Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tekisi vapaaehtoistyötä?

Vierailija
09.09.2014 |

Kun täällä paljon purnataan maailman tilasta, niin herää kysymys mitä konkreettista itse kukin on tehnyt maailmaa parantaakseen? Kuinka paljon teette vapaaehtoistyötä ja millaista? Tai miksi ette tee?
Ei vaadi suurta ponnistusta käydä pari kertaa kuukaudessa ulkoiluttamassa vanhuksia tms. Olen varma, että monen masentuneen olo paranisi vapaaehtoistyötä tekemällä, saadessaan tunteen että tekee jotain millä on merkitystä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pidä tehdä vapaaehtoistyötä. Nykyään vapaaehtoistyönä teetetään töitä mistä aiemmin maksettiin palkkaa. Ja aivan kuin Suomessa olisi kaikille palkkatöitä!

Vierailija
2/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tehdä työtä koska olen tuella jota minulle maksetaan siitä työstä josta muut ottavat 3x saman euro määrän heillä se on vaan nimellä palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:35"]

Kun täällä paljon purnataan maailman tilasta, niin herää kysymys mitä konkreettista itse kukin on tehnyt maailmaa parantaakseen? Kuinka paljon teette vapaaehtoistyötä ja millaista? Tai miksi ette tee? Ei vaadi suurta ponnistusta käydä pari kertaa kuukaudessa ulkoiluttamassa vanhuksia tms. Olen varma, että monen masentuneen olo paranisi vapaaehtoistyötä tekemällä, saadessaan tunteen että tekee jotain millä on merkitystä.

[/quote]

voisin varmaan tehdäkin, koska pidän vanhuksista....mutta tämänhetkinen elämäni on sen verran hastavaa, ettei minulla riittäisi siihen voimavarat eikä aika. Kun on kaksi pientä lasta ja teen kokopäiväisesti 2-vuorotyötä ja yritän pitää kodista ja parisuhteestakin vielä huolta, niin eipä jaa aikaa juuri muille jaettavaksi. Ystävien ja sukulaisten kanssakin aika on kortilla... Ehkä sitten joskus kun lapset on isompia.

Vierailija
4/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä vanhuksista tai avustajan tehtävistä, joten sellaisiin en ryhdy. Olen kuitenkin mukana järjestötoiminnassa organisoimassa yleishyödyllistä toimintaa, ja se sopii minun luonteelleni vallan mainiosti.

Vierailija
5/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, paljonkin lähinnä nuorten parissa.

Vierailija
6/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ei yksinkertaisesti riitä. Sitäpaitsi nykyinen työni on käytännössä vapaaehtoistyötä, koska palkka on mitätön.

Vierailija
7/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuota vanhusten avustamista välillä miettinyt, mutta priorisoinut omat iäkkäät vanhempani ykkössijalle. Ehkä sitten, kun omista vanhemmistani aika jättää, saatan ryhtyä johonkin vanhuksiin kohdistuvaan vapaaehtoistyöhön. 

En tiedä, lasketaanko vapaaehtoistyöksi, että joka kuukausi käyn ostamassa 2-3:lle vähävaraiselle yksinhuoltajalle viikon ruuat. Ruokalahjoitusten saajat vaihtelevat, mutta joskus voi olla samakin perhe uudelleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän