En ymmärrä miten niin monet pystyy syömään epäterveellisesti
Itse alan voida pahoin, jos en saa päivittäin tuoreita kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Lisäksi on ihan hirveä jano koko ajan, kun jää saamatta tuoreessa ruoassa oleva nestemäärä. Normaaliruokavaliolla harvoin edes janottaa.
Kommentit (72)
Vehnä ja ohra on jalostettu pilalle, varsinkin jauhot ravinneköyhiä. Pöytäsokeri eli valkonen sokeri on turha, samoin transrasvat. Lihaa syödään liikaa, erityisesti tehotuotettua.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
Onko pakko tulla tänne itseänsä kehumaan. Sinulla on ongelmana tuo omahyväisyys, muilla on omat ongelmansa.
Mikä kehu?
Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä, että joku syö kasviksia sun muuta.
Naisten itsensä nostaminen toisen yläpuolelle toisten kustannuksella ei taida olla tuttua.
Sama juttu. Esim. voileivälle on pakko saada jotain tuoretta päälle. Kurkkua, tomaattia tai paprikaa. Joku kinkku-juustovoileipä ilman kasviksia ei maistuisi ollenkaan ja siitä tulisi todella tunkkainen olo.
Enkä ymmärrä miten joku voi olla juomatta vettä ja kitata jotain pepsimaxia päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joidenkin elämä on niin tylsä, että jaksaa päivitellä tällaisia asioita. Yleensä sellaiset syyllistyy siihen, jotka haluaa projisoida omat asiansa muihin. Sulla taitaa olla henkisen puolen onkelmia, AP.
Asialla on tosi iso vaikutus kansanterveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Esim. voileivälle on pakko saada jotain tuoretta päälle. Kurkkua, tomaattia tai paprikaa. Joku kinkku-juustovoileipä ilman kasviksia ei maistuisi ollenkaan ja siitä tulisi todella tunkkainen olo.
Enkä ymmärrä miten joku voi olla juomatta vettä ja kitata jotain pepsimaxia päivittäin.
Sama täällä, jossain kiinalaisessa buffetissakin aina tarvitsen kasviksia kylkee raikastamaan kokonaisuutta ja ihmettelen, kun ystävä ei ota edes yhtä tomaattia.
Pepsi Max on jees, mutta juon paljon myös vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
Onko pakko tulla tänne itseänsä kehumaan. Sinulla on ongelmana tuo omahyväisyys, muilla on omat ongelmansa.
Mikä kehu?
Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä, että joku syö kasviksia sun muuta.
Naisten itsensä nostaminen toisen yläpuolelle toisten kustannuksella ei taida olla tuttua.
Eikös se nyt ole ihan vaan fakta, että jos ruokavalio on ravinneköyhää ja siinä ei ole kasviksia, niin olo on itse kullakin suht huono?
Epäterveellinen syöminen tulee kuvioon aina heikkona hetkenä. Esimerkiksi silloin kun ihminen stressaantunut tai käy läpi jotain kriisiä. Toisilla taas häviää ruokahalu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten joku voi syödä joka päivä kasviksia, hedelmiä ja marjoja.
Oliks tää vitsi? Miten niin et ymmärrä? Miksei joka päivä voisi syödä noita mainitsemisiasi?
No mä en vaan syö, en tykkää kasviksista.
Hyvä että kerran viikossa syön jotain tomaattia ja paprikaa. Hedelmiä en syö koskaan. Marjoista menee ainoastaan mansikat ja mustikat, ne tuoreina.
Suola ja sokeri uusia keksintöjä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska epäterveellinen on hyvää. En tykkää järsiä porkkanoita enkä kaalia.
Herkullinen hampurilaisateria on hyvää.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiBH96up4IU4Nlf-H…
Samoin lihis + kaksi nakkia
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0716/9447/products/lihapiirakka_nakil…Pitsa
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/Eq_it-na_pizz…Kun taas tää on 💩
https://i1.wp.com/comraderadmila.com/wp-content/uploads/2020/05/IMG_030…Esim pitsaa ei tarvi vetää mahan täydeltä, vaan siihen kylkeen iso salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliks tää vitsi? Miten niin et ymmärrä? Miksei joka päivä voisi syödä noita mainitsemisiasi?
Hyvä että kerran viikossa syön jotain tomaattia ja paprikaa. Hedelmiä en syö koskaan. Marjoista menee ainoastaan mansikat ja mustikat, ne tuoreina.
Kannattaa opetella laittaan rehut monin tavoin,varmasti löytyy jotain mistä tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että kerran viikossa syön jotain tomaattia ja paprikaa. Hedelmiä en syö koskaan. Marjoista menee ainoastaan mansikat ja mustikat, ne tuoreina.Kannattaa opetella laittaan rehut monin tavoin,varmasti löytyy jotain mistä tykkäät.
Mulle nuo riittää joten näillä mennään.
Suomalaisista miehistä noin 17 prosenttia ja naisista noin 24 prosenttia syö suositusten mukaan kasviksia/hedelmiä/marjoja päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että kerran viikossa syön jotain tomaattia ja paprikaa. Hedelmiä en syö koskaan. Marjoista menee ainoastaan mansikat ja mustikat, ne tuoreina.Kannattaa opetella laittaan rehut monin tavoin,varmasti löytyy jotain mistä tykkäät.
Noin mennään kohti terveysongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin mennään kohti terveysongelmia
Kuten mitä?
Missään muussa maassa koko maailmassa ei tule hampurilaismainoksia joka mainoskatkolla kuten Suomessa.
Ymmärrän vaikken ihan noin terveellisesti syö.
Lapsena oli ihan normaalia (80-luvulla) että kasviksia syötiin koska ne oli halpoja. Sama marjoissa, niitä käytettiin paljon. Itse tehtiin hillot ja lisukkeet, syötiin jogurtin ja jäätelön kanssa sekä sellaisenaan. Vettä juotiin mutta myös muutama lasi maitoa. Hedelmiä piti syödä että saa vitamiinia ja leipää jotta vatsa toimii.
Aikuisena vasta tajusin miten terveellisesti meillä on kotona syöty. Vaivaa on nähty keräämällä sienet ja marjat metsästä ja tiukassa rahatilanteessa kasviksia käytettiin joka aterialla.
Nykyään ruoan laittoon ei saa mennä aikaa mutta rahaa käytetään paljon. Lasten kaverit on ihmeissään kun aamiaisella on marjoja, ihan outoa ettei ne kuulu normaaliin ruokavalioon ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Suola ja sokeri uusia keksintöjä? :D
Kyllä. Ihmisiä on ollut tällä pallolla 2,5 miljoonaa vuotta, suola on "keksitty" n. 4000 vuotta sitten ja sokeri 2500 vuotta sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellinen syöminen tulee kuvioon aina heikkona hetkenä. Esimerkiksi silloin kun ihminen stressaantunut tai käy läpi jotain kriisiä. Toisilla taas häviää ruokahalu kokonaan.
Näin mullekin käy ja silloin olo on vähintään tuplasti kauheampi. Stressaantunut JA fyysisesti pahoinvoiva. Sitä en ymmärrä miten jotkut elää päivittäin tuollaista elämää.
Ap
Ei meikäläistä ainakaan ylpeilytä kun joka pulla, pizza ja pasta pierettää. Pitikin taas eksyä kyräilypalstalle. :D