Kerrostalossa asuvat, oletteko onnellisia?
Kerrostalossa asuminen varsinkin korona-aikana on osoittautunut varsin ankeaksi. Sitä kaipaa pihaa, jossa voi grillailla ja nyppiä rikkaruohoja kukkapenkistä sekä seurata kasvimaaansa kasvua. Auton renkaat voi näppärästi vaihtaa pihassa, mutta kerrostalossa asuvana nuo kaikki jää saamatta. No joo, tiedän että maailmassa on vakavempiakin asioita, mutta itse kaipaan pihalla vietettyä aikaa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se korona tuohon vaikuttaa? En ole kyllä onnellinen - muttei se liity mitenkään kerrostaloasuntooni tai korona-aikaan..
Sillä tavalla, että kukaan ei käy enää kylässä niin kuin ennen koronaa. Eikä samalla tavalla järjestetä menoja, että voisi olla pois kotoa kerrostalosta.
No ei minulla ainakaan ole tarvetta olla pois kotoa kerrostalosta, kun viihdyn täällä niin hyvin.
Eri asia, jos muuten haluaan vaan jotain menoa.
Ei kerrostalossa voi asua, siellä voidaan pitää sadetta sen aikaa kunnes omakotitalo on valmis.
Eihän kerrostalo ole ihmisen paikka asua.
Olen elämäni aikana asunut kerros-, rivi- ja omakotitaloissa. Niistä kukin on sopinut kulloiseenkin elämäntilanteeseen. Nyt viisikymppisenä, muutan seuraavaksi lämpimässä maasa rannikkokaupungin keskustassa sijaitsevan kerrostalon läpi talon kattohuoneistoon jossa on kattoterassi.
Tässä on moni asia niin hyvin kohdillaan että tämä tulee luultavasti olemaan viimeinen vakituisen asuntoni muutto.
Jos minä menen jonku grillini kanssa tuohon takapihalle, niin kyllä varmasti joku puuttuu siihen, eikä ole minkään näköstä terassia. Asfalttikenttä on täynnä autoja = parkkipaikka, eikä siinä ole tilaa vaihtaa renkaita. Jos vaihdan renkaat, niin olen joko viereisten parkkiruutujen auton omistajien tiellä tai kaikkien autojen omistajien tiellä keskellä pihaa. Niin joo ja parkkipaikkaa ollaan jonotettu yli puoli vuotta tosiaan, eli ei ole edes omaa ruutua. Parvekkeelle jos otan sähkögrillin niin saan sen toimimaan jatkoroikalla keittiöstä, koska parvekkeella ei ole pistoketta. Sama juttu oli edellisessäkin kerrostalossa jossa asuin. Sitä edellisessä oli sentään parvekkeella pistoke. :D - ap
Meidän kerrostalon taloyhtiöllä on pihan jossa voi grillata halutessaan. Rikkaruohoja en todellakaan haluaisi edes nyppiä ja autoa en omista, kun kaikkialle pääsee helposti pyörällä tai julkisilla, kun asuu keskeisellä paikalla kerrostalossa.
Olen kyllä tosi tyytyväinen kerrostaloasumiseen. Omakotitaloon en missään tapauksessa haluaisi työleirille huolehtimaan pihoista ja kunnostamaan taloa. Bonuksena päälle olisi vielä pakko hankkia autokin, kun matkat joka suuntaan pitenisi niin paljon...
Asun kerrostalossa, mutta meillä on pieni, aika vaatimaton kesämökki, jossa voi toteuttaa puuhastelun ja grillauksen tarpeita. Renkaat vaihdetaan ja säilytetään huollossa. Tämä on paras meille näin.
Kyllä ne renkaat voi vaihtaa. Jollei ole ehdotonta kieltoa. Jonkin syyn tai hallinnon jyrän kautta langetettu. Kaikki ei kaipaa omaa pihaa ja joillain sellainen on hoitamatta ja ylikasvaneena. Toisille riittää parvekekukkien kanssa pakertaminen. Ääniin tottuu. Ja todelliset todella häiritsevät, häiritsevät niin montaa. Että valittaessa saa aina kuulla olevansa se viimeinen kymmenen muun joukossa. 20 vuotta eri kerrostaloissa. Mulle toimii. Ovesta pääsee aina lenkille tai rannalle. Mihin haluaa vain mennä.
Vastaako täällä kaikki helsinkiläiset? Helsingissä muutenkin on ihan typerät asuntojen hinnat jo pelkästään yksiöille.
Kiitos kysymästä, olen tosi onnellinen.Tosin en ole tajunnut miettiä mahtavatko naapurissa asuvat omakotitalolaiset olla onnellisia. Heitä ei oikein ikinä näy, ehkä tykkäävät viettää aikaa muualla kuin kotonaan.
Todellakin olen onnellinen. Ihanaa kun ei tarvitse miettiä kattoremppaa tms. Lisäksi vihaan puutarhatöitä. Kerrostalossa on mukava vapaus. Jos haluaisin puutarhahommiin, tekisin parvekkeelle minipuutarhan.
Vierailija kirjoitti:
Vastaako täällä kaikki helsinkiläiset? Helsingissä muutenkin on ihan typerät asuntojen hinnat jo pelkästään yksiöille.
Meinaatko, että missään muualla kuin Helsingissä ei ole kerrostaloja :D
En ole, vaan olen todella ahdistunut. Onneksi tämä on vain tilapäistä, etsimme parhaillaan omaa taloa.
En todellakaan kaipaa työleiriä eli omakotitaloa. Aina saa olla puuhaamassa jotain talon tai puutarhan kimpussa, yäk. Talvella lumenluonnit sun muut ihanuudet, ei kiitos. Kerrostaloelämä sopii kaltaiselleni mukavuudenhaluiselle ihmiselle. Ja tästä on vain 5 minuutin kävely uimarannalle johon voi kyllä mennä lukemaan kirjaa tai hengaamaan jos haluaa ulkoilmaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole, vaan olen todella ahdistunut. Onneksi tämä on vain tilapäistä, etsimme parhaillaan omaa taloa.
Tsemppiä . Tuo on varmasti tosi raskasta aikaa. Toivottavasti pääsette pian haluaamaanne asumismuotoon ja olette siellä niin onnellisia ettei tarvitse ( kuten tämän aloittajan) miettiä onko muut kenties onnettomampia kuin hän. En oikein ole ikinä ymmärtänyt tällaisia aloituksia. Jos joku haluaa asua kerrostalossa hän asuu. Ja jos ei halua, niin tällaiset aloitukset ovat hänelle vain suurta vettuilua. Ei näitä kukaan hyvästä sydämestään kirjoita.
Kai sitä kaipaa myös seuraa, mutta ei kukaan halua tulla kerrostaloom kylään. Aina kaverini pyytävät meitä heille, koska heillä omakoti ja oma piha, jossa, helppo oleskella ja tilaa. Kerrostaloon, kun tulee, niin pitää aina etsiä autopaikka, siksi täällä ei vieraita näy ja olo on yksinäinen. Ap
En ole onnellinen mutta se ei johdu kerrostalossa asumisesta. Jos ja kun muutan, muutan parempaan kerros-tai rivitaloon. Kotitöitä on muutenkin riittävästi, saati että pitäis nyppiä pihaa ja kunnostaa taloa koko ajan. Olis ahdistavaa kun naapurit kyttäisivät kuinka usein leikkaat nurmikon. Jos ei tarvitsisi tehdä palkkatyötä, voisin harkita omakotitalossa asumista. Onhan sekin eräänlainen harrastus.
Kyllä, tänään juuri tuntunut aika onnettomalta kerrostaloasuminen. Edes pihalle ei pääse näkemättä jotain naapuria.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän! Minäkin haaveilen okt:sta. Toivottavasti löydätte mieleisen pian.
Renkaat on rengashotellissa. Asun Helsingin kantakaupungissa. Meillä on kattoterassi. Puisto lähtee vierestä. Lapsi on jo 17, joten arvostaa enemmän kuntosaleja ja kahviloita kuin tramppaa.
Kyllä, olen erittäin tyytyväinen.