Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran työnantajan pitää joustaa pienten lasten takia?

Vierailija
22.08.2021 |

Olen tukiverkoton yh, melko pienipalkkaisessa työssä. Eli rahaa palkata lastenhoitajaa ei ole eikä ketään joka tulisi auttamaan. Lapset on päivisin päiväkodissa kun minä olen töissä. Nyt työnantaja on alkanut vaatimaan mm., että tekisin osan töistä kauemmassa toimipisteessä, jonne en ehdi töihin päiväkodin aukiolojen puitteissa, että hoitaisin muutamia iltatöitä (meidän työssä voi välillä olla tarve olla työpaikalla iltaisinkin vaikka tämä ei vuorotyötä olekaan, mutta meillä on paljon perheettömiä samaa työtä tekeviä joille ei ole ongelma tehdä iltaisin välillä töitä).

Työnantaja ei jousta yhtään lasteni takia. Vaikka miten pyydän. Minkä verran heidän oikeasti pitäisi joustaa?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantajan tarvitse joustaa yhtään. Ja itse olen sitä mieltä että se on prseestä.

Vierailija
2/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työnantajan tarvitse joustaa yhtään. Ja itse olen sitä mieltä että se on prseestä.

Olisiko neuvoja miten sitten voin ratkaista tämän tilanteen? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt luottamusmieheltä tai ammattiliitostasi neuvoja?

Vierailija
4/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt luottamusmieheltä tai ammattiliitostasi neuvoja?

Olen molemmilta, en saanut muita neuvoja kuin pahoittelua että ikävä tilanne. Ap

Vierailija
5/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiminen ja neuvottelu. Tähän tullaan vielä enempi. Paikallinen sopiminen = määräys, komento...

Itsellä sattunut joustavat työnantajat kuten myös itsekkin aina tarvittaessa. Ollut myös työkavereina joilla ei jousto pelannut puoleen eikä toiseen.

Vierailija
6/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsia saa nimenomaan ne, joilla ei ole kykyä puhua muille? Meillä on vähän yli 40 asunnon rivitaloyhtiö, josta aina löytyy apua, jos itse on valmis auttamaan. Meillä oli koko viime talven naapurin ekaluokkalainen iltapäiväkerhon jälkeen klo 19 asti joka toisen viikon ja vastaavasti nyt äitinsä saattaa meidän ekaluokkalaisen joka aamu kouluun. Koska me autamme toisiamme!

Vierailija
7/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiminen ja neuvottelu. Tähän tullaan vielä enempi. Paikallinen sopiminen = määräys, komento...

Itsellä sattunut joustavat työnantajat kuten myös itsekkin aina tarvittaessa. Ollut myös työkavereina joilla ei jousto pelannut puoleen eikä toiseen.

Olen itse ennen lapsia joustanut paljonkin, silloin en joustoja työnantajalta pyytänytkään kun ei ollut koskaan niin tarvettakaan. Näköjään joustamisesta ei saa palkkioksi joustamista kuitenkaan. Ap

Vierailija
8/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työsopimuksessa sanotaan työnsijainnista?

Entä työajoista?

Vierailija
9/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsia saa nimenomaan ne, joilla ei ole kykyä puhua muille? Meillä on vähän yli 40 asunnon rivitaloyhtiö, josta aina löytyy apua, jos itse on valmis auttamaan. Meillä oli koko viime talven naapurin ekaluokkalainen iltapäiväkerhon jälkeen klo 19 asti joka toisen viikon ja vastaavasti nyt äitinsä saattaa meidän ekaluokkalaisen joka aamu kouluun. Koska me autamme toisiamme!

Tuota noin... jos olisit naapurini, niin tulisitko meillä parina aamuna viikossa klo 6 hoitamaan kun lähden töihin hoitamaan kahden päiväkoti-ikäisen aamutoimet ja viemään heidät vähän yli seitsemän päiväkotiin? Ap

Vierailija
10/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan on kohdeltava kaikkia työntekijöitä tasapuolisesti. Lasten takia joustetaan siinä, että saa jäädä kotiin hoitamaan sairastunutta lasta, ja pienten koululaisten vanhemmat voivat tehdä lyhennettyä työaikaa.

Vierailija
11/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä työajoista?

Työajoista lukee että toimistotyöaika, käytössä työaikaliukuma välillä 06-20. Sijainnista ei lue mitään. Kun tein sopimuksen oli toimipisteitäkin vain yksi, myöhemmin niitä on perustettu lisää. Ap

Vierailija
12/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä työajoista?

Työajoista lukee että toimistotyöaika, käytössä työaikaliukuma välillä 06-20. Sijainnista ei lue mitään. Kun tein sopimuksen oli toimipisteitäkin vain yksi, myöhemmin niitä on perustettu lisää. Ap

Sitten olet aika heikoilla.

Vierailija
13/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samassa tilanteessa kuin sinä. Ratkaisu: uudelleen kouluttauduin ja vaihdoin työpaikkaa parempaan.

Työnantajan ei ole pakko joustaa. Jos joudut olemaan pois lastesi vuoksi, niin sitten olet. Sille ei voi mitään. Eikä siitä tarvitse kuunnella valituksia työpaikalla. Voit kertoa myös työnantajalle, että voit hakea siirtoa lapsillesi toiseen päiväkotiin, mutta se ei tapahdu hetkessä. Koska lapsia vei voi jättää heitteille, työnantaja voi irtisanoa sinut.

Älä etsimään uutta työpaikkaa. Olet ilmeisesti päikyssä töissä, joten luulisi löytyvän nopeastikin ainakin sijaistöitä.

Vierailija
14/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei asu rivitalossa tai kerrostalossa.

Vierailija
15/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä työajoista?

Tuo liukuma on pääasiassa työntekijöiden iloksi ja hyödyksi, koskaan ennen työnantaja ei ole siihen vedoten yrittänyt pakottaa ketään töihin klo 8-16 ulkopuolella. Mutta nyt minun lisäkseni yhden toisen kohdalla on. Ap

Vierailija
16/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itse irtisanoudu, saat karenssin. Odottele miten käy.

Vierailija
17/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä työajoista?

Tuo liukuma on pääasiassa työntekijöiden iloksi ja hyödyksi, koskaan ennen työnantaja ei ole siihen vedoten yrittänyt pakottaa ketään töihin klo 8-16 ulkopuolella. Mutta nyt minun lisäkseni yhden toisen kohdalla on. Ap

Ikävää sinun ja sen toisen kannalta, mutta et voi tehdä oikein muuta kuin suostua. Paitsi jos saat neuvoteltua jonkun muun kanssa, että hän tekee sinun vuorosi iltaisin ja toisessa toimipisteessä ja saat myös työnantajan suostumaan tähän.

Vierailija
18/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tuo että sopimusta tehtäessä työpisteen paikka oli määritelty tietyksi. Ja sano että sut voi irtisanoa, mutta sinä et sitä tee.

Vierailija
19/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä työajoista?

Oletko ollut yhteydessä kunnan päivähoidosta vastaavaan? Lapsille pitää löytyä hoitopaikka, joka mahdollistaa sinun työssä käynnin.

Vierailija
20/96 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuma tarkoittaa sitä että työntekijällä on oikeus liukuman rajoissa tehdä työnsä. Työnantaja ei voi määrätä vuoroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi