Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko työikäinen, mutta et työelämässä? Miksi et?

Vierailija
17.09.2014 |

Oletko työelämän ulkopuolella? Mistä johtuen? Millainen on työhistoriasi?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:41"]

En tee ansiotyötä, koska minun ei tarvitse ja koska olen laiska. Elän pääomatuloillani ja mun mies on isopalkkaisessa työssä ja hänelläkin on runsaasti muita tuloja ja varallisuutta. Olen kyllä kauppakorkeakoulun käynyt ja akateemisen loppututkinnon hankkinut ja jopa töitäkin tehnyt pari vuotta, mutta en mene enää työelämään vaikka aseella uhattaisi. Olen järkeillyt tämän niin, että mun sijasta työpaikan saa joku, joka sen oikeasti tarvitsee.

*rikas ja laiska akateeminen kotiäiti*

[/quote]

Miten olet turvannut vanhuutesi tai jos mies jättää...
[/quote]

Sehän saa puolet miehen runsaasta omaisuudesta. Vai onko avioehto ap? Sit oot ... Outs

Vierailija
2/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä hoitovapaalla. Vakituinen työpaikka odottaa kesäkuussa, kun palaan takaisin työelämään. Nauttisin kyllä olla kotona pitempäänkin, mutta asuntolaina pakottaa takaisin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei huoli 50-v. naista töihin. Minut irtisanottiin 20-vuoden työputken jälkeen yt-neuvotteluissa.

Vierailija
4/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin 19, paitsi ikää 10-vuotta enemmän. Yt-neuvotteluiden jälkeen potku perseeseen, siinä kiitos 15-vuoden omistautumisesta työlle.

Vierailija
5/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin 19, paitsi ikää 10-vuotta enemmän. Yt-neuvotteluiden jälkeen potkut 20-vuoden omistautumisen kunniaksi.

Vierailija
6/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin toukokuun lopulla ja sen jälkeen olenkin urakalla laittanut työhakemuksia joka paikkaan ja ihan paskahommiinkin. Silti en ole vielä mihinkään päässyt.

Vierailija
7/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön koko ikäni, 34v. Olen lannistunut enkä ole jaksanut yrittää enää vuosiin,Jotain pikkuhommia olen joskus tehnyt, mutta eivät ole edes cv;hen kelpaavia.

Vierailija
8/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:57"]

Olen ollut työtön koko ikäni, 34v. Olen lannistunut enkä ole jaksanut yrittää enää vuosiin,Jotain pikkuhommia olen joskus tehnyt, mutta eivät ole edes cv;hen kelpaavia.

[/quote]

onko sinulla kuitenkin ammatti?

Vierailija
9/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:03"]

opiskelen tällä hetkellä. aiemmin olen ollut töissä opintojen ohella ja kesäisin. ikää nyt 22 ja töissä ympäri vuoden ikävuodet 17-21. nyt olen vähän laiskotellut töiden suhteen kun suoritan kahta korkeakoulututkintoa.

[/quote]

miten voit suorittaa kahta korkeakoulutukintoa samanaikaisesti?

Vierailija
10/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:41"] En tee ansiotyötä, koska minun ei tarvitse ja koska olen laiska. Elän pääomatuloillani ja mun mies on isopalkkaisessa työssä ja hänelläkin on runsaasti muita tuloja ja varallisuutta. Olen kyllä kauppakorkeakoulun käynyt ja akateemisen loppututkinnon hankkinut ja jopa töitäkin tehnyt pari vuotta, mutta en mene enää työelämään vaikka aseella uhattaisi. Olen järkeillyt tämän niin, että mun sijasta työpaikan saa joku, joka sen oikeasti tarvitsee. *rikas ja laiska akateeminen kotiäiti* [/quote] Miten olet turvannut vanhuutesi tai jos mies jättää... [/quote] Sehän saa puolet miehen runsaasta omaisuudesta. Vai onko avioehto ap? Sit oot ... Outs

[/quote]

Meinaatko, että rikas mies suosisi testamentissa ohi lasten puolisoaan...

Vierailija
11/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
13/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan työikäiseksi? Olen 23 ja opiskelen, valmistun 28 vuotiaana.

Vierailija
14/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 17:57"]

[/quote]

onko sinulla kuitenkin ammatti?

[/quote]

Ammattinimikkeellä ei ole merkitystä, ellei ole työkokemusta ko. ammatista.

Minulla on samankaltainen tilanne kuin tuolla 34v:lla, paitsi pari vuotta vanhempi; tosin minulla on kaksi ammattia. Varsinaita työkokemusta puhumattakaan suosittelijasta ei kuitenkaan ole.

Vierailija
15/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sivu

Vierailija
16/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin 28-vuotiaaksi asti tein satunnaisesti töitä kesäisin ja pätkissä. Yritin opiskella, mutta ei siitä mitään tullut. Sitten kun minut potkittiin opiskeluasunnosta ulos, sain onneksi duunarihommia joissa olin pari vuotta ennen äitiyslomaa. Kotona lapsen kanssa olin viisi vuotta ja sen jälkeen muutamia pätkä- ja osa-aikatöitä. Kun lapsi oli 8-vuotias, aloitin opinnot AMK:ssa alalla, josta olin innostunut. Valmistuin neljän vuoden opintojen jälkeen ja nyt melkein kaksi vuotta olen ollut työttömänä. En ole päässyt omaa koulutusta vastaaviin hommiin, kun sitä oman alan työkokemusta ei juuri ole. 

Olen nyt 44-vee ja vähän ikävältä tuntuu ajatus, että tässä joutuisi olemaan yhteiskunnasta syrjässä koko loppuelämänsä. En nyt ihan katuojassa ole, mutta koen olevani ulkopuolinen kun en ole päässyt töihin. Onneksi miehellä on töitä, mutta kyllähän elintaso olisi ihan toisenlainen, jos minullakin olisi töitä. Eläkesäästöjä kartutan hampaat irvessä, kun työeläkkeen karttuminen näyttää heikolta.

Vierailija
17/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 13:41"]

En tee ansiotyötä, koska minun ei tarvitse ja koska olen laiska. Elän pääomatuloillani ja mun mies on isopalkkaisessa työssä ja hänelläkin on runsaasti muita tuloja ja varallisuutta. Olen kyllä kauppakorkeakoulun käynyt ja akateemisen loppututkinnon hankkinut ja jopa töitäkin tehnyt pari vuotta, mutta en mene enää työelämään vaikka aseella uhattaisi. Olen järkeillyt tämän niin, että mun sijasta työpaikan saa joku, joka sen oikeasti tarvitsee.

[/quote]

Miten olet turvannut vanhuutesi tai jos mies jättää...

[/quote]

Pääomatuloilla...

[/quote]

Jotka sait sijoittamalla kahden vuoden palkkasi? Lol, itsenäinen olet.

Vierailija
18/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu

Vierailija
19/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse tehdä töitä elääkseni. Sen sijaan hoidan lapsia ja vapaa-aikana harrastan kaikenlaista kivaa, kirjoitan kirjaa ja kulutan kulttuuria. Tätä en ikinä kertoisi kenellekään livenä, sen verran aggressiivisesti moni reagoi varakkuuteen, mutta täällä anonyymisti voin paljastaa.

Vierailija
20/50 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi