Paljonko kuluu rahaa ruokakauppaan?
Meillä on perheessä kaksi aikuista ja kaksi lasta (5vee ja 2 vee). Meillä menee noin 900e kuussa ruokakauppaan ja se tuntuu paljolta. Tähän summaan kuuluu siis hygienia, vessapaperit, vaipat, siivous, osa koirien ruuista, herkut, kosmetiikka kaikki... Syödään kotiruokaa, myös jonkin verran menee mehuja jne. Leipää kuluu hirveesti ja maitoa menee noin 9l/Viikko.
Paljonko muilla menee?
Kommentit (26)
130e/viikko 2 aikuista. Siinä on muutakin kuin ruokaa. Talous ja hygienia tarvikkeita.
Kaksi aikuista, 3 kissaa, 600-700 e kk menee kauppaan. Syödään tavallista ruokaa, herkuista saisi helposti säästettyä monta kymppiä kuussa mutta ei huvita.
450e/kk. 2 aikuista, teini ja koira joka syö myös lihaa sekä laatunappulaa. Tehdään itse kaikki ruuat. Syödään kasviksia ja lihaa ja tuoretta kalaa 2 kertaa viikossa. Herkutellaan siis ja syödään mitä mieli tekee. Mutta: käyn pääasiallisesti Lidlissä ja teen ruokaostokset kerran viikossa kerralla. Siinä säästää ihan oikeesti pitkän pennin kun kaikki perustarvikkeet on selvästi halvempia kuin muissa kaupoissa.
Ruokaan menee n. 350 kuussa plus resq sovelluksen kautta n. 50 euroa. Päivittäistavaroihin lisäksi keskimäärin 20 euroa kuussa. Yksi aikuinen ja kaksi teiniä puolet kuukaudesta.
Keskitän ostokset ketjuun, jonka palvelusta näkee tarkat tiedot ostoksista. Olen palvelun avulla säästänyt paljon, kun olen tiedostanut kaikki ne "turhat" rahareiät.
1000-1200 kaksi aikuista, 18 ja 16 liikkuvat vuotiaat teinit. Mukana kissan ruoat ja perushygienia tuotteet. Paljon menee, mutta ostan laadukasta enkä halvinta pöperöä ja syömme monipuolisesti.