Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miksi aikuiset, lasten vanhemmat kiusaavat?
18.09.2014 |
Minulle ja lapsellani on jo monta kertaa aiheuttanut harmia lapseni kaverin äiti. He eivät tahdo edes tukea ryhmädynamiikan rakentumista vaan julkeasti yrittävät aina kaikesta sulkea lapseni pois ja viedä tältä ystävän vaikka lapset ihan hyvin mahtuisivatkin kaikki mukaan.
En ymmärrä mikä tuollaista aikuista oikein vaivaa? Onko muilla kokemusta vastaavasta?
Kommentit (22)
Ei mä en kestä... ryhmädynamiikan rakentumista. :D Minkä ikäisistä lapsista on kyse?!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 07:05"]
Tiedän tunteen. Lapseni kaveri on suosittu tyttö. Kaikki on hänen kavereitaan. Vastaavasti omani on hiljainen, jolla on kavereita, muutamia, mutta kuitenkin hitaampi tutustumaan. No, löysi vihdoin "oman kaverin" eli tytön, joka on hiljainen, asuu lähellä ja jolla on kaveripulaa ollut myös. Eikös tämän mehiläiskuningattaren äidille tullut heti hätä ja alkoi lenkillä jututtamaan tuon uuden kaverin äitiä, jonka on siis tiennyt vuosia ja yhtäkkiä tulikin mieleen hommata se omansa kaveriksi? Oisko viikko mennyt, niin tämän vanhan kaverin äiti vei tämän tyttäreni uuden kaverin äiteineen leffaan....? Tuntuu, että ainoa tavoite on aina, että lapsellani ei saa olla muita kavereita kuin tuo suosittu mehiläiskuningatar, joka on kaveria, kun jaksaa ja ehtii.
[/quote]
Mistä tiedät, että toiselle äidille tuli hätä? Eikö olisi ollut epäkohteliasta, jos tämä äiti EI olisi jutellut lenkillä toiselle äidille? Ehkäpä he tulivat hyvin toimeen keskenään ja sen seurauksena päättivät lähteä porukalla leffaan? Et kai tosissasi kuvittele, että tämä äiti teki kaiken tämän vain ollakseen ilkeä sinun lapsellesi?
Mä olen sosiaalinen, tutustun helposti uusiin ihmisiin. Jos on joku yhteinen tekijä (esim lapset, koira, harrastus, taloyhtiö tms), alan yleensä jutella puolitutuille ihmisellekin. Ja monesti siitä seuraa jotain (lähdetään myöhemmin yhdessä koirapuistoon, sovitaan joku yhteinen lasten meno, aletaan harrastaa yhdessä, tehdään kimppatilaus jostain pihan hoitoon tarvittavasta esim poltettu hevosenlanta, käydään kahvilla jne) . Minusta se on ihan normaalia kanssakäymistä.