Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalainen tyttö 113cm. Onko tosiaan muka ihan kamalan pieni?

Vierailija
17.09.2014 |

Tyttö valittaa kotona, että on liian pieni ekaluokkalaiseksi ja kaikki muut on paljon pidempiä. Voidaankoha tuosta(kin) ruveta kiusaamaan?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut ekalla yhtä pieni kuin ap:n tyttö ja painanut terkkarikortin mukaan 16kg. Joo, olin pieni, mutta aina tosi ylpeä siitä. Paljon pahemmalta näytti, kun isoja, pitkiä ja pulskia päiviteltiin "noin iso eikä osaa sitä-ja-tätä, voiko muka olla vasta seitsemänvuotias". Kukaan ei odottanut, että karttakepin korkuinen kääpiö osaisi mitään, ja pääsin aina loistamaan. Kerro tytöllesi, että hän on pieni ja siro ja että se on vain hyvä asia. Pieni on kaunista!

Vierailija
22/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapsissa isoja eroja. Onko ollut kasvupyrähdyksiä? Varmasti kasvaa kyllä vielä. Kuulostaa kyllä akka lyhyeltä, mutta mitäpä tuosta. Ei lapsi murehtimalla kasva, eikä se minusta ole kamalaa jos tyttö tai nainen on lyhyt. Miehille kovempi paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lyhyeltä piti tietysti kirjoittaa, pyydän anteeksi.

Vierailija
24/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kohta 5v. Poika on 115cm. Olen miettinyt, että aika pitkä, koska kaikki päiväkotikaverit lyhkäisempiä. Eli tähän verraten tyttö kuulostaa lyhyeltä, mutta enpä ole kuullut, että tuon ikäiset lapset pituudesta kiusaisivat. Varsinkaan tytöt.

Vierailija
25/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun 4,5-vuotiaani on n. 110cm pitkä, mutta lapsethan kasvavat omaan tahtiinsa.

Vierailija
26/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuon ikäisenä luokkani pienin. Ei kiusattu.

Vierailija
27/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo pieni tirppana, mutta minkäs sille voi? Sanot tytölles että on pieni mutta pippurinen. ;) ekaluokkalaisissa on monen kokoista eikä siitä tarvii murehtia.

Vierailija
28/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin samaa kokoluokkaa, samoin tyttäreni ekaluokkalaisena. Minusta tuli 164 cm pitkä, tyttäreni on nyt lukiolaisena 162 cm.

Vierailija
29/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän vielä viisivuotias eskarilainen on alle 110, ja on pieni. Mutta ei siitä pienuudesta kyllä ole koulussa nimitelty

Vierailija
30/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pitäny tota 5.v poikaa 110cm ihan kääpiönä.

Vierailija
31/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko loppuvuodesta syntynyt? Tammikuussa syntyneet ovat vuoden vanhempia kuin joulukuussa syntyneet. Meillä tyttö 125 cm ja kylläkin loppu vuoden lapsia.

Vierailija
32/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:07"]Onko loppuvuodesta syntynyt? Tammikuussa syntyneet ovat vuoden vanhempia kuin joulukuussa syntyneet. Meillä tyttö 125 cm ja kylläkin loppu vuoden lapsia.
[/quote]

Lisäys. Tuskin kiusataan.

Vierailija
33/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 23:01"]

Meidän kohta 5v. Poika on 115cm. Olen miettinyt, että aika pitkä, koska kaikki päiväkotikaverit lyhkäisempiä. Eli tähän verraten tyttö kuulostaa lyhyeltä, mutta enpä ole kuullut, että tuon ikäiset lapset pituudesta kiusaisivat. Varsinkaan tytöt.

[/quote]

no viellä kuulet. odota kun poika menee kouluun. ekaluokkalaisetkin kiusaavat jo mistä tahansa. ainakin jos olet lyhyt pitkä laiha lihava... ikävä kyllä totta vaikka raakaa onkin. terveisin kolmen koululaisen äiti!

Vierailija
34/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3,5v on saman pituinen, on kyllä iso ikäisekseen. Sanoisin että teidän tyttö on varmasti lyhyehkö ikäisekseen, ja tietysti on itsekin huomannut kokoeron koulukavereihin. Ei kuitenkaan tarkoita että olisi ikuisesti muita pienempi, kasvaa omaa tahtiaan ja luultavasti saa kasvuspurtin jossain vaiheessa. Voi olla myös että jääkin pieneksi, eihän sitä koskaan tiedä. Ei kannata kuitenkaan stressata, ja kannattaa nyt puhua tytölle asiasta ja panostaa siihen että hänelle kasvaa hyvä itsetunto, se on kaikille tärkeää

Vierailija
35/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on kesäkuussa syntynyt. Aina on ollut -2 käyräläinen, mutta sehän on ihan normaalin rajoissa. En ajatellut että olisi niin poikkeava kuin nyt koulussa tuntuu olevan.

Ap

Vierailija
36/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lyhyeltä kuulostaa minusta,meidän 4v tyttö on 113,5cm. Mutta eihän se haittaa vaikka jääkin vähän lyhyemmäksi, tuskin tereysongelmista on kyse joten mielestäni ihan ok olla lyhyempi!

Vierailija
37/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kengät on kokoa 28. Siitä hänelle oli sanottu että on "nelivuotiaan kengät". Ei suostu enää niitä nimenomaisia kenkiä kouluun laittamaan.

Ap

Vierailija
38/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 115 cm tyttö ekalla, olin lyhin mutta monet ikätoverit oli ihan vaan pari senttiä pidempiä, sitten oli paljon pidempiäkin. Mua ei koskaan oo kiusattu pituudesta, hauskaa vaan ollu! Ehkä luultiin nuoremmaksi yläasteikäisenä.
Musta tuli vajaa 160 cm mutta pidän pelkkänä plussana olla taskukokonen!! Tsemppiä pikkuselle kouluun!:)

Vierailija
39/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesäkuussa 4 v täyttänyt tyttö110 cm.

Vierailija
40/92 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun terkkana voin sanoa, kun vuosittain satoja oppilaita mittaan, että on tyttösi muihin verrattuna lyhyt. -2 käyrällä kulkee aika harva, suurin osa kulkee +/-1 käyrien välissä. Harva ekaluokkalainen on alle 120cm. Tyttösi on silti varmasti ihana ja toivottavasti ei kovin pahoita mieltä pienuudestaan. Tsemppiä!!

Ja hei jos aloittaa esim cheerlingin niin siellä hyötyä pienuudesta kun pääsee heittotytöksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän