Asuisitko luhtitalossa mieluummin yläkerrassa jossa on parveke, vai alakerrassa jossa on piha?
Vai onko mitään väliä? Ja siis nyt kyse nimenomaan luhtitalosta, jossa on päällekkäin nuo molemmat vaihtoehdot.
Kommentit (35)
Olen asunut luhtitalon alakerrassa, mutta pihan sijaan minullakin oli parveke; siitä vain oli vapaa käynti taloyhtiön yhteiselle piha-alueelle. Nyt valitsisin yksityisyyden vuoksi yläkerran; en muutenkaan kaipaa tällä hetkellä elämääni mitään pihatöitä tehtäväksi.
Tuollaiset 2-kerroksiset luhtitalot on kyllä siitä kivoja, että yleensä ympäristö on vehreämpää, vaikka siinä yläkerrassa asuminen on kuin kerrostalossa, kun niitä pihoja on niitä alakerroksen asunnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset 2-kerroksiset luhtitalot on kyllä siitä kivoja, että yleensä ympäristö on vehreämpää, vaikka siinä yläkerrassa asuminen on kuin kerrostalossa, kun niitä pihoja on niitä alakerroksen asunnoilla.
Totta tämäkin. Ympäristö ja pihapiiri olisi tosi kiva kyllä siinäkin joka minulle on tarjolla. -ap
Luhtitaloissa on se vika, että ulko-ovi on periaatteessa kadulla, ja kuka tahansa ohikulkija voi tulla norkoilemaan oven taakse. Omassa naapurustossani on luhtitalo, jonka pihan poikki kulkee yleinen kävelyreitti.
Vierailija kirjoitti:
Luhtitaloissa on se vika, että ulko-ovi on periaatteessa kadulla, ja kuka tahansa ohikulkija voi tulla norkoilemaan oven taakse. Omassa naapurustossani on luhtitalo, jonka pihan poikki kulkee yleinen kävelyreitti.
Niinkuin rivitalossa, paritalossa, omakotitalossa, ...
Eikä se kerrostalojen tuulikaappi ole rosvoja ainakaan estänyt tulemasta sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on luhtitalo?
No sellainen 2-kerroksisen rivarin näköinen, jossa on just yläpuolella se parveke ja alapuolella piha. -ap
Ottaisin itselleni omaan käyttöön molemmat kerrokset, muuten ei tuollaisessa voisi asua eikä olisi omaa rauhaa ei sisällä eikä ulkona.
Asun nyt kerrostalossa, ja meillä on parveke. Ei tule käytettyä. Odotan innolla, että päästään muuttamaan uuteen asuntoomme, joka on luhtitalon alakerta. Rivari olisi minun suosikki, mutta nyt mennään luhtitalolla. Mä haluan, että on nimenomaan se piha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se kerrostalojen tuulikaappi ole rosvoja ainakaan estänyt tulemasta sisälle.
Rivitalossa ja omakotitaloissa on usein jonkunlainen etupihakin, mutta mainitsemassani luhtitalossa sellaista ei ole.
Mieluummin yläkerrassa, jottei tarvitse kuunnella tömpsyttelyä, huonekalujen vetämistä ja kolinaa yläkerrasta. Kaikki eivät elä näin, mutta itselle kertynyt jo liian monta huonoa kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Introvertin painajainen, asuit kummassa tahansa! Mieluummin sitten vaikka tavallinen rivarikin, mutta kaikkein mieluiten kerrostalo.
Jos ihan pakko näistä valita, niin se parvekkeellinen: korkeilla kaiteilla ja lasituksella.
No kyllä kerrostaloläävä on se kaikkien viimeisin. Hyi, joka puolella mölyäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivitalossa ja omakotitaloissa on usein jonkunlainen etupihakin, mutta mainitsemassani luhtitalossa sellaista ei ole.
Kyllä yleensä luhtitalossakin on etupiha.
Oman kokemuksen perusteella ehdottomasti yläkerta. Sijainti ja asukasprofiili vaikuttavat tietenkin koko yhtiön rauhallisuuteen.
Muuten tykkäisin omasta pihasta, mutta tuossa tapauksessa häiritsisi, että jollain on yläkerrasta suora näköyhteys pihalleni. Toisaalta tykkäisin laittaa pihalle kukkia ja muita istutuksia ja olisihan siinä parvekkeen alla suojaisampi tila. Yläkerrassa olisi kiusallista tuijottaa naapurin pihaa. Ottaisin ehkä mieluummin alakerran, jos talo on rauhallinen.
Asun luhtitalon yläkerrassa nytkin, mutta tässä talossa alakerrassakin on parvekkeet. Pidän tästä asumismuodosta. Ei kuulu mitään rappukäytävän ääniä. Oma ulko-ovikin on kiva.
Ylemmässä kerroksessa, ettei kuulu niin paljon askelääniä. Yläkerrassa voi asuta kantapääastuja.
Olen asunut alakerroksessa, ja ihan kiva oli, kun yläkerrassa asui vanhempi rauhallinen rouvashenkilö.
Mulla oli koira, joten sillekin riitti tilaa. Ihan samahan se on kun vastapäisestä kerrostalosta kytätään sun pihaa tai partsia. Tässä sai mukavasti pöytäryhmän parvekkeen alle. Oli tilaa hengittää ja jäi pyykkitelineellekin oma paikansa sateen suojaan. Istutin vielä isot syreenit näköesteeksi.
Parkkipaikan sain myös aivan pihani päädystä, joten pystyi vahtimaan. Oli aika levoton alue muuten, joten olin aika varuillani. Kunnan vuokraluukku, mutta ihana ympäristö. Kiva oli asuntokin, tupakeittiö ja makkari.