Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalossa asuvat, oletteko onnellisia?

Vierailija
21.08.2021 |

Kerrostalossa asuminen varsinkin korona-aikana on osoittautunut varsin ankeaksi. Sitä kaipaa pihaa, jossa voi grillailla ja nyppiä rikkaruohoja kukkapenkistä sekä seurata kasvimaaansa kasvua. Auton renkaat voi näppärästi vaihtaa pihassa, mutta kerrostalossa asuvana nuo kaikki jää saamatta. No joo, tiedän että maailmassa on vakavempiakin asioita, mutta itse kaipaan pihalla vietettyä aikaa.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä on piha, jossa voi myös grillata. Juu onneksi ei tarvitse itse huolehtia pihasta kuitenkaan eikä vaihtaa autonrenkaita. Ei kyllä ole onnellisuus noista kiinni. 

Vierailija
2/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai olen. 

Jos kaipaisin noita ap:n mainitsemia asioita, asuisin ok-talossa. Mutta kun en kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onni ole asumismuodosta kiinni. Minä arvostan keskeistä sijaintia, helppohoitoisuutta ja merinäköalaani. Olen myös asunut omakoti- ja rivitalossa. Sitäpaitsi tämän puolenmiljoonan hinnalla voi aina muuttaa omakotitaloon.

Vierailija
4/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä haluaisi asua omakotitalossa. Olen asunut niissä ihan tarpeeksi.

Vierailija
5/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen onnellinen. En kaipaa pientä nurmiplänttiä, jolla en viettänyt koskaan aikaa omakotitalossa asuessanikaan. Auton renkaat voi toki silti edelleen vaihtaa taloyhtiön pihassa oikein mainiosti. Grillata voi taloyhtiön grillikatoksessa, jos grillaamisesta pitää (itse en pidä). Rikkaruohojen nyppinen kiinnostaa vieläkin vähemmän. Luonto on kuitenkin todella tärkeää, ja sitä ei omakotitalon nurmipläntiltä löydy. Luontoon pitää lähteä ihan samalla tavalla asuu sitten kerrostalossa tai omakotitalossa.

Vierailija
6/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpuolella asuu maaninen tömistelijä joten en ole juuri nyt.

Vierailija
7/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä haluaisi asua omakotitalossa. Olen asunut niissä ihan tarpeeksi.

Sama täällä. Kaksi kertaa on kokeiltu, kolmatta ei tule.

Vierailija
8/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa asuu paljon parjatut kanta-astuja sonnit. Sonnit on kovia astumaan.

Vierailija
9/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se korona tuohon vaikuttaa? En ole kyllä onnellinen - muttei se liity mitenkään kerrostaloasuntooni tai korona-aikaan..

Vierailija
10/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä meillä on piha, jossa voi myös grillata. Juu onneksi ei tarvitse itse huolehtia pihasta kuitenkaan eikä vaihtaa autonrenkaita. Ei kyllä ole onnellisuus noista kiinni. 

Meillä ei voi grillata pihassa. Eikä minua autonrenkaiden vaihto tee onnelliseksi, mutta helpottaa, kun niitä ei tarvitse kiikuttaa erikseen aina veljelleni vaihtoon. - ap

Vierailija
11/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se korona tuohon vaikuttaa? En ole kyllä onnellinen - muttei se liity mitenkään kerrostaloasuntooni tai korona-aikaan..

Sillä tavalla, että kukaan ei käy enää kylässä niin kuin ennen koronaa. Eikä samalla tavalla järjestetä menoja, että voisi olla pois kotoa kerrostalosta.

Vierailija
12/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei voi grillata pihassa. Eikä minua autonrenkaiden vaihto tee onnelliseksi, mutta helpottaa, kun niitä ei tarvitse kiikuttaa erikseen aina veljelleni vaihtoon. - ap

Minä säilytän oman auton renkaita rengashotellissa, niin niitä ei tarvitse kuskata minnekään.

Vierailija
13/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskusta-ihminen. Helsingin keskustassa ei ole omakotitaloja. Mökillä voi käydä välillä

Vierailija
14/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tässä talossa.

Vierailija
15/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kerrostalojen pihoissa ei ole grillikatosta, itseasiassa ehkä yhdellä talolla ollut, jossa olen asunut. Kerrostaloasumista kuitenkin jo 11 eri paikassa.

Vierailija
16/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä on piha ihan yleisessä käytössä. Voi grillata ja siellä on myös trampoliini lapsille jne... 

Itse teen etätöitä taloyhtiön terassilla kauniina päivinä. 

Vierailija
17/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla, että kukaan ei käy enää kylässä niin kuin ennen koronaa. Eikä samalla tavalla järjestetä menoja, että voisi olla pois kotoa kerrostalosta.

Jaa, no luulisi, että jos kaipaa omaa pihaa, kaipaisi sitä sitten aina. Mutta okei.

Vierailija
18/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Haluan asua kerrosatalossa. En kyllä keksi muuta huonoa sanottavaa kerrostalosta kuin siellä olisi ollut tyhmä olla, kun karanteeni iski. Oli se mukavampi viettää mökillä.

Ps. Kyllä ne auton renkaat voi vaihtaa pihalla. Parvekkeella saa grillailla sähkögrillillä ja aina voit laittaa partsille istutuslaatikon tai hankkia palstan.

Vierailija
19/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä taas niitä "leikin tyhmää, koska se onnistuu palstalla anonyyminä"? Tai et kykene kuvittelemaan mitään muuta kuin omaa elämääsi?

Vierailija
20/77 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei.

Muutin keväällä pois rivitaloyhteisöstä, jossa työnnettiin nokka toisten asioihin. Ei mikäänlaista yksityisyyttä. Jos menit takapihallesi jotain kohtaa kuopsuttamaan, heti oli joku kuikuilemassa mitä aion tehdä.

Kaikkien menemiset ja tulemiset seurattiin. Kaulat pitkällä ikkunoissa. Ja ne arvelut ja juorut ...

Jos et ollut vapaaehtoisuuteen perustuvissa pihatalkoissa, sua ylenkatsottiin. Jos et ollut ollut yhtiökokouksessa ja satuit kysymään naapurilta oliko siellä mitään järisyttävää, vastaus oli: olisit tullut itse paikalle kuuntelemaan.

Ilkeilyä, kiusaamista, kyttäämistä.

Täällä kerrostalon 6. kerroksessa mulla on iso lasitettu parveke, näkymät merelle ja ennen kaikkea RAUHA ja YKSITYISYYS. Enää ei tarvitse pakkoseurustella kenenkään kanssa. Heippaan naapuria, mutta olen päättänyt etten enää antaudu kaikkien puhekaveriksi.

Yksityisyys on ihanaa.

Eikä tarvitse enää kuunnella penskojen kiljuntaa ja katsella väkisin naapurin eestaasravaamista. Koira, lapsi, nuoripari vuorotöissä. Ovi kävi jatkuvasti ja pihalta huudeltiin toiselle ohjeita. Ei oltu ymmärretty antaa naapurille rauhaa. Oma takapiha mun rakapihan vieressä. Sinne sitten puhumaan kovaäänisiä puheluita yöllä ettei lapsi herää. Muiden rauhasta ei niin väliä ollutkaan. Itse kunnioitin naapureiden yö- ja muuta rauhaa.

Mutta täältä se rauha ja yksityisyys alkoi löytyä.