Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko mielummin nainen vai mies, jos saisit valita?

Vierailija
17.09.2014 |

Miksi? Kumpi olet?

Itse olen mies, mutta olisin mielummin nainen. Olen hetero ja pidän naisista. Ehkä siinä onkin syy miksi haluaisinkin olla nainen. Ihailen naissukupuolta enkä pidä miehuudestani. Olen aina tuntenut samoin. Myös tyylillisesti ja ulkonäöllisesti minua miellyttää naiseus paljon enemmän. Olen kuitenkin oppinut hyväksymään itseäni paremmin. Entä te, jos saisitte valita?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 07:30"]

Ahdasmieliset ihmiset saavat pahaa oloa aikaan. Itse olen mies ja hyväksyn mieheyteni siten kuin sitä toteutan olemalla minä, mutta osa ihmisistä ei tätä hyväksy. Miksi, kuitenkin itse hyväksyn muut heidät lähtökohtaisesti?

[/quote]

Ootko siis mahdollisesti homomies?

[/quote]

Tuohan voi viitata ihan muuhunkin, kuten juuri esittämäsi kaltaisiin tulkintoihin ihmisiltä, joilla on ahtaampi käsitys sukupuolisuudesta ja siihen liittyvistä rooleista. Terv. "kokemusta on"

Vierailija
2/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mielelläni mies, mutta olen sen verran taiteellinen ja herkkä luonteeltani, että naisena saattaa olla helpompaa. Vastaan siis että pysyn mielelläni naisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. Paremmat edut.

Vierailija
4/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen. Miehen mitta on tässäkin kulttuurissa menestys ja työ. Ulkoisiin seikkoihin liittyvät paineet ovat kovia kummallakin sukupuolella.

Vierailija
5/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mielummin mies, niin voisin käyttäytyä sikamaisesti, käydä salilla, hankkia kaljamahan...

Vierailija
6/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin molemmat, eli kaiketi hermafrodiitti, mikäli molemmat genitaalit olis täydelliset (muutoinhan olisin intersukupuolinen).

Tv: Itseriittoinen

Vierailija
7/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tyhmyys on sen verran huono asia, etten siihen rooliin haluaisi. Pitäisi leikata pois 10-20% aivokudoksestaan, että pääsisi samalle tasolle. Eli tyydyn olemaan mies. T. mies.

Vierailija
8/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen identiteetti perustuu vain tekemisiin ja ne, jotka eivät tee, joutuvat rakentamaan tyhjästä usein dysfunktionaalisen identiteetin. Naisella taas on kaksi itseluottamuksen lähdettä; sukupuoli ja tekemiset. Miehellä ei ole sukupuolesta lähtöisin olevaa itseisarvoa.

-Mies 29v-

Vierailija
9/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:26"]

Olisin mielummin mies, niin voisin käyttäytyä sikamaisesti, käydä salilla, hankkia kaljamahan...

[/quote]

Naisenako tuo ei onnistu? Vai kaipaatko kokemusta siitä, että sinua pidetään kusipäisenä öykkärinä ja aiheutat haittaa elämääsi, etkä ole upea vahva persoona, niin kuin noin käyttäytyviä naisia yleensä luonnehditaan.

Vierailija
10/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pseudoälykästä paskaa taas. Miehen sukupuoli nimenomaan on se suurin itseisarvo. Ei tarvitse kun pallit heilua jalkojenvälissä niin valkoihoinen heteromies odottaa maailmaa tarjottimella.

[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 14:32"]

Miehen identiteetti perustuu vain tekemisiin ja ne, jotka eivät tee, joutuvat rakentamaan tyhjästä usein dysfunktionaalisen identiteetin. Naisella taas on kaksi itseluottamuksen lähdettä; sukupuoli ja tekemiset. Miehellä ei ole sukupuolesta lähtöisin olevaa itseisarvoa.

-Mies 29v-

[/quote]

Vierailija
12/37 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mieluummin mies. Pääsee helpommalla eikä ole niin suuria odotuksia kuin naisilla.

Vierailija
13/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olen, mutta miehenä olisi helpompaa. Olisin mielummin mies.

Vierailija
14/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja ehkä olisin ennemin nainen, mutta vain pohjoismaissa. Missään lähi-idänmaassa tai afrikassa en todellakaan haluaisi elää naisena.

Työelämässä miehet tienaa paremmin, mutta siihen ne edut jää ja tuonkin varjopuolena tulee miesten keken kovempi kilpailu työelämässä.

Parisuteessa ja perheessä suomalainen nainen on sekä kunnigatar että kuningas.

Vierailija
15/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen naisihminen ja nähdessäni tämän otsikon ajattelin, että olisin ehkä mieluummin mies. Miehet saavat enemmän kunnioitusta tässä yhteiskunnassa, sekä naisilta että toisilta miehiltä. Naisilta puolestaan vaaditaan kauneutta, kuuliaisuutta ja miellyttävyyttä kun taas mies saa olla ruma ja öykkärimäinen. 

Toisaalta välillä vaikuttaa siltä, että miehet joutuvat todistelemaan fyysistä vahvuuttaan eri tilanteissa. Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että nuo mainitsemani öykkärimäiset miehet yrittävät haastaa muita miehiä tappelemaan kanssaan. Pidän moista kukkoilua naurettavana. Joten valitsisin naiseuden, ainakin eurooppalaisissa olosuhteissa. Useimmissa kehitysmaissa naisten elämä on täyttä helvettiä, joten siellä olisi kai helpompaa olla mies. 

Vierailija
16/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja pidän äijäkulttuuria vastenmielisenä. En oikein asetu sovinnaiseen tai kuten eräs kommentoija sanoi öykkärimäiseen miehen rooliin, mutta toisaalta en usko, että luonteeni puolesta jaksaisin naisenakaan innostua sen tyyppisistä miehistä. Naisena voisin olla oma itseni helpommin, mutta miehen löytäminen voisi olla vaikeampaa. Miehenä taas en tule miehenä hyväksytyksi. Olisin mielummin nainen.

Vierailija
17/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, miehistä on iloa minulle vain muuten kuin olemalla itse sellainen. Olen siis nainen ja tyytyväinen naiseuteeni.

Vierailija
18/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä: vaikka naisille asetetaan monenlaisia vaatimuksia ulkonäön suhteen ja naisten ulkonäköä arvostellaan esim. medioissa enemmän kuin miesten, kuitenkin jollain tavalla naisilla tuntuu olevan enemmän vapautta ulkonäön suhteen. Naisena saan pukeutua oudosti, "taiteellisesti" ja vähän friikkimäisesti eikä kukaan paheksu - jos mies pukeutuisi samalla tavalla kuin minä, hän kohtaisi paljon aggressioita. 

Ap, ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi et pidä mieheydestäsi? 

4

Vierailija
19/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kova kilpailu työelämässä miesten tyypillisillä aloilla on ehkä totta. Olen nainen, ja minusta tuntuu, että muuten olisi melkein joka suhteessa helpompi olla mies. Minimaaliset ulkonäköpaineet naisten ulkonäköpaineisiin verrattuna, ulkonäön puutteet helposti kompensoitavissa muilla avuilla, paljon valinnanvaraa parisuhdemarkkinoilla ja aloitteiden tekeminen helppoa, ei pelkoa seksuaalisesta hyväksikäytöstä (ajattelepa nuorten tyttöjen asemaa), lasten hankkiminen ei rasita kehoa ollenkaan, lastenhoidosta ja lapsista vastaamisesta helppo luistaa, vanheneminen alkaa myöhemmin.

No naisena olemisen etuna on, että tunteellisuutta ja heikkoutta hyväksytään naisella enmmän. Ja joskus, muutaman kerran, olen saannut työelämässä lempeämmän kohtelun siksi, että olen nainen.

Erotilanteessa miehet ovat lasten huoltajauuden, tapaamisoikeuden yms. suhteen heikoilla, tietääkseni. Joskus ihan epäoikeudenmukaisesti.

Vierailija
20/37 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen rooli Suomessa on kapeahko. Mielummin olen siis nainen, vaikka lasten hankkiminen tosiaan onkin naiselle haastavampaa. Toisaalta sukupuoliroolit ovat yliarvostettuja ja suvaitsevaisuuskaan ei tunnu vielä yltävän niihin suureksi osaksi.