Oletko työikäinen, mutta et työelämässä? Miksi et?
Oletko työelämän ulkopuolella? Mistä johtuen? Millainen on työhistoriasi?
Kommentit (50)
Saan enemmän rahaa työttömänä.Ei paljon työt kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:41"]
En tee ansiotyötä, koska minun ei tarvitse ja koska olen laiska. Elän pääomatuloillani ja mun mies on isopalkkaisessa työssä ja hänelläkin on runsaasti muita tuloja ja varallisuutta. Olen kyllä kauppakorkeakoulun käynyt ja akateemisen loppututkinnon hankkinut ja jopa töitäkin tehnyt pari vuotta, mutta en mene enää työelämään vaikka aseella uhattaisi. Olen järkeillyt tämän niin, että mun sijasta työpaikan saa joku, joka sen oikeasti tarvitsee.
*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*
[/quote]
Miten olet turvannut vanhuutesi tai jos mies jättää...
En tee ansiotyötä, koska minun ei tarvitse ja koska olen laiska. Elän pääomatuloillani ja mun mies on isopalkkaisessa työssä ja hänelläkin on runsaasti muita tuloja ja varallisuutta. Olen kyllä kauppakorkeakoulun käynyt ja akateemisen loppututkinnon hankkinut ja jopa töitäkin tehnyt pari vuotta, mutta en mene enää työelämään vaikka aseella uhattaisi. Olen järkeillyt tämän niin, että mun sijasta työpaikan saa joku, joka sen oikeasti tarvitsee.
[/quote]
Entä sitten kun lapset kasvaa ja eikä enää laiskota? Pidätkö jollain tavoin ylläammatitaitoa jne. Kysyn ihan vaan siksi, että itse kyllästyin pelkkään olemiseen, eikä se paluu yhteiskuntakelpoiseksi olekaan niin helppoa kun luulin.
Työelämässä 15v nyt hoitovapaalla toistaiseksi.Työpaikka valmiina työpaikalla ei tällä hetkellä ole töitä.
Olen työikäinen, 43 v, mutta työtä vailla. Tutkinnollani, FM, ei saa työtä täältä. En voi muuttaa, koska miehellä vakituinen, hyvä työ. En myöskään halua olla erossa lapsistani, joten työviikko eri paikkakunnalla mahdoton. Olen hakenut ihan kaikenlaista työtä, aina olen jotain liikaa, liian vähän tai muuten väärä. Työelämä ei tarvitse minua, yritän löytää ratkaisun, jolla minä tarvitsisin työelämää mahdollisimman vähän, nyt kun saa tienata tuon 300 euroa ilman että työmarkkinatuki laskee, se on tämänhetkinen tilanteeni, tyydyn nyt siihen. Tulevaisuudessa yritän uudelleenkouluttautua mikäli pääsen te-toimiston rahoittamaan koulutukseen....
Sairaanhoitajana kymmenen vuotta,sitten loppuunpalaminen ja vaikea masennus,toinen vuosi jo kotona.
Ei ole ammattilista koulutusta joten ei löydy töitäkään.
Viimeksi olen ollut töissä 9v. sitten. Pätkätöitä paskapaikoissa (pitseria, baari). Sen jälkeen olen ollut muksujen kanssa kotona. Nyt olen virallisesti ollut työtön vuoden.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:46"]
[/quote]
Miten olet turvannut vanhuutesi tai jos mies jättää...
[/quote]
Pääomatuloilla...
Alallani ei liiku raha. Teen töitä harjoittelijana enkä saa palkkaa.
Oon koulussa ja valmistun vasta keväällä. Olin 16-vuotiaasta asti töissä ja olin hetken lukiossa ja vaihdoin sitten ammattikouluun. Sairastuin sitten vaikeaan masennukseen ja minulta jäi koulut kesken ja töistä jouduin irtisanomaan itseni. Aloitin sitten 21-vuotiaana ammattikoulun uudestaan ja nyt olen 23-vuotias. Parina viime kesänä olen kuitenkin ollut kesätöissä.
Irtisanouduin vakituisesta työpaikastani keväällä ja muutin mieheni &lasteni kanssa toiselle paikkakunnalle, koska mieheni sai hyvän työtarjouksen. Olen akateemisesti koulutettu ja ollut aiemmin alaani vastaavissa työtehtävissä heti valmistumisen jälkeen. Nyt haku päällä uudella paikkakunnalla... Onhan tämä tavallaan hulluutta, mutta perheen kannalta muutto oli järkevin vaihtoehto. Mieheni ja lapseni ovat minulle rakkain asia elämässäni, ja haluan että perheeni pysyy yhdessä.
Tavallaan. On mulla työpaikka, mutta olen sapattivapaalla. Takana on 28 vuotta työuraa, työpaikkoja on ollut yhteensä 7. Työttömänä en ole ollut päivääkään, äitiyslomilla ja hoitovapailla yhteensä 4,5 vuotta.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Sairastuin fyysisesti opiskeluaikana. Ennen opintoja ja opiskelun ohessa ne tavalliset kesätyöt sun muut.
Olen saamassa opinnot päätökseen. Olen aikuisopiskelija ja työllistyminen näyttää hyvästä koulutuksesta huolimatta erittäin huonolta. Olen miettinyt vaihtoehtoisia tapoja rahoittaa tulevaisuus. Yksi ihminen tarvitsee loppujen lopuksi aika vähän tullakseen toimeen.
Lähdin downshiftaamaan turunsaaristoon noin vuosi sitten pääomatulojen ja sijoitusten tuottaessa sen verran, että pärjään ilman ansiotuloja viidentoistatyövuoden jälkeen Infranet alalta.
Ei huvita. Olen laiska. Mukava rahasumman voitto mahdollistaa elämäntapani onneksi. Mä hajoilin toimistorottana 15 vuotta. Kotirouvana nyt viidettä vuotta.
Koska mä annan toisten talletella suuret setelit, minä vain laulamaan jäin ja ja minä vain laulamaan jään
Äitiyslomalla, kohta hoitovapaalla.
Jäin 35-vuotiaana työkyvyttömyyseläkkeelle alunperin fyysisen sairauden takia. Sitä ennen ehdin olla 8 vuotta opiskelujen ohessa osa-aikatöissä ja 10 vuotta vakituisessa työssä.