Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kuuloinen puheääni sinulla omasta mielestäsi on?

Mies
21.08.2021 |

Jos vaikka puhelimen videolta kuuntelen omaa ääntäni, niin ei ole kiva. Jotenkin nasaalinen.
Mutta useampikin ihminen, jonka kanssa olen puhunut puhelimessa, on sanonut että minulla on kivan kuuloinen ääni. Joku on sanonut jopa että ihana. Ota tuosta nyt sitten selvää, mutta tosiaan videolta kuultuna en pidä omasta äänestäni. Onko se erilainen videolla kuin vaikka puhelimessa?

Mitä mieltä olet omasta äänestäsi ja onko sitä joku joskus kommentoinut, kehunut tai haukkunut?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ääni on ilmeisesti aika lapsellinen. Useampi luullut minun olevan joku parikymppinen vaikka olen 38v.

Vierailija
42/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuulostaa milloin keneltäkin. Tykkään matkia niin monien eri ihmisten puhetapaa  ja  -ääntä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulen oman ääneni suht matalana ja ihan ookoona. Videoilla taas kälättää aina ärsyttävä-ääninen kiekuja.

Sama juttu.

Vaikka stressaantuneena, tai kun vituttaa jokin asia, ääni nousee ja sen kuulee itsekin.

Vierailija
44/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulen oman ääneni suht matalana ja ihan ookoona. Videoilla taas kälättää aina ärsyttävä-ääninen kiekuja.

Ihminen kuulee itse oman äänensä matalampana kuin muut sen kuulevat, koska matalat äänitaajuudet kulkevat äänielimistä korviin suoraan kallon luita pitkin.

Mä kuulen livenä ääneni korkeammalta kuin nauhalta. Aina yhtä kauhee järkytys kun kuuntelen nauhalta tai videolta. Ihan hirveetä. Kuulostan teinipojalta joka on käynyt jo läpi äänenmurroksen. Olen nainen. No, ainakaan en kimitä enkä pysty kiljumaan. Korkeat äänet ei onnistu. Suuttuessa karjun : D 

Vierailija
45/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ääni on ilmeisesti aika lapsellinen. Useampi luullut minun olevan joku parikymppinen vaikka olen 38v.

Voi karkottaa epämieluisat puhelinmyyjät.

Vierailija
46/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala. Ja vaihtelee pelottavan paljon tilanteissa riippuen.

Asiakaspalvelutyössä (ja vielä nykyäänkin hoitoalan työssä) ääni muuttu automaattisesti sellaiseksi ylipirteäksi, tiedättkö millainen joillain nuorilla Prisman kesätyöntekijöillä on :DD Apua. Sama käy myös asiakkaan roolissa ollessani.

Kavereiden kanssa kuulostan jätkältä; ääni kuin batmanilla, matala ja monotoninen. Tähän väliin todettakoon että olen nainen.

Mieheni seurassa ääneni on taas oksettavan lässyttävä ja ylikorkea

Jotkut luulee vielä että itse tarkotuksella säätää puheääntä, vaikka se tulee automaattisesti ilman mitään suunnitelmallisuutta.

Vierailija
47/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi karkottaa epämieluisat puhelinmyyjät.

oot varmaan semmonen outialasmainen, pieni ja siro

Vierailija
48/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systerini ystävät sanoo,sinulla on ihan samanlainen ääni kuin systerilläsi.Tytäreni nuorempana aamiais pöydässä :laita ne rillit päähäsi en kestä katsoa sinua oot ihan systerisi Tainan näköinen.

Vierailija
49/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä viskibasso 😒 N59 I ❤ Whisky

Vierailija
50/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa korvassani ääneni kuulostaa Jyrki Kataisen bassobaritonilta, mutta nauhalta kuunneltuna se on kuivan natiseva.

Vierailija
51/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehekäs ja macho. Tosin nauhalta kuultuna mieleen tulee Kimi Räikkönen. Ymmärtänette miksi en halua tulla videoiduksi.

Noo emmätiiä

Vierailija
52/56 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin ääni on sellanen tosi pingottunut ja tulee syvältä kurkusta, kuulostaa kuin jokin puristaisi koko ajan äänihuulia.

Vierailija
53/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan korvaani kuulostan todella ärsyttävältä ja vammaselta. Varsinkin, kun puhun englantia.

Muilta olen taas kuullut kuulostavani teinipojalta tai sitten ovat sanoneet että ääneni on seksikäs, sen mataluuden ja raspin takia.

Vierailija
54/56 |
22.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haukuttu, mutta ei ole kyllä kehuttukaan. Melko nasaali myös ja itse koen että ääntä on jotenkin hankala tuottaa, on niin tukkoinen tuntuma nenän ja kurkun välillä.

Vierailija
55/56 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimeä ja nariseva, kuulostan ihan 14v lässyttävältä teiniltä. Olen 21-vuotias mies ja tuntuu että kaikilla muilla on miehisempi ääni kuin minulla. Muuten olen ihan "normaali", mutta tuo ääni on sellainen minkä vaihtaisin vain jos mahdollista. 

Vierailija
56/56 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aina edes tunnista omaa ääntäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän