Huomenna työhaastattelu :(
Ääh... Olen ollut pari kk työttömänä ja olen silloin tällöin laittanut laiskasti hakemuksia sinne sun tänne. Olen ajatellut, että ainakin voin sanoa hakeneeni aktiivisesti töitä. Asun pk-seudulla, joten ajattelin ettei täällä pääse edes työhaastatteluun lyhyillä hakemuksilla. CV:ni on kuitenkin hyvä ja työtodistukseni erinomaiset.
Toivottavasti palkkaus tulee työnantajan puolelta vastaan. Tosin jos minulle maksetaan se mitä pyydän, niin kaipa minä hetken jaksaisin töitä tehdä. Ala on kyllä oma, mutta suuntaus ei ole haastavuudeltaan läheskään sitä, mitä toivoisin.
Lohduttakaa nyt ja sanokaa, ettei ne tämmöstä luuskaa ota töihin, vaikka yrittäisinkin :)
Kommentit (9)
Pahin pelkoni on ehkäpä juuri se, että olisin se paras. Kaipa haastattelussa kuitenkin vaistotaan minun mielenkiinnon puutteeni, vaikka olisinkin kuten normaalisti olisin silloin, kun haluan töihin. En kuitenkaan halua suoraan heittää kaikkea lekkeriksi, sillä pelkään asiasta menevän tietoa työkkäriin. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia työnsaannissa. Ongelmani on se, etten viihdy vuotta, kahta kauempaa samassa paikassa. Koen, etten opi enää mitään uutta ja leipäännyn.
Olen vähän kateellinen niille, jotka ovat jaksaneet olla samassa työssä sen 30+ vuotta, palkka noussut, lisät noussut, lomat hyvät ja niin edes päin. Parhaimmillaan näillä työntekijöillä on niin hyvät edut, ettei heitä kannata edes yt-neuvotteluissa potkia pois, kun eropaketti tulee sinänsä kallista työntekijää kalliimmaksi. Itse en vain jostain syystä pysty tuohon. Kaipaan aika ajoin muutoksia elämääni.
Oletko ikinä tullut kysyneeksi työnantajalta olisiko talon sisällä tarjota uusia haasteita siinä vaiheessa kun leipäännyt? Ainakin meillä halutaan pitää hyvistä tyypeistä kiinni, joten heille pyritään löytämään uusia virikkeitä ja erilaisia työtehtäviä, jotta jaksavat pysyä talossa.
Juu, työhaastattelu tuli ja hyvinhän se meni. Työt alkavat kuun heti ensi kuussa. Paikka on siinä mielessä parempi kuin aikaisemmat, että tässä firmassa on etenemis- ja kulutusmahdollisuuksia. Entiset työnantajani ovat olleet pieniä perheyrityksiä, joissa uuden oppiminen ei ole oikeastaan ollut mahdollista.
Niinkuin sanoin, olen kade niille, joilla on ollut se sama työ 30+ vuotta. Työhaastattelijani on myös yksi näistä ja hän kertoi, että vaihtelevuutta kyllä löytyy :) Toivottavasti tämä olisi nyt se minun juttuni. Palkkatoivettani en tietenkään saanut (se oli kyllä todella yläkanttiin, tiedän sen itsekkin, mutta kyseessähän on toive), mutta koeajan jälkeen palkkaa voidaan katsoa uudestaan.
Haasteiden puutteitakin pelkäsin, mutta tosiaan kun työ on vaihtelevaa, niin se luo omat haasteensa :) Ja suurin haaste alussa on työporukkaan sisälle pääsy. Olen aina onnistunut tässä asiassa, mutta koskaan ei tiedä, millainen uusi porukka on.
Piti siis kirjoittaa, että työt alkavat heti ensi kuun alusta.
Huh, millä alalla olet? Mulla on yhteiskuntatieteellinen koulutus ja olen hakenut monipuolisesti tiedotus-, viestintä-, projekti- jne. töitä. Minulla on hyvä työkokemus (olen ollut pari viimeistä vuotta ulkomailla, ensin yksityisellä sitten erään tunnetun kv-järjestön palkkalistoilla) ja mitään ei irtoa. Joka tehtävään on vähintään 200 hakijaakin.
Olen vain perusduunari ravintola-alalta. Tosin ravintolamaailmassa vakituiset työpaikat ovat todella kiven alla, yleensä palkkansa saa raapia kokoon useimmilta eri työnantajilta/vuokrafirmasta. Siksi oli minullekkin pienoinen yllätys, että pääsin heti haastattelusta sisään sellaiseen firmaan, joka työllistää tuhansia työntekijöitä. En tiedä miten olen aina onnistunut työnsaannissa, mutta koskaan en ole ollut kuukautta pidempään työttömänä, ellen ole niin erikseen halunnut.
Tuskin olet ainut hakija ja faktaa on, että paras otetaan aina töihin, joten ei pelkoa palkkauksesta :)