Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PERIAATTEESTA ostan Valion maitoa

Vierailija
08.08.2014 |

Tässä maassa on työttömyyttä ihan riittävästi. En halua veroillani kustantaa isompaa työttömien armeijaa. Maksan Valion maidosta 1,19. Ingmannin maksaa lähikaupassa vaatimattomat 1,09.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin ostaa Violajuustoakin :)

Vierailija
2/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole sen arkimaitojuomasekoilun vuoksi koskenut Valion tuotteisiin. Ihan periaatteesta. Enkä koske jatkossakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ihan periaatteesta Ingmanin maitoa. Samanlaisista suomalaisista lehmistä se tulee kuin Valionkin, mutta purkitetaan tuossa naapurikaupungissa.

Vierailija
4/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan periaatteesta vain ja ainoastaan Valion tuotteita. 

Ingannia ei enää ole, Arlalla on jo monopoli Tanskassa ja Ruotsissa. Ei anneta heille monopolia Suomessa.

Vierailija
5/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:50"]Minä ostan ihan periaatteesta Ingmanin maitoa. Samanlaisista suomalaisista lehmistä se tulee kuin Valionkin, mutta purkitetaan tuossa naapurikaupungissa.

[/quote] Ja voitot menee Tanskaan.

Vierailija
6/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valio sössi hommat ylimielisyydellään. En nykyjohdon aikana osta yhtään Valion tuotetta.

Vierailija
7/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla tuet mätää systeemiä jonka ylimääräiset rahat käytetään mamubisnekseen. Osta aina ulkomaalaista niin parempi omatunto

Vierailija
8/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:52"]

Ingannia ei enää ole, Arlalla on jo monopoli Tanskassa ja Ruotsissa. Ei anneta heille monopolia Suomessa.

[/quote]

Miten ne saisi täällä monopolin? Paitsi tällä hetkellä paremmalla tuottajapalvelulla, korkeammalla tuottajahinnalla ja sillä, että maidontuottajan ei tarvitse antaa Arlalle ilmaista lainaa kymmeniä tuhansia euroja, kuten Valiolle on pakko antaa, jos sinne maitonsa myy.

Arlan purkissa myytävä maito on aidosti suomalaista purkkia myöten. Ja jos hankit käsiisi tiedot siitä, keitä Valion meijereissä on töissä niin saatat yllättyä: ei se välttämättä suomalaista työtä ole, jota oletat ostavasi.

Vierailija
9/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:50"]Minä ostan ihan periaatteesta Ingmanin maitoa. Samanlaisista suomalaisista lehmistä se tulee kuin Valionkin, mutta purkitetaan tuossa naapurikaupungissa.

[/quote]

Paljonko Arla teki voittoa Suomessa vuonna 2013 ja paljonko siitä tuloutti Tanskaan?

Ja paljonko Valio teki voittoa samaan aikaan, mutta siirsi rahat Baltiaan. Siis sinne, mietä ei nyt Venäjälle mene enää tölkkiäkään maitoa. Suomalaisen kuluttajan kannalta Valio toimii tismalleen samoin kuin Arla, joten enpä menisi miettimään, kuka voitot vie ja minne. Arla nimittäin sijoitti rahat Suomeen :-)

Vierailija
10/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä ostankin Maitokolmion tuotteita!

Vierailija
11/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Valion maidon ostaminen estää suomalaista työttömyyttä? Niillä oli jo keväällä Valiolla selkeä suunnitelma väen vähentämiseksi ja siinä pitäydytään vai miten oletit, että ne kykenee päivässä määrittämään, paljonko väkeä lähtee? Venäjän tilanne on tekosyy, jonka perusteella väki vähenee ja johtajien palkat kasvaa.

Vierailija
12/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli sinusta Valion monopoli on hyvä asia? Olet valmis maksamaan siitä, että kaupasta ei enää saa lainkaan maitoa vaan pelkkää puolisynteettistä maitojuomaa, koska proteiinit tarvitaan kalliimpaan rahkaan?

Vierailija
13/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tulee sieltä ihan kohtalainen summa meidänkin talouteen aina palkkapäivänä...

Vierailija
14/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmähän olisin, jos jonkun muun maitotuotteita suosisin, kun itse maitoa Valiolle tuotan.

Vierailija
15/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:56"]

Ostamalla tuet mätää systeemiä jonka ylimääräiset rahat käytetään mamubisnekseen. Osta aina ulkomaalaista niin parempi omatunto

[/quote]

Mikä häikäisevä logiikka :D Mielestäsi siis ulkomaalaisille ei kannata antaa rahaa, jos asuvat Suomessa, mutta sinne ulkomaille rahaa kannattaa lähettää. 

Vierailija
16/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maahan Pirkan, sen S-ketjun maidon ja Milbonan maidoista menee rahat?

Vierailija
17/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arla myy ainoastaan suomalaista maitoa, eli sitä voi kyllä huoletta ostaa, tukee samalla suomalaista maidontuottajaa. Ruotsalaista maitoa ei enää tuoda Suomeen.

Pirkka-maidon tuottaa myös Arla, eli se on kotimaista.

On ihan hyvä asia kuluttajillele, että maassa on muitakin meijeriyhtiöitä, luin monopoliasemaan tottunut Valio.

Vierailija
18/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtamassa valiosta pois kun muita tuotteita saa halvemmalla. Niissä toisissa tuotteissa on parempi maku.

Vierailija
19/19 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan periaatteesta Kaslinkin maitoa...