Kerrostalossa asuvat, oletteko onnellisia?
Kerrostalossa asuminen varsinkin korona-aikana on osoittautunut varsin ankeaksi. Sitä kaipaa pihaa, jossa voi grillailla ja nyppiä rikkaruohoja kukkapenkistä sekä seurata kasvimaaansa kasvua. Auton renkaat voi näppärästi vaihtaa pihassa, mutta kerrostalossa asuvana nuo kaikki jää saamatta. No joo, tiedän että maailmassa on vakavempiakin asioita, mutta itse kaipaan pihalla vietettyä aikaa.
Kommentit (77)
En, mutta helvetin liekit varmasti tuntuvat kotoisimmalta, jos on asunut kerrostalossa. Tämä kertoneekin paljon kerrostalossa asumisen mukavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä meillä on piha, jossa voi myös grillata. Juu onneksi ei tarvitse itse huolehtia pihasta kuitenkaan eikä vaihtaa autonrenkaita. Ei kyllä ole onnellisuus noista kiinni.
Meillä ei voi grillata pihassa. Eikä minua autonrenkaiden vaihto tee onnelliseksi, mutta helpottaa, kun niitä ei tarvitse kiikuttaa erikseen aina veljelleni vaihtoon. - ap
Minä säilytän oman auton renkaita rengashotellissa, niin niitä ei tarvitse kuskata minnekään.
Samoin. Eikä ylipäätään tulis mieleen ruveta vaihtamaan renkaita itse, mieluummin maksan sen parikymppiä, enkä sotke vaatteitani enkä käsiäni.
Missä 20e saa tämän palvelun?
Olen onnellinen. Vaikkei ole edes sitä autoa.
Asun kahden miljoonan asukkaan kaupungin ydinkeskustassa ja tämä on juuri se, mitä haluan. Jos ei olisi, niin asuisin jossain muualla.
Asun kerrostalossa ja mulla on kasvimaapläntti pihalla. Autonrenkaat on omassa autotallissa ja voishan ne vaihtaa tuossa pihalla, mutta vien mieluummin liikkeeseen.
Kahdelta partsilta on järvinäköala ja partsi täynnä yrttejä, joita voi nyppiä loputtomiin.
En kaipaa omakotitaloon. Aikaa vievää työ, joten on ihan riittävästi puuhastelua kerrostalossakin. Ja olen onnellinen.
Joo palvelut on vieressä, mutta myös iso ulkoilupuisto. Ihan paras sijainti asua.
En ollut uaxsiksi muutin ok taloon jossa on niin iso tontti että voin sahailla moottorisahalla ja kulkea alasti ilman että joku naapuri soittaa poliisit.
Työnantajana kysyn asumismuodon aina työhaastattelussa. Omassa talossa asuminen on plus 3, oma asunto osake plus 1 ja vuokrakerrostalo nolla pistettä. Kertoo toimeliaisuuden ja sitoutumisen tasosta. Todella nuorten kohdalla harkitsen erikseen.
Uskoisin, että olen. Olen aina aikaisemmin tykännyt asua kerrostalossa. Olen asunut myös omakotitalossa ja nyt pitkään rivitalossa. Ja jee, nyt olen muuttamassa kerrostaloon! Olen toivonut tätä pitkään ja nyt onnistui, kun myytiin asunto ja on ostettu kerrostaloasunto (loistavalla sijainnilla, talossa uima-allas ja kuntosali - minun unelmana paikka). Aiemmin mies on pannut vastaan kerrostaloon muuttoa, mutta mieli muuttui -onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrostalossa voi viettää laatuaikaa omalla kestopuuterassilla tai siemailla sitä kuohuvaa paljussa. Kerrostaloasukkaita vaub teeskentelevät tyytyväisiä vaikka ovat kateellisia menestyjille.
En oikein ymmärrä kysymystä. Jos kerrostaloasukas haluaisi asua omakotitalossa, niin kai hän sitten asuisi omakotitalossa? Niitäkin löytyy joka lähtöön, että ei ole edes hintakysymys.
Asun kerrostalossa ja kestopuuterassi ei tosiaan ole oma, vaan taloyhtiön, mutta palju löytyy kyllä. Arvaapa monestiko olen sitä käyttänyt? Ei oo mun juttu, enkä ole kokeillut kattoterassin grilliäkään. Enkä ole laittanut parvekekukkia. Kaikki ei vaan tykkää samoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä meillä on piha, jossa voi myös grillata. Juu onneksi ei tarvitse itse huolehtia pihasta kuitenkaan eikä vaihtaa autonrenkaita. Ei kyllä ole onnellisuus noista kiinni.
Meillä ei voi grillata pihassa. Eikä minua autonrenkaiden vaihto tee onnelliseksi, mutta helpottaa, kun niitä ei tarvitse kiikuttaa erikseen aina veljelleni vaihtoon. - ap
Minä säilytän oman auton renkaita rengashotellissa, niin niitä ei tarvitse kuskata minnekään.
Samoin. Eikä ylipäätään tulis mieleen ruveta vaihtamaan renkaita itse, mieluummin maksan sen parikymppiä, enkä sotke vaatteitani enkä käsiäni.
Missä 20e saa tämän palvelun?
Vaihdosta maksoin Roihiksessa muistaakseni 25 e viimeksi. Säilytystä ei sillä rahalla saa, se tulee päälle.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen kirjoitti:
Ei onni ole asumismuodosta kiinni. Minä arvostan keskeistä sijaintia, helppohoitoisuutta ja merinäköalaani. Olen myös asunut omakoti- ja rivitalossa. Sitäpaitsi tämän puolenmiljoonan hinnalla voi aina muuttaa omakotitaloon.
500000 €:lla merinäköala Helsingistä? Okei, viihdytkö Herttoniemenrannan kolmiossasi?
Sanoiko edellinen asuvansa kolmiossa? Jos Helsingissä ylipäätään on kohtuuhintaista asumista, niin tuo vois olla myös Lauttasaari, Jätkäsaari, Kalasatama, Kruunuvuorenranta tai Arabianranta nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajana kysyn asumismuodon aina työhaastattelussa. Omassa talossa asuminen on plus 3, oma asunto osake plus 1 ja vuokrakerrostalo nolla pistettä. Kertoo toimeliaisuuden ja sitoutumisen tasosta. Todella nuorten kohdalla harkitsen erikseen.
Entäs jos joku haluaa muuttaa toiselta paikkakunnalta, kun hakee sulta töitä ja ei satu löytämään heti ostettavaa asuntoa? Tai mitäs jos työnhakija on sairastanut tai hänen läheinen on sairastanut ja on raatanut niska limassa töitä ja henkilökohtaisia asioitaan ja siksi ei ole ollut varaa ostaa omaa taloa? Vähän avarakatseisuutta kehiin hei. :) Ja mulle tosiaan sanottu, kun oon ollut 5 vuotta samalla työnantajalla, että pitäis jo vaihtaa.
Ainut miinus on se, että yläkerran asukkaat tosi äänekkäitä. Normaaleja elämisen ääniä, mutta kävelevät tosi kovaa yöllä ja siirtelevät huonekaluja. En saa nukuttua. Muuten nautin, kun ei tarvitse tehdä mitään, saa vaan olla. Parveketta tykkään sisustaa :)
Asuin kerran rivarissa ja vihasin sitä. Möin pois heti kun myyntivoitto oli verotonta ja muutin kerrostaloon. Ei tulis pieneen mieleenkään muuttaa omakotitaloon, näin mukavuudenhaluiselle ihmiselle se olis kauhistus.
Ymmärrän kyllä, mitä joku toinen siitä saa. Jos tykkää puuhastella koko ajan jotain, eikä lumityöt haittaa, niin okt voi olla hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vastaakin, että ei kuulu sinulle pätkän vertaa ja miten tämä liittyy työhön?