Hei pikaista apua kiitos!
Oon 14-v poika ja mua on huolettannu ,mun kaulalla olevat patit. Mulla on molemmilla puolilla kaulaa 2 patit . Ne ovat kaikki 2-3cm ja se mua huolettaa just, KU NE on niin isoi. Sit mul on myös korvien alla kovat patit ja kaulassa ihan siinä mistä alkaa hartiat on herneen kokoinen patti. Kaikki patit ovat pitkulaisia. Niitä varmaan löytyisi lisää jos alkaisin, etsiä. Olen käynyt lääkärissä niiden takia ja useat lääkärit on sanonut,että kaulassani EI Ole mitään erikoista. Että NE ovat jänteitä,eikä minulla edes tunnu turvonneita imusolmukkeita. Paitsi yksi lääkäri sanoi,että ne ovat imusolmukkeita,mutta ihan normaaleita. Ja että monella muullakin mun ikäsel on tollasii. Mietin vaa,et ketä täs voi uskoo KU muut lääkärit sanoo jänteiks ja yks imusolmukkeiks? Musta tuntuu,et noi patit vaa kasvaa kokoajan lisää ja ne on ollu jo varmaa vuoden. Voi myös johtua siintä,että räplään niitä jokapäivä. Mut pelkään silti,et mul on joku imusolmuke syöpä ja, et lääkärit koskee Aina niist ohi, KU tunnustelee imusolmukkeita. Ja mun pikkuveljel on kans kovat patit korvan alla,mutta EI kaulassa. Kävin kaksiviikkoo sit kasiluokan terveys tarkastuksessa ja sielkii se lääkäri sano, et mul EI tunnu turvonneita imusolmukkeita.
Kommentit (12)
Turvonneita rauhasia, ehkä siksi ne kasvaa kokoajan,kun itsekkin kasvat ja tarvit suurempia rauhasia kehittymiseen.
Kyllä varmaan mikätahansa ärtyy ja kasvaa jos sitä räplää kokoajan.
Minulla on sellainen muistikuva,et mulla ois ollu samanlaisii ja en tiedä ,vaikka olisi vieläkin, minua ei kiinosta . On muutakin tekemistä, kun tuollaista.
Minun mielestä kannattaa uskoa lääkäriä. Jos moni lääkäri sanoo että ei ole mitään tavallisuudesta poikkeavaa, niin miksi et vain usko?
Usko rauhassa lääkäreitä. Älä jää jumittamaan noita ajatuksia. Kehität pian itsellesi mielenterveysongelman niistä.
En sano tätä loukataksesi sinua vaan haluan rohkaista luuletko, että lääkärit ovat ihan täysiä pölvästejä, kyllä ne toistaseksi sinua enemmän noista tietää. Ja jos sielä olisi jotain poikkeavaa niin kyllä ne sen huomaisi. Ehkä juuri sen takia ne sanoo niitä eriasioiksi, kun sielä ei mitään ihmeellistä tunnu.
Ja turha tänne on tulla lapsia pelottelemaan! Tämä on siis sille joka kommentoi tuon imusolmukesyövän. Ei osaa edes kirjottaa sitä oikein.
Hei,
jos olet edelleenkin huolestunut, pyydä äitiäsi/isääsi vaikka tunnustelemaan kohtia, minkä kokoisia ovat nyt. Laitatte yhdessä mitat ylös paperille. Kuukauden kuluttua tarkistatte uudestaan mitat (tällä välin älä räplää niitä ollenkaan). Sopikaa, että jos patit ovat kasvaneet, varaatte uudestaan ajan lääkärille tai vaikkapa suoraan ultraäänikuvaan ja esitätte asian yhdessä lääkärille. Jos vanhempasi ovat huolissaan asiasta, uskon, että saatte ajan tuonne ultraan, jossa asia selviää varmasti.
Imusolmukkeita ne on, itsellänikin tuntuu korvissa ja kaulalla kokoajan turvonneina vaikkeivät kai turvonneet oikeasti ole. Älä huoli!
Vanhempani eivät edes tunne patteja ja sanovat että eivät ainakaan tunne mmitään ihmeellistä siellä, että sellaiset ovat ihan normaaleita mitä mulla on
Varmaan liittyy ikääsi. Annan ihan vinkiksi,että ei kannata verrata esim aikuisten kauloihin ,kun tuossa iässä se on ihan eriasia, että on tuollaisia,kun aikuisena