leikki pienien kans aika villistikki, jos ei pidä silmällä. Joten en yhtään ihmettele vaikka naappeli onkin naarmuilla [/quote] Mitä sillä kokoerolla on väliä, koska ne naarmut olisi kuitenkin todennäköisesti tassuista tulleita raapaisuja? Vai onko mielestäsi amstaffilla vaarallisemmat kynnet kuin pölyhuiskakoiralla? :D
[/quote]
Tuntematta rotuja sen enempää villi veikkaukseni on että niillä on voimissa eroa. Jopa pentuna.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 21:12"]
Exän muija on ottanut amstaffin. Lapsi tuli kotiin naama raavittuna, ja suupielessä oleva haava on nyt tulehtunut. Kaiken kukkuraksi lapsen sukanpohjat oli PASKASSA! Ei ollut äijä viitsinyt ottaa niitä sukkia edes pois, vaan oli laittanut ne paskaiset sukat vielä kenkiin, jotka myös ovat nyt paskassa.
Nämä kaksi vajukkia eivä tiedä että tiedän heillä olevan piskin. Laitoin sitten viestin exälle, että sattuisko tietämään mikä on aiheuttanut raapaleet naamaan. Ja miksi ihmeessä pojalla oli paskassa olevat sukat jalassa. Vastaus tuli, että ei mitään aavistusta ole naarmuista! Ja paskaiset sukat oli siksi kun tuli kuulemma lapselta niin iso kakka, että sotku oli melkoinen. Ensinnäkään tuo lapsi ei sotke paskalla! Ja miten sitä sotkua voi tulla kun on vaippa ja vaatteet päällä. Muut vaatteet oli kuitenkin puhtaat, vain ne sukat aivan jäätävät.
Mä veikkaan vaan että siellä on paskaa lattialla muuten vaan. Onneksi toi lapsi ei käy kuin kaksi kertaa kuussa isällään päivävierailulla. Hakee päiväkodista ja palauttaa sinne.
[/quote]
Jos isukki hakee päiväksi ja palauttaa päiväkotiin niin miksei päiväkodin henkilökunta vaihtanut sukkia? Taisit vähän liioitella eiks niin?
[/quote]
Ei ole kuules tarvetta liioitella. Lapsi jäi pihalle leikkimään samantien. Siitä hänen hain, ja kotona ihmettelin hajua kunnes riisuin kengät! Lääkäriin on mentävä joka tapauksessa, kun suupielessä oleva naarmu jo märkii. Ties minkä pöpön saanut oletettavasti koiran paskasta. Selostanpa tilanteen siellä lääkärissä kokonaan. Ap
[/quote]
Sä et itse osaa desinfioida ja hoitaa naarmua joka märkii ?
Sun ei oliisi kannattanut sitten lapsia tehdäkään. Ja sano sama miehellesi.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:35"]
Ei haava ala märkiä heti. Miksi ap et ole opettanut lasta, miten vieraan koiran kanssa käyttäydytään?
Mitä tulee tapaamisten jäädyttämiseen, se ei ole sinun päätettävissäsi. Vaikka sinä et haluaisi tietää eksästä mitään, lapsella on oikeus isään.
[/quote]
tässäkin villi veikkaukseni on, että lapsi vähän varoo isoa koiraa, jos ei ole siihen pienestä pitäen tottunut. Koiranpentu taas oikein hamuaa leikkiä lapsen kanssa. Ehkä pentu on oikein hypännyt, kun on kynnenjäljet kasvoissa.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 09:19"]
[/quote]
Jos isukki hakee päiväksi ja palauttaa päiväkotiin niin miksei päiväkodin henkilökunta vaihtanut sukkia? Taisit vähän liioitella eiks niin?
[/quote]
Ei ole kuules tarvetta liioitella. Lapsi jäi pihalle leikkimään samantien. Siitä hänen hain, ja kotona ihmettelin hajua kunnes riisuin kengät! Lääkäriin on mentävä joka tapauksessa, kun suupielessä oleva naarmu jo märkii. Ties minkä pöpön saanut oletettavasti koiran paskasta. Selostanpa tilanteen siellä lääkärissä kokonaan. Ap
[/quote]
[/quote]
Ja lisäys vielä, että koiran/kissan pentujen kynsistä tulee aina naarmuja, kun ne eläimet katsos leikkii sillä tavalla. Ei siitä kannata isompaa numeroa tehdä - jotenkin tuntuu että teet tästä elämää suuremman jutun. Mulla koiria ja lapsia, ja tiedän, että lapsi ja koiranpentu yleensä rakastavat leikkiä yhdessä ja vahinkoja sitten sattuu.
Oi, joku kirjoittikin juuri ajatukseni. Miksi ihmiset, jotka ei pysty mistään asiasta elämässään huolehtimaan ja tekemään kunnolla, haluavat automaattisesti jonkun pullistelukoiran? Ei osata, ei jakseta keskittyä, ei oteta selvää, ei pystytä pitkäjänteisyyteen jne. Mutta pakko ottaa se hirviökoira.
Asun alueella, jossa on paljon omistusasuntoja, rivareita ja omakotitaloja, mutta toisaalta muutama iso vuokrakerrostalo. Olen tässä seitsemän vuotta seurannut tuota koiravalikoimaa tällä alueella ja kyllä se koira usein vaan on sosiaalisen taustan merkki. Yhtään puudelia, tipsua, mäyristä tai spanielia tai edes noutajaa et näe tulevan ulos noista vuokrataloista. Ihan jokainen koira on siellä joku pittbull-sakemanni-kaukkari-sekoitus. Isoja koiria ja monissa on juuri esim. saksanpaimenkoiraa, joka sinänsä rotuna on kiva. Siellä pienissä luukuissa pidetään niitä koiria, mielellään useampaa kerralla, ja sitten mennään tossa tatskat ja maiharit vilisten koiralla kuonokoppa. Muutamia on päässyt karkuunkin ja yksi ehti purra paria lasta ennen kuin poliisi otti kiinni ja vei lopetettavaksi.
Sitten tullaan tänne omistusasuntopuolelle. Täältä et noita pullistelukoiria löydä. Yhdellä on puhdasrotuinen ja hyvin kasvatettu saksanpaimenkoira. Enimmäkseen koirat on luokkaa max. 10kg. Esimerkiksi meidän kadulla on 24 omakotitaloa ja tässä on yksi pomerian, yksi tipsu, yksi kultainen noutaja, pari villakoiraa ja yksi kääpiösnautseri sekä yksi cockeri.
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 09:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos lapsen sukat oin kakassa, niin koiran kynnet on varmaan myös. Heti lääkäriin ja sanot vielä, että ex ei tiedä mistä jäljet on tulleet. Itse epäilet, että koirasta. Pientä dokumenttiä mahdollisia valvottuja tapaamisia varten.
Toivottavasti nuo typerimmät vastaukset eivät ole koirien omistajilta.
Näin itse koiranomistajana ja kouluttajana, ikävää, että tuollaiset ihmiset ovat koiran ottaneet, sillä tuskin saavat siitä rauhallista, ystävällistä koiraa, oli rotu mikä tahansa, niin koulutuksesta on koiran käytös 90% kiinni.
Oisin kuvannut naaman ja sukat. Vaikka vienyt lääkärille/terkkarille asti naaman naarmuista ja valittanut lastenhoitajalle (en tiedä, miksi sitä nimitetään, joka tapaamisia hoitaa).
Joku jo sanoikin, että mistä ap tietää koiran rodun...? Ap kertoi, että ex ja uusi muijansa eivät tiedä, että ap tietää heillä olevan koira. Onko ap sitten käynyt kyyläämässä heitä salaa? 2v tuskin osannut rotua kertoa... Muutenki ihmetyttää, eikö pk:n henkilökunta ollut ihmeissään naarmuista ja haistanut kakkaa sukassa, vaikkakin ulos oli jäänyt leikkimään. Kuulostaa, että olivat van neutraaleina lapsen ottaneet isältään vastaan? Sori, mutta en usko tähän.
Ja minä vaan mietin, että miten (ilmeisesti) eilen saatu haava voi heti märkiä, jos lapsi on ollu isällään vaan muuteman tunnin...
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 09:44"]
Ja minä vaan mietin, että miten (ilmeisesti) eilen saatu haava voi heti märkiä, jos lapsi on ollu isällään vaan muuteman tunnin...
[/quote]
Ihan hyvin kun haavaan mennyt kynsistä bakteereja. Minua puri kissa, tunteja siitä olin antibioottitiputuksessa käsi ilmapalloksi turvonneena.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:42"]
Ei haava ala märkiä heti. Miksi ap et ole opettanut lasta, miten vieraan koiran kanssa käyttäydytään?
Mitä tulee tapaamisten jäädyttämiseen, se ei ole sinun päätettävissäsi. Vaikka sinä et haluaisi tietää eksästä mitään, lapsella on oikeus isään.
[/quote]
Että 2-vuotiaan pitäisi osata käsitellä vierasta koiraa? On sulla jutut.
[/quote]
Minä olen opettanut lastamme syntymästä asti, että vieraaseen koiraan ei kosketa. Lapsemme pitää koirista paljon ja hihkuu onnesta, kun kävelylenkillä tulee koirantaluttajia vastaan. Pysähdymme aina katselemaan ohimeneviä koiria, ja joka kerran sanon, että ei saa koskea vierasta koiraa mutta katsella saa. Kun olemme kylässä, jossa on koira, lapsi on oppinut, että ei kosketa ellei äiti vie ihan koiran lähelle ja sano, että saa silittää. Sitten lapsi silittää, kun näkee, että äitikin silittää. Onko tämä jäänyt ap:lta tekemättä?
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 22:42"]
[/quote]
Että 2-vuotiaan pitäisi osata käsitellä vierasta koiraa? On sulla jutut.
[/quote]
Minä olen opettanut lastamme syntymästä asti, että vieraaseen koiraan ei kosketa. Lapsemme pitää koirista paljon ja hihkuu onnesta, kun kävelylenkillä tulee koirantaluttajia vastaan. Pysähdymme aina katselemaan ohimeneviä koiria, ja joka kerran sanon, että ei saa koskea vierasta koiraa mutta katsella saa. Kun olemme kylässä, jossa on koira, lapsi on oppinut, että ei kosketa ellei äiti vie ihan koiran lähelle ja sano, että saa silittää. Sitten lapsi silittää, kun näkee, että äitikin silittää. Onko tämä jäänyt ap:lta tekemättä?
[/quote]
No hoh hoh, lapsi on ollut ISÄLLÄÄN ja koira on ISÄN KODIN KOIRA eli käytännösssä EI nyt mikään VIERAS koira ja jos ISÄ antaan ISÄN hoidossa ollessa lapsen leikkiä koiran kanssa yksin niin mitäköhän AP voi asialle tehdä? Besserwisseri vois nyt lukea koko ketjun ennen kuin alkaa laukomaan että oma lapsi on paras ja laspsen ja Ap:n vika jos koira repii naaman rikki.
Vaadi sossujen käymään etävanhemman luona, sinä voit sitä vaatia.
(Meilläkin kävi sossut kahdesti, kun mies on etävanhempi ja ex- muija niin vaati. Totesivat meidän kämpän paremmaksi lapselle kuin äitinsä :DDD hahaaaa)