Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko mielummin nainen vai mies, jos saisit valita?

Vierailija
17.09.2014 |

Miksi? Kumpi olet?

Itse olen mies, mutta olisin mielummin nainen. Olen hetero ja pidän naisista. Ehkä siinä onkin syy miksi haluaisinkin olla nainen. Ihailen naissukupuolta enkä pidä miehuudestani. Olen aina tuntenut samoin. Myös tyylillisesti ja ulkonäöllisesti minua miellyttää naiseus paljon enemmän. Olen kuitenkin oppinut hyväksymään itseäni paremmin. Entä te, jos saisitte valita?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olen, ja naiseksi haluankin jäädä. Olisihan se huippua kokea, miltä tuntuu olla mies. :)

Vierailija
22/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 05:20"]

Ihailen naissukupuolta enkä pidä miehuudestani. Olen aina tuntenut samoin.

[/quote]

Harvinaisen selkeästi ja avoimesti kerrot tunnoistasi. Onko sulla itselläsi käsitystä, että miksi et pidä miehuudestasi? Sukupuolisuuteen liittyvät asiat voivat olla tavattoman varhaisistakin tapahtumista ja vuorovaikutuksesta juontuvia - niinkin varhaisista, ettemme niitä aina aikuisina tiedosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olen minäkin ja olen tähän täysin tyytyväinen. En ole tainnut edes leikitellä ajatuksella miehenä olemisesta, sen verran sinut ole naiseuteni kanssa ollut aina. N40

Vierailija
24/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, mutta kaikista mieluiten olisin täysin sukupuoleton. En tunne kumpaankaan sukupuoleen kuulumista ollenkaan omakseni. Ja nyt alkaa luultavasti paskamyrsky, kun tämän menin sanomaan.

Vierailija
25/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 06:59"]

Olen nainen, mutta kaikista mieluiten olisin täysin sukupuoleton. En tunne kumpaankaan sukupuoleen kuulumista ollenkaan omakseni. Ja nyt alkaa luultavasti paskamyrsky, kun tämän menin sanomaan.

[/quote]

Miksi alkaisi "paskamyrsky"? Saahan sitä kertoa, miltä tuntuu :)

Pääasia kai on, että kärsitkö tai oletko hämmentynyt tms. siitä, ettet tunne kumpaakaan sukupuoleta ihan omaksesi? Jos koet itsellesi riittävää eheyttä sellaisena kuin olet, ei varmasti ole ongelmaa. Ja vastaavasti mikäli jokin vaivaa sinua tai kaipaat juurtumista sukupuolisuuteen, saat sitä etsiä hyvillä mielin.

Vierailija
26/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 07:09"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 06:59"]

[/quote]

Miksi alkaisi "paskamyrsky"? Saahan sitä kertoa, miltä tuntuu :)

Pääasia kai on, että kärsitkö tai oletko hämmentynyt tms. siitä, ettet tunne kumpaakaan sukupuoleta ihan omaksesi? Jos koet itsellesi riittävää eheyttä sellaisena kuin olet, ei varmasti ole ongelmaa. Ja vastaavasti mikäli jokin vaivaa sinua tai kaipaat juurtumista sukupuolisuuteen, saat sitä etsiä hyvillä mielin.
[/quote]

Siksi paskamyrsky, koska tällaista pidetään usein joko sairautena tai kyvyttömyytenä sitoutua omaan biologiseen sukupuoleensa. Kiitos ymmärtävästä kommentista. Tämä ei minulle itselleni ole mikään ongelma, lähinnä vain ympäristölleni, eli ymmärtämättömille ihmisille. Itse hyväksyn itseni eikä ongelmaa sinänsä ole, tuska asiaan liittyen tulee ainoastaan muiden ihmisten jyrkistä asenteista.

Vierailija
27/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vapaus olla oma itsensä, mutta toisaalta ihminen kaipaa muiden hyväksyntääkin. Luulen, että hyväksymättömyys miehenä tai naisena tai muuten muiden taholta jossakin kehitysvaiheessa voi johtaa oman sukupuolisen tai muun itsetunnon heikkouteen, omasta kokemuksesta näin päättelisin.

Roolitkin ovat rooleja, omana itsenään on altis muiden arvostelulle ja satuttamiselle, oli kyse sitten sukupuolisista tai muista rooleista.

Vierailija
28/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 05:37"]

Itse olen naisihminen ja nähdessäni tämän otsikon ajattelin, että olisin ehkä mieluummin mies. Miehet saavat enemmän kunnioitusta tässä yhteiskunnassa, sekä naisilta että toisilta miehiltä. Naisilta puolestaan vaaditaan kauneutta, kuuliaisuutta ja miellyttävyyttä kun taas mies saa olla ruma ja öykkärimäinen. 

Toisaalta välillä vaikuttaa siltä, että miehet joutuvat todistelemaan fyysistä vahvuuttaan eri tilanteissa. Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että nuo mainitsemani öykkärimäiset miehet yrittävät haastaa muita miehiä tappelemaan kanssaan. Pidän moista kukkoilua naurettavana. Joten valitsisin naiseuden, ainakin eurooppalaisissa olosuhteissa. Useimmissa kehitysmaissa naisten elämä on täyttä helvettiä, joten siellä olisi kai helpompaa olla mies. 

[/quote]Toisaalta taas miehen 'täytyy' olla ruma ja jonkinlaista vallankäyttöä tai halukkuutta sen käyttöön odotetaan mieheltä.

-Mies 29v-

Vierailija
29/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 07:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 07:09"][quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 06:59"] Olen nainen, mutta kaikista mieluiten olisin täysin sukupuoleton. En tunne kumpaankaan sukupuoleen kuulumista ollenkaan omakseni. Ja nyt alkaa luultavasti paskamyrsky, kun tämän menin sanomaan. [/quote] Miksi alkaisi "paskamyrsky"? Saahan sitä kertoa, miltä tuntuu :) Pääasia kai on, että kärsitkö tai oletko hämmentynyt tms. siitä, ettet tunne kumpaakaan sukupuoleta ihan omaksesi? Jos koet itsellesi riittävää eheyttä sellaisena kuin olet, ei varmasti ole ongelmaa. Ja vastaavasti mikäli jokin vaivaa sinua tai kaipaat juurtumista sukupuolisuuteen, saat sitä etsiä hyvillä mielin. [/quote] Siksi paskamyrsky, koska tällaista pidetään usein joko sairautena tai kyvyttömyytenä sitoutua omaan biologiseen sukupuoleensa. Kiitos ymmärtävästä kommentista. Tämä ei minulle itselleni ole mikään ongelma, lähinnä vain ympäristölleni, eli ymmärtämättömille ihmisille. Itse hyväksyn itseni eikä ongelmaa sinänsä ole, tuska asiaan liittyen tulee ainoastaan muiden ihmisten jyrkistä asenteista.

[/quote]

Ahdasmieliset ihmiset saavat pahaa oloa aikaan. Itse olen mies ja hyväksyn mieheyteni siten kuin sitä toteutan olemalla minä, mutta osa ihmisistä ei tätä hyväksy. Miksi, kuitenkin itse hyväksyn muut heidät lähtökohtaisesti?

Vierailija
30/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, ja olen nainen. Mielummin meikkaan joka päivä kuin ajan parran kerran tai kaksi päivässä.

Vierailija
31/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 07:30"]

Ahdasmieliset ihmiset saavat pahaa oloa aikaan. Itse olen mies ja hyväksyn mieheyteni siten kuin sitä toteutan olemalla minä, mutta osa ihmisistä ei tätä hyväksy. Miksi, kuitenkin itse hyväksyn muut heidät lähtökohtaisesti?

[/quote]

Ootko siis mahdollisesti homomies?

Vierailija
32/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin haluaisin olla nainen. Naiset ovat kauniimpia ja saavat kiihottua vaikka rannalla tai saunassa niin paljon kuin haluavat ilman, että kukaan huomaa.

Vierailija
33/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomantota sontaa väittää että mihillä olisi muka pienemmät ulkonäköpaineet. Kyllä se on kuulkaa aivan päinvastoin. Komean miehen määritelmä on melko suppea, lukekaa vaikka vanhoja viestiketjuja. Hyvin pieniprosentti miehistä täyttää ne ulkonäkötoiveet mitä suurin osa naisista miehelle aseetta. Miehen ei myöskään ole kovin hyväksyttävää korostaa pukeutumisella, saati meikillä tai kampauksella hyviä puolliaan ja peitellä heikompia puoliaan.

Nainen sen sijaan saa olla laiha, rintava, persevä, reitevä ja aina löytyy joukko miehiä joista juuri se on naisessa parasta.

Vierailija
34/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Jos luonteeni olisi sama kuin nyt, eli aika vaatimaton ja turvallisuushakuinen, haluaisin olla nainen (oletetaan nyt, että syntyisin samaan perheeseen samana päivänä). Nainen saa nähdäkseni arkisen ja vakaan alemman keskiluokkaisen perhe-elämän helpommin, koska passiivinen rooli on naisille hyväksytympää. Jos voisi viilata luonnetta vähän kunnianhimoisempaan ja riskihakuisempaan suuntaan, eli suuntaan mitä miehessä pidetään ihanteena, pysyisin mielelläni miehenä. Mutta nykyluonteellani en pysty hyödyntämään niitä etuja, joita tämä yhteiskunta tarjoaa rohkeammille miehille.

Vierailija
35/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys. Olen nainen ja kokenut sekä hyötyjä että haittapuolia sukupuolestani. Sanoisin näin äkkiseltään, että olisin mieluummin mies. Koen, että miehet pääsevät elämässään kyllä paljon helpommalla Suomessa, vaikka onkin se asevelvollisuus. Isompi palkka, vapaampi kasvatus, paremmat etenemismahdollisuudet jne. Naista arvotetaan niin hirveän paljon ulkonäön, kotitöiden, äitiyden ym. mukaan.

Vierailija
36/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla viikon mies. Haluaisin nähdä miltä näytän miehenä (siis sama minä, mutta millaiseksi piirteeni olisivat muodostuneet jos kroppaani olisi työntynyt testosteronia teini-iässä) ja haluaisin tuntea, miltä tuntuu olla mies -miten esimerkiksi naisten katsominen olisi erilaista.

Lisäksi haluaisin kokea, miten minuun suhtauduttaisiin miehenä ja miten elämäni olisi erilaista, jos olisin ollut mies. Tämä tavallaan vaatisi, että jossain olisi rinnakkaistodellisuus, jossa olen elänyt miehenä ja hyppäisin täältä siihen rooliin...

Lopuksi haluaisin pukeutua miehenä. Minulla on aivan tarkat ajatukset, millaisia vaatteita miehenä käyttäisin - tykkään nimittäin vaatteista.

Vierailija
37/37 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin olla mies. Elämä naisena on minulle liian raskasta. Naisellisuus ei kiinnosta eikä vain ole minun juttuni.