Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokopäivätyö ja käyttörahaa kuukaudessa 790 euroa

Vierailija
16.08.2014 |

Sen verran jää siis minulle käteen rahaa, kun palkasta vähennetään verot ja kaksion vuokra (kaksio sijaitsee ns. huonolla alueella). Onko mielestäsi hyvin vai huonosti?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on.

Vierailija
2/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän mutta pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä on käyttöraha mielestäsi ?

eli minulle käyttöraha tarkoitaa sitä summaa, joka jää kaikkien pakollisten jälkeen käyttöön.

jos sinulle samaa niin on hyvä.

mutta jos maksat tuosta summasta vielä ruokaa, sähköä, känny/tietsikka yms laskua, niin on huonosti rahaa

Vierailija
4/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt hirveästi ole jos asuntokin on halvalla alueella, mutta kyllähän tuossa yhdelle hengelle on aika paljon rahaa. Sitten tietysti eri asia jos sillä pitää elää monta.

Vierailija
5/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuosta on vähennetty vasta asumiskulut eli tuo 790 euroa on ruokaan ja muihin kuluihin.

t. ap

Vierailija
6/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sun iästä, koulutuksesta ja pitääkö tuolla summalla elättää muitakin kuin itsensä.

Vierailija
7/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:27"]

mitä on käyttöraha mielestäsi ?

eli minulle käyttöraha tarkoitaa sitä summaa, joka jää kaikkien pakollisten jälkeen käyttöön.

jos sinulle samaa niin on hyvä.

mutta jos maksat tuosta summasta vielä ruokaa, sähköä, känny/tietsikka yms laskua, niin on huonosti rahaa

[/quote]

Eri mieltä. Ruoka, känny yms. ovat menoja joiden suuruuteen on helppo vaikuttaa. Sähkölasku nyt ehkä ei kovin helposti siitä pienene, mutta kyllähän nyt ruokaan saa kuussa laitettua erittäin suurella haitarilla rahaa. Joku pärjää parilla sadalla, toinen voi pistää tonnin.

Kukaan ei tarvitse 790 euroa kuussa ihan vain "leikkirahaa" syömis-, asumis- ja tietoliikennekulujen jälkeen.

Vierailija
8/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus amk ja ikää päälle 30, ei lapsia

t. ap

Vierailija
9/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mihin siis käytät joka kuussa 790 euroa (tai enemmän)? Luettele muutaman kuukauden ostoksesi. Vastaukseksi ei kelpaa osakkeet tai muut sijoitukset. Kiinnostaa tietää, mitä kaikkea sinun mielestäsi pitää ostaa.

Vierailija
10/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuo on. Vuokran sekä verojen lisäksi kun tulevat vielä vakuutukset, sähkölasku, ruoka, netti, kulut autosta tai muut matkakulut, vaate/kenkä menot yms. Kyllä tuo käytännössä tarkoittaa elämää köyhyysrajalla. Itse tienaan 150€ enemmän kuussa ja minulla on vielä auto joka on pakollinen töissä käynnin kannalta joten aloittajalle jää enemmän rahaa pakollisten menojen jälkeen kuin itselleni. Käteen jää suunnilleen kuukaudesta riippuen 200-400 euroa sitä "leikkirahaa" josta pitäisi pystyä säästämäänkin. Eihän se mitään jos olisi parikymppinen mutta kun on jo 36 vuotta  ja aikuisten maailman mittapuulla persauki.

Vierailija
11/38 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi. Mä pärjäisin vähemmälläkin. Tietysti eri asia sitten onko sulla ns. turhia laskuja, osamaksuja, ylihintaista puhelinlaskua tai vastaavaa.

Vierailija
12/38 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:52"]

[/quote]

Mihin siis käytät joka kuussa 790 euroa (tai enemmän)? Luettele muutaman kuukauden ostoksesi. Vastaukseksi ei kelpaa osakkeet tai muut sijoitukset. Kiinnostaa tietää, mitä kaikkea sinun mielestäsi pitää ostaa.

[/quote]

pakollisten menojen jälkeen jäävän rahan käytän seuraavasti, säästän pahanpäivän varalle, eli kodinkone tms voi mennä rikki, voin sairastua ja ostelamaan lääkkeitä tms, matkustan kolme kertaa vuodessa ulkomaille, käyn teattereissa, konserteissa, jne

ja missä kohtaa sanoin, että minulle jää 750 e käyttörahaa ? ap sanoi jäävän, jolloin kysyin tuota mitä sanalla käyttöraha tarkoittaa.

eli silloin mielestäni ap jää vähille rahoille, jos tuosta on maksettava pakollisia menoja, kuten ne känny, sähkö, vakuutus, mahdolliset hankinnat, mahdolliset lahja yms ostokset, matkustelu, vaatteet, konsertit, matkaliput töihin, jne jne eli köyhyysrajalla eleleee

Vierailija
13/38 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:05"]

[/quote]

[/quote]

pakollisten menojen jälkeen jäävän rahan käytän seuraavasti, säästän pahanpäivän varalle, eli kodinkone tms voi mennä rikki, voin sairastua ja ostelamaan lääkkeitä tms, matkustan kolme kertaa vuodessa ulkomaille, käyn teattereissa, konserteissa, jne

ja missä kohtaa sanoin, että minulle jää 750 e käyttörahaa ? ap sanoi jäävän, jolloin kysyin tuota mitä sanalla käyttöraha tarkoittaa.

eli silloin mielestäni ap jää vähille rahoille, jos tuosta on maksettava pakollisia menoja, kuten ne känny, sähkö, vakuutus, mahdolliset hankinnat, mahdolliset lahja yms ostokset, matkustelu, vaatteet, konsertit, matkaliput töihin, jne jne eli köyhyysrajalla eleleee

[/quote]

Voi apua, onko sun mielestä pakollisia menoja konsertit ja matkustelu? Halleluja.

Vierailija
14/38 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

niin ja itselleni jää siät leikkirahaa vaihdellen kuussa 500-700 e

riippuen mitä laskuja tulee milloinkin ja paljonko ruokaan menee rahaa, kuten sanoit siihen saa helposti menemään, joten siitä on helppoa tarpeen vaatiessa myös säästää :)

Vierailija
15/38 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen ei kyllä ole pakollinen meno. On tietysti hienoa jos pystyy säästämään, mutta ei sitä voi laskea sellaiseksi kuluksi joka on välttämätön siinä missä vuokranmaksukin.

Tai jos säästäminen tosiaan on pakkokuluerä niin mikä on se summa joka pitää ihmiseltä vähintään mennä sivuun joka palkasta niin että vasta sen jälkeen voi ruveta laskemaan käyttöön jäävää rahasummaa?

Vierailija
16/38 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:53"]Vähän tuo on. Vuokran sekä verojen lisäksi kun tulevat vielä vakuutukset, sähkölasku, ruoka, netti, kulut autosta tai muut matkakulut, vaate/kenkä menot yms. Kyllä tuo käytännössä tarkoittaa elämää köyhyysrajalla. Itse tienaan 150€ enemmän kuussa ja minulla on vielä auto joka on pakollinen töissä käynnin kannalta joten aloittajalle jää enemmän rahaa pakollisten menojen jälkeen kuin itselleni. Käteen jää suunnilleen kuukaudesta riippuen 200-400 euroa sitä "leikkirahaa" josta pitäisi pystyä säästämäänkin. Eihän se mitään jos olisi parikymppinen mutta kun on jo 36 vuotta  ja aikuisten maailman mittapuulla persauki.

[/quote]

Tiedätkö sä edes mikä köyhyysraja on? Huh huh kun on suomalaisilla menny pää sekaisin hyvästä elintasosta.

Vierailija
17/38 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta 790 eurosta menee suunnilleen tämän verran rahaa:

- ruokakulut noin 200 euroa kuukaudessa

- puhelinlasku noin 10 euroa/kk

- netti 10 euroa

- sähkö 20 euroa

- kotivakuutus 65 euroa/vuosi, kuukautta kohti tulee siis noin 5 euroa

- matkakortti noin 50 euroa/kk

Rahaa jää jäljelle noin 500 euroa, mielestäni ei kovin paljoa.

t. ap

Vierailija
18/38 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle jäi n.300e vuokran jälkeen, laskuja joka kuussa vinot pinot ja sitten piti vielä elääkkin vaikka oli vakkaripaikka. tosin tunteja oli aika vähän, mutta ihan jörkyttäviä aikoja.

Vierailija
19/38 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vä hän päälle 400e on sossun vähimmäismäärä yhdelle ihmiselle vuokran jälkeen. Eli onhan tuo reilusti enemmän.

Vierailija
20/38 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi apua, onko sun mielestä pakollisia menoja konsertit ja matkustelu? Halleluja.

[/quote]

Noilla tuloilla ei matkustella muuta kuin päiväristeilylle Tallinnaan ja vuodessa on varaa käydä parissa kolmessa konsertissa jolleivat liput ole kovin kalliita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi