Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PMS - apuja! Mikä auttaa tähän angstin ja vtutukseen!

Vierailija
17.09.2014 |

Tossahan se kysymys tuli. Hirveä olo aina ennen menkkojen alkamista. En jaksaisi enää. Suklaata kuluu.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:18"]Minä tyhmä otin pari ketipinoria vitutukseen - virhe :D Käsistä ja jaloista lähti tunto, pupillit laajenivat niin isoiksi, ettei sitä silmän värillistä osaa enää näkynyt, putoilin sängystä ja selitin poikaystävän mukaan ihan_vitun_outoja_asioita :'D Pakko oli joku pilleri ottaa, koska olin ihan just laittamassa koko meidän keittiön uuteen uskoon, kun menkkavitutukset olivat niin korkealla.
[/quote]
Just tässä mietin, että pitäiskö ottaa kaksvitonen nukkumaan mennessä, että saisi edes nukuttua, mutten tiedä uskallanko, sen verran se on hämärä nappi. :D

Vierailija
22/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:18"]Minä tyhmä otin pari ketipinoria vitutukseen - virhe :D Käsistä ja jaloista lähti tunto, pupillit laajenivat niin isoiksi, ettei sitä silmän värillistä osaa enää näkynyt, putoilin sängystä ja selitin poikaystävän mukaan ihan_vitun_outoja_asioita :'D Pakko oli joku pilleri ottaa, koska olin ihan just laittamassa koko meidän keittiön uuteen uskoon, kun menkkavitutukset olivat niin korkealla.
[/quote]
Just tässä mietin, että pitäiskö ottaa kaksvitonen nukkumaan mennessä, että saisi edes nukuttua, mutten tiedä uskallanko, sen verran se on hämärä nappi. :D
[/quote]

No jos sinä nukkumaan olet menossa, niin sitten ehkä vielä uskaltaakin :D Itse otin äsken kaksi kaksvitosta ja nyt sängyssä odottelen unta, enkä kyllä enää koske ketipinoriin, jollen oikeasti ole menossa nukkumaan :D Oli vähän mielenkiintoinen päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakkia ja sit mies ja muksut mahdollisimman kauas pois näkyvistä. Lapsi on nukkumassa, miehen laitoin työhuoneeseen, kun en jaksanut katella, varsinkin kun kertoi lähtevänsä ryyppäämään työporukalla perjantaina.

Vierailija
24/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:18"]Minä tyhmä otin pari ketipinoria vitutukseen - virhe :D Käsistä ja jaloista lähti tunto, pupillit laajenivat niin isoiksi, ettei sitä silmän värillistä osaa enää näkynyt, putoilin sängystä ja selitin poikaystävän mukaan ihan_vitun_outoja_asioita :'D Pakko oli joku pilleri ottaa, koska olin ihan just laittamassa koko meidän keittiön uuteen uskoon, kun menkkavitutukset olivat niin korkealla.
[/quote]
[/quote]

No jos sinä nukkumaan olet menossa, niin sitten ehkä vielä uskaltaakin :D Itse otin äsken kaksi kaksvitosta ja nyt sängyssä odottelen unta, enkä kyllä enää koske ketipinoriin, jollen oikeasti ole menossa nukkumaan :D Oli vähän mielenkiintoinen päivä.
[/quote]
Haha :D joo toi tuo kyl aika jänniä viboja elämään. Mä kuumottelen täasä että nukahdanko varmasti jos otan sellasen, on nimittäin aika jäätävä fiilis jos sen ottaa eikä nukahakaan :D ja huomenna ihan tuhoton pöhnä, nukahtipa tai ei :D

Vierailija
25/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:18"]Minä tyhmä otin pari ketipinoria vitutukseen - virhe :D Käsistä ja jaloista lähti tunto, pupillit laajenivat niin isoiksi, ettei sitä silmän värillistä osaa enää näkynyt, putoilin sängystä ja selitin poikaystävän mukaan ihan_vitun_outoja_asioita :'D Pakko oli joku pilleri ottaa, koska olin ihan just laittamassa koko meidän keittiön uuteen uskoon, kun menkkavitutukset olivat niin korkealla.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Haha :D joo toi tuo kyl aika jänniä viboja elämään. Mä kuumottelen täasä että nukahdanko varmasti jos otan sellasen, on nimittäin aika jäätävä fiilis jos sen ottaa eikä nukahakaan :D ja huomenna ihan tuhoton pöhnä, nukahtipa tai ei :D
[/quote]

Pitää koittaa rauhoittua niin ehkä pystyy nukahtamaankin joskus :D En haluaisi koko yötä valvoa samoissa lääkepöhnissä kuin mitä olin tänään poikaystävällä :D Ei tulisi huomisesta yhtään mtn.

Vierailija
26/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:18"]Minä tyhmä otin pari ketipinoria vitutukseen - virhe :D Käsistä ja jaloista lähti tunto, pupillit laajenivat niin isoiksi, ettei sitä silmän värillistä osaa enää näkynyt, putoilin sängystä ja selitin poikaystävän mukaan ihan_vitun_outoja_asioita :'D Pakko oli joku pilleri ottaa, koska olin ihan just laittamassa koko meidän keittiön uuteen uskoon, kun menkkavitutukset olivat niin korkealla.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Pitää koittaa rauhoittua niin ehkä pystyy nukahtamaankin joskus :D En haluaisi koko yötä valvoa samoissa lääkepöhnissä kuin mitä olin tänään poikaystävällä :D Ei tulisi huomisesta yhtään mtn.
[/quote]
Haha :D mä kävin ottamassa sen kaksvitosen.. nyt jännittää :D

Vierailija
27/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää, teiltäkö ei Ketipinor nukuta? Multa lähtee vuorokaudeksi taju vaikka ottaisin pienimmän annoksen

Vierailija
28/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:48"]Ei hyvää päivää, teiltäkö ei Ketipinor nukuta? Multa lähtee vuorokaudeksi taju vaikka ottaisin pienimmän annoksen
[/quote]

Mulla ei toiminut vaikka oli ihan eka unilääke ja mielialalääke jota kokeilin. Heräsin yöllä tokkuraisena ja sydän hakkasi tosi kovaa, oli paha olla ja herätin miehenikin kun tuntui etten saa edes henkeä. Molempina öinä sama juttu. Puhuin lääkärille ja sain Tenoxeja. Niiden kanssa nukun.

Vierailija
29/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:48"]Ei hyvää päivää, teiltäkö ei Ketipinor nukuta? Multa lähtee vuorokaudeksi taju vaikka ottaisin pienimmän annoksen
[/quote]
Jos nukahdan, nukun kevyesti 14-15h, mutta joskus (ehkä yksi kerta kymmenestä) en nukahda, vaan jään sellaiselle unen ja valveen rajalle, jossa keho on melkein kuin halvaantunut ja näen uniakin, mutta kuutenkin olen hereillä. Se on tosi ahdistavaa, melkein kuin unihalvaus mutta ei niin pelottava vaan yksinkertaiseati outo ja ahdistava. -tuo joka just otti kaksvitosen

Vierailija
30/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:48"]Ei hyvää päivää, teiltäkö ei Ketipinor nukuta? Multa lähtee vuorokaudeksi taju vaikka ottaisin pienimmän annoksen [/quote] Jos nukahdan, nukun kevyesti 14-15h, mutta joskus (ehkä yksi kerta kymmenestä) en nukahda, vaan jään sellaiselle unen ja valveen rajalle, jossa keho on melkein kuin halvaantunut ja näen uniakin, mutta kuutenkin olen hereillä. Se on tosi ahdistavaa, melkein kuin unihalvaus mutta ei niin pelottava vaan yksinkertaiseati outo ja ahdistava. -tuo joka just otti kaksvitosen

[/quote]

Mikä painajainen! No itse heitin ketipinorilla vesilintua jo ajat sitten. Mulla on jemetsussa laimeita bentsoja jos meinaa pms päissään tavarat lentää ja avioero tulla.

Vierailija
31/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:48"]Ei hyvää päivää, teiltäkö ei Ketipinor nukuta? Multa lähtee vuorokaudeksi taju vaikka ottaisin pienimmän annoksen [/quote] Mulla ei toiminut vaikka oli ihan eka unilääke ja mielialalääke jota kokeilin. Heräsin yöllä tokkuraisena ja sydän hakkasi tosi kovaa, oli paha olla ja herätin miehenikin kun tuntui etten saa edes henkeä. Molempina öinä sama juttu. Puhuin lääkärille ja sain Tenoxeja. Niiden kanssa nukun.

[/quote]

Hyi olkoon. Neuroleptit muutenkin muussaavat aivot pitkällä käytöllä (tämän olen kuullut psyk hoitajalta) joten eipä noita kannata napsia jos ei ole aivan pakko.

Vierailija
32/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:48"]Ei hyvää päivää, teiltäkö ei Ketipinor nukuta? Multa lähtee vuorokaudeksi taju vaikka ottaisin pienimmän annoksen [/quote] Jos nukahdan, nukun kevyesti 14-15h, mutta joskus (ehkä yksi kerta kymmenestä) en nukahda, vaan jään sellaiselle unen ja valveen rajalle, jossa keho on melkein kuin halvaantunut ja näen uniakin, mutta kuutenkin olen hereillä. Se on tosi ahdistavaa, melkein kuin unihalvaus mutta ei niin pelottava vaan yksinkertaiseati outo ja ahdistava. -tuo joka just otti kaksvitosen

[/quote]

Mikä painajainen! No itse heitin ketipinorilla vesilintua jo ajat sitten. Mulla on jemetsussa laimeita bentsoja jos meinaa pms päissään tavarat lentää ja avioero tulla.

[/quote]
Minulla on diapameja ja opamoxeja noihin oloihin myös, mutta niitä pitäisi ottaa ihan älytön määrä että niillä nukkuisi. Tenoxit loppu ja niihinkin meinaa olla toleranssit sillä tasolla että ei edes kannata taas ottaa hetkeen, vaikka niitä olisikin. Ketipinorit on sellainen hätävara, että kun on tarpeeksi valvonut (nyt 3vrk) niin on pakko ottaa ja toivoa että edes nukahtaa ja huomenna sitten äkäisenä jumittaa koko päivä :/ jostain syystä pmsn aikana tämä unettomuus aina korostuu, vaikkei muutenkaan ole kehumista. Keksisivät edes sellaisen lääkkeen, johon ei nouse tolet kattoon, mutta joka ei ole neurolepti.

Vierailija
33/36 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mäkin oon kiukutellu koko viikon. Tänään imuroidessa imuri juuttui maton reunaan ja kun se ei ensimmäisellä nykäisyllä lähtenyt irti, potkasin koko laitteen nurkkaan ja painuin sänkyyn peiton alle mököttämään. Eilen näytin keskisormea autoilijalle joka ei pysähtynyt suojatien eteen kun olin astumassa siihen. Nyt hävettää.

Vierailija
34/36 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:48"]Ei hyvää päivää, teiltäkö ei Ketipinor nukuta? Multa lähtee vuorokaudeksi taju vaikka ottaisin pienimmän annoksen
[/quote]

Mulla ei toiminut vaikka oli ihan eka unilääke ja mielialalääke jota kokeilin. Heräsin yöllä tokkuraisena ja sydän hakkasi tosi kovaa, oli paha olla ja herätin miehenikin kun tuntui etten saa edes henkeä. Molempina öinä sama juttu. Puhuin lääkärille ja sain Tenoxeja. Niiden kanssa nukun.
[/quote]

Minä "nukun" vajaa 3-4h 25mg:lla, 50mg:lla 6-7h, 75mg:lla 9h ja 100mg:lla vajaa 12h :) Eli taju lähtee tuoksi aikaa noilla määrillä.

16

Vierailija
35/36 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha nainen antaa terveellisen ja ilmaisen neuvon: liiku! Vaikka sohvanpohja houkuttaa, lähde ulos. Kävelylenkkikin toimii, mutta joskus pms:ssa ei silittelyt auta vaan pitää rehkiä kunnolla. Rankat pihatyöt, piiitkä pyörälenkki, metsässä mäkiä ylös alas juosten, mitä vaan. Varmaan sisäjumppakin toimis, mutta niin vanha en ole, että niihin olisin langennut :)

Takaan, että toimii paremmin kuin suklaa ja lääkkeet yhteensä! Niin ja muuten en ole sporttinen, kunnon lenkki toteutuu pakon edessä kerran kuussa ;)

Vierailija
36/36 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen liikuntaa, kuumaa kylpyä, tai pitkää suihkua. Oleskelua sohvalla mukavissa vaatteissa viinilasillisen kanssa. Hyvä kirja ja suklaata.

Jos ärsyttää liikaa ja pitää touhuta niin tee jotain, mutta säilytä järki. Ei kannata tehdä mitään kahden päivän olohuone remppaa. Lattioiden pesu juuriharjalla kuuraten on aika hyvä :)

Jos itkettää niin kato joku hyvä nyyhkyleffa tms. ja itke oikeen kunnolla, sekin auttaa.

Muista että tää on vaan PMS ja menee ohi. Ajatus siitä auttaa mua jaksamaan sitä vitutusta. Itse en suosittele mitään nappeja, mutta en niitä muutenkaan syö ja tuntuu hurjalta että ainut keino selvitä on turruttaa päänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä