Miten Tukholmassa mennään junaan?
Ostanko lipun netissä? Pitääkö ennen junaan nousua näyttää se jollekin automaatille vai onko junassa konduktööri joka tarkastaa lipun?
Siis kaukojunasta kysymys.
Kommentit (12)
Luulen, että samalla tavalla ovesta kuin täällä Suomessakin. Lipun ostamiseen on luultavasti useampia vaihtoehtoja. Ystävämme google osaa auttaa tässäkin.
Miten ihmiset eivät osaa nykyään enää käyttää Googlea? Mitä oikein on tapahtunut?
1. Mennään asemalle
2. Ostetaan matkalippu (ellei ole aiemmin esim. netistä ostettu
3. Odotetaan, että juna saapuu laiturille
4. Avataan ovi
5. Noustaan sisälle junaan
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset eivät osaa nykyään enää käyttää Googlea? Mitä oikein on tapahtunut?
Olen ihmetellyt samaa. Nyt saikulla tullut vietettyä täällä luvattoman paljon aikaa ja päivittäin kysytään täältä asioita, joiden selvittäminen onnistuisi alle minuutissa googlettamalla. Ja saisi myös oikean vastauksen. Täällä vastaus voi olla mitä vaan...
Kävin tukholmassa 20v tauon jälkeen ja meno oli kuin pariisissa. Ahdistavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt samaa. Nyt saikulla tullut vietettyä täällä luvattoman paljon aikaa ja päivittäin kysytään täältä asioita, joiden selvittäminen onnistuisi alle minuutissa googlettamalla. Ja saisi myös oikean vastauksen. Täällä vastaus voi olla mitä vaan...
Olen naisvaltaisessa työpaikassa ja yksikään heistä ei osaa käyttää Googlea, vaan kaikki asiat kysytään muilta, mielellään Tinderistä ja Naamiksesta.
M 42
Etukäteen voit ostaa netistä lipun. Asemalla on myös tiski, mutta aina jonoa ja kalliimpi hinta,
Tukholman päärautatieasemalla on alhaalla lippujen tarkastaja kopissa. Sitten portaat ylös ja junaan.
Olin juuri Tukholmassa. Rautatieasemalla on lipunmyynti ja ystävällisiä tätejä oli neuvomassa aulassa lippuautomaattien luona. Englanniksi pärjäsi.
Junaan mennessä portilla näytettiin lippu tai joskus vasta junasta poistuttaessa, jos oli lipuntarkastajat.
Myös pressbyrån kioski myi lippuja mutta ainakin meille myi kalliimpaan junaan kuin mihin sitten opasti.
Kerran menimme vahingossa kalliimpaan Express junaan vaikka liput oli halvempaan, tarkastajasetä myi sitten kalliimmat liput junassa ja kertoi mistä saamme rahat takaisin niistä vääristä lipuista. Mitään extramaksua ei tullut.
Eli rohkeasti vaan!
Suklaajunia kannattaa Ruotsissa välttää. Paljon hiviä liikenteessä.