Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tatuoinneissa ärsyttää?

Vierailija
18.09.2014 |

Niin, mikä? En kysy provoten, en vaan tajua miten se voi jotain häiritä/ vaikuttaa kuvaan ihmisessä jos on 1-2 tatuointia?

se on vaan tatuointi??

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 12:40"]Koska ne ovat melkein aina rumia. Mutta tämä on minun mielipide. Tatuoinnithan ovat nykyään muoti-ilmiö, mutta valitettavasti sellainen josta ei koskaan ainakaan halvalla pääse eroon. Julkkikset tekee niin muut perässä. Eikä todellakaan kannata sanoa että en ottanut muodin vuoksi vaan itseni. Tottakai tatuointi otetaan siksi kun muutkin ottaa. Joka asia minkä teemme heijastuu siitä mitä muut tekevät ja mikä on kunakin aikakautena soveliasta tai koetaan hyväksyttävänä ja tai kauniina. Onneksi ei enää itse tarvitse käyttää 90-luvun hiihtohousuja... Ja jos tulevaisuudessa haluan näyttää merimieheltä käytän vaikka kapteenin lakkia.  [/quote] No ihan samalla tavalla sitten kaikki mitä hankit on muoti-ilmiöistä kiinni. Minua ei todellakaan kiinnosta mikä on kenenkin mielestä muotia, hankin asioita jotka miellyttävät minua. En hanki mitään vain koska noillakin on. Eikö ole yksinkertaista ja helppoa ajatella niin, että ottakoon tuo ruman tatuoinnin, minä en ota joten ei ole minun asiani mitä muut haluavat hankkia?

[/quote] Niin tottakai onkin, muoti-ilmöstä kiinni! Tottakai pukeudun niin kuin muutkin ja niin teet sinäkin vaikket sitä ehkä tajuakkaan. En usko että sinäkään pukeudut 30-v päästä samalla tavalla kuin nyt. Tai jos asuisit jossa muussa maassa, pukeutumisesi muokkautuisi ajan kanssa sen maan normien mukaiseksi. Se on ihan alitajuntainen asia. Se että pukeutuu omasta mielestään nyt eri tavalla kun muut ei tarkoita ettei pitkällä aikavälillä pukeutuisi sen ajan normien mukaisesti. Kannattaa tutustua puketumisen historiaan, etniisiin kauneuskäsitteisiin yms., matkustaa maihin jossa ihan eri pukeutumiskäsitteet kun Suomessa. Varmasti ymmärrät sitten että tatuointi jonka otit omasta mielestä ihan omasta tahdosta ei sitä ollutkaan. Voihan olla että tulevaisuudessa kaikilla pitää nimenomaan ollakin juuri tatuointi, silloin minäkin sen varmaan otan... Siihen asti voin vielä pitää mielipiteeni niiden rumuudesta. 

Vierailija
22/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 04:03"]

Typerä muoti-ilmiö ja itsekorostuksen väline. Tatuointien ottajat tuntuvat korostavan sitä, että ikään kuin olisivat kokeneet enemmän ja kovempia asioita kuin muut. He antavat ymmärtää, että he olisivat jotenkin syvemmin tuntevia, esimerkiksi lapsensa nimen nahkaansa hakkauttava olisi rakastavampi kuin sellainen, joka ei tee niin, tai räväkämpi, tai kipua sietävämpi, tai ylipäätään parempi/erikoisempi.

[/quote]

Totta. Tatuoitu on päättänyt jo etukäteen olevansa syvällinen ja persoonallinen. Tatuoinnithan ovat aina "persoonallisia" vaikka ne olisivat mitä sydämenkuvia ja tribaaleja. Suurin osa tatuoinneista ei miellytä omaa esteettistä silmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh, ei jaksais enää kommentoida et pääsis kakkossivulle...

Vierailija
24/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin älyttömän rumia! Ja tekevät ihmisestä likaisen oloisen.

Vierailija
25/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:05"]Mua ei millään tavalla ärsytä, mutta en ole kyllä ikinä nähnyt tautuointia, joka kantajaansa kaunistaisi. Joku ihan pieni tautointi jossain, en ajattele yhtään mitään. Useimmiten ajattelen että miksiköhän tuo on halunnut tuon ja sitten kun tatuointeja on kamalasti (esim. T. Björk) tulee vaan sellainen epäsiisti mielleyhtymä.

Linkittäkää nyt joku tautointi jollain ihmisellä, joka herättää teissä "wau miten ihana" -reaktion?
[/quote]

http://koikoikoi.com/2012/11/watercolor-style-tattoo-by-street-tatoo/

Vierailija
26/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun niitä lisää. Ne, jotka yleisesti vihaa tatuointeja pelkäävät niiden kantajia. Eipä nämä tatuointien vihaajat arvaa, että  niitä tatuointeja on erittäin vaikutusvaltaisilla luotettevilla ihmisilläkin. :)

Vierailija
27/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:46"]

Mä haluun niitä lisää. Ne, jotka yleisesti vihaa tatuointeja pelkäävät niiden kantajia. Eipä nämä tatuointien vihaajat arvaa, että  niitä tatuointeja on erittäin vaikutusvaltaisilla luotettevilla ihmisilläkin. :)

[/quote]

Jaa kenellä muka? Minusta ihmisen luottokelpoisuus menee pakkasen puolelle jos sillä on tatska.

Vierailija
28/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o mustelmilla. Mulla on tässä ruumiissa muutenkin niin paljon mustelmia, arpia ja rumuutta ettei yksi pieni tatuointi paljoa haittaa. Keskityn sielun kehittämiseen.

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 04:51"]

Ei ärsytä mikään. Mielestäni ne eivät juuri kaunista ketään, mutta se ei liene niiden tarkoituskaan. Kaunis iho mustelmilla :'(

[/quote]

Vierailija
29/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ovat mielenkiintoisia vain. Ja usein hienoja. Eri juttu jos lukee carpe diem tai kiinalaisia kirjaimia tai enkelin siivet...

Vierailija
30/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koko kroppa tatuoitu :)

Vierailija
31/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit eivät aina mätsää vaatteiden ja muun tyylin kanssa.

Vierailija
32/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin ottaa tatuoinnin jalkaan. Rakastan lohikäärmeitä ja vielä joku päivä otankin semmoisen tatuoinnin jalkaani, paskat kiinnostaa mitä jotkut mammat ajattelee :)

Vierailija
33/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 06:59"]

Tatuointi kuvaa ihmisen yhteiskunnallista ja sosiaalsita taustaa.

[/quote]

Ja siis millähän lailla? Eli minkä yhteiskuntaluokan tai sosiaalisen taustan omaavat ottavat tatskoja ja minkä ei?

[/quote]

No kyllähän tatuoinnit yleisesti assosioituvat alakulttuureihin, työväenluokkaisuuteen.

Miksei vanhan rahan rikkailla ole tatuointeja?

Siinäpä kysymys, johon en tiedä vastausta.

Vierailija
34/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 13:23"]

Tatuoinnin persoonattomuus häiritsee. Jos kyseessä on joku muodin mukaan otettu tribaalitatuointi, tähdet, lapsen nimi tai joku äärimmäisen yksilöllinen mietelause, kuten carpe diem, niin minua ärsyttää sellainen laumasieluisuus. Samoin huonosti tehdyt tatuoinnit ärsyttää. Taidolla tehty, aidosti omaperäinen tatuointi ei ärsytä.

[/quote]

Omat tatuointini on siskoni suunnittelut. Kauniita? No ainakin omasta mielestäni ja se riittää. En minä niitä muiden silmäniloksi ole ottanut.

Se, miltä ne näyttävät 50 vuoden kuluttua on aivan se ja sama. Siinä vaiheessa minulla on luultavasti ihan muut murheet kuin ryppyinen tatuointi =)

Vierailija
35/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te muka tiedätte, kenellä on tatuointeja? Vaatteet kätkee paljon. Eräässä kirjassa oli kuvia professorista, jonka puvun alta paljastui full body suit. Kaikki ei ole aina sitä, miltä näyttää.

Vierailija
36/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei kiinnosta. :)

Tulispa joku mamma nyt sanomaan mikä tatuoinneissa on pahaa. Tuolla "hirveimmät,trendit" keskustelussa monet puolsivat tatuointien olevan typeriä.

Vierailija
37/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa tatuoinneista on tehty todella paskasti ja harva tatska näyttää hyvältä vuosikymmenen tai parin päästä. 

Vierailija
38/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä muoti-ilmiö ja itsekorostuksen väline. Tatuointien ottajat tuntuvat korostavan sitä, että ikään kuin olisivat kokeneet enemmän ja kovempia asioita kuin muut. He antavat ymmärtää, että he olisivat jotenkin syvemmin tuntevia, esimerkiksi lapsensa nimen nahkaansa hakkauttava olisi rakastavampi kuin sellainen, joka ei tee niin, tai räväkämpi, tai kipua sietävämpi, tai ylipäätään parempi/erikoisempi.

Vierailija
39/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 04:03"]Typerä muoti-ilmiö ja itsekorostuksen väline. Tatuointien ottajat tuntuvat korostavan sitä, että ikään kuin olisivat kokeneet enemmän ja kovempia asioita kuin muut. He antavat ymmärtää, että he olisivat jotenkin syvemmin tuntevia, esimerkiksi lapsensa nimen nahkaansa hakkauttava olisi rakastavampi kuin sellainen, joka ei tee niin, tai räväkämpi, tai kipua sietävämpi, tai ylipäätään parempi/erikoisempi.
[/quote]

Tai sitten sinä vain oletat niin. En tunne yhtään sellaista tatuoitua johon tuo kuvailu sopisi.
Itse otin tatuoinnin koska halusin. Ei mitään kummempaa syytä tai tarvetta esittää tai uskotella kenellekkään mitään. Ja oma on ihmisten ongelma jos hankkivat paskoja tatuointeja. Kyllä ammattilaiset osaa tehdä

Vierailija
40/53 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tatuoinnit ovat heikkolaatuista amatööorityötä. Harmittaa ottajan  puolesta. Miksi haluat näyttää halvalta ja leimatulta? Kaduttaako heikkolaatuinen tavis-tatska?

Olisitko halunnut tatuointisi näyttävän mielenkiintoisemmalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi