Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko työikäinen, mutta et työelämässä? Miksi et?

Vierailija
17.09.2014 |

Oletko työelämän ulkopuolella? Mistä johtuen? Millainen on työhistoriasi?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelen tällä hetkellä. aiemmin olen ollut töissä opintojen ohella ja kesäisin. ikää nyt 22 ja töissä ympäri vuoden ikävuodet 17-21. nyt olen vähän laiskotellut töiden suhteen kun suoritan kahta korkeakoulututkintoa.

Vierailija
42/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v korkeakoulutettu nainen. En saa koulutuksellani mitään töitä, en omalta alalta, mutten myöskään miltään muultakaan alalta. Nyt teen lapsenvahtikeikkoja, että saisin ruokaa suuhun. Työhistoria on pirstonainen, kuten monilla muillakin. Lasten saaminen oli työn kannalta pahin mahdollinen virhe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:54"]

Lähdin downshiftaamaan turunsaaristoon noin vuosi sitten pääomatulojen ja sijoitusten tuottaessa sen verran, että pärjään ilman ansiotuloja viidentoistatyövuoden jälkeen Infranet alalta.

[/quote]

Kuulostaa ihanalta! Mitä kaikkea puuhaat siellä? Olisi aivan unelma asua saaristossa. Jos hankkisi sieltä pienen paikan itselleen, paljonko mahtaisi maksaa?

Vierailija
44/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:02"]Äitiyslomalla, kohta hoitovapaalla.
[/quote]
Ja työhistoriaa 10 vuotta. Keväällä palaan takaisin töihin.

Vierailija
45/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäiti/kotirouva. Lapset jo teinejä.

Ei ole taloudellisesti tai henkisesti pakko tehdä töitä.

Minulla on myös omaa varallisuutta ja maksan pääomaveroja emmekä saa mitään tukia joten en ole taakka toisille veronmaksajille joten hyvällä omallatunnolla elän omaa elämääni ilman uraa.

Olen opiskellut ja ollut töissä ennen lapsia.

Vierailija
46/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:54"]

Lähdin downshiftaamaan turunsaaristoon noin vuosi sitten pääomatulojen ja sijoitusten tuottaessa sen verran, että pärjään ilman ansiotuloja viidentoistatyövuoden jälkeen Infranet alalta.

[/quote]

Kuulostaa ihanalta! Mitä kaikkea puuhaat siellä? Olisi aivan unelma asua saaristossa. Jos hankkisi sieltä pienen paikan itselleen, paljonko mahtaisi maksaa?

[/quote]

Aika alkukantaisia asioita, kalastan, metsästän, remontoin nurkkia jne. Ja kun Turkuun, kun on matkaa se 45min niin tapaan ystäviä jne ihan perusarkeen liittyviä asioita.

Eikä hinnoista voi sanoa, kuin tyyliin nollasta sataan paikasta jne riippuen.

Vierailija
47/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, opiskelen uutta tutkintoa koska vanhalla ei saa töitä. Lyhyt muutaman vuoden työurani tyssäsi lapsensaantiin, koska olin määräaikainen työnekijä. Silloinen työnantajani on tosin mennyt konkurssiin, että en tiedä olisiko töitä ollut vaikka olisin ollut vakituinenkin.

Vierailija
48/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä nyt nelikymppisenä. Yt-neuvottelut toi irtisanoutumissopimuksen käteen 14:n vuoden niskalimassa toimihenkilönä työskentelyn jälkeen. Että kiitti...

Vierailija
49/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin äitiyslomalla. 2 vuotta ehdin olla töissä opintojen jölkeen. Vakituinen työpaikka odottamassa ja sijaista ei oel saatu :(

Vierailija
50/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en kelpaa töihin. Omalle alalle ei pääse, muille aloille olen epäpätevä, liian koulutettu tai liian vähän koulutettu. Ja kun on otettava huomioon lasten tarpeet myös, löydettävä hoitopaikka, taloudelliset näkökohdat, niin yleensä ollaan siinä tilanteessa, että tarjolla olevat työt on suoraan sanottuna paska diili tai yksinkertaisesti mahdotonta saada sopimaan perheen tarpeisiin. Viimeksi kävi niin, että tarjolla oli työ, johon olin epäpätevä, alennetulla palkalla mutta normaali työaika, pitkät työmatkat, korkeat matkakustannukset. Lasten päivähoitoaika olisi pitänyt olla 14 tuntia arkipäivinä, koska työt matkoineen vei niin paljon aikaa. Kustannukset hoidosta ja työmatkoista olisi olleet sen verran paljon, ettei se alennettu palkka olisi edes riittänyt siihen. Ei olisi ollut varaa syödä sillä diilillä, saati asua missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan