Te, jotka olette hoikkia, teette jatkuvasti ihania kakkuja ja leivoksia, mutta ette myyntiin, kuka niitä syö?
En oikein ilkeä omalla nimellä kysyä. Mutta Facebookin leivontaryhmissä on näitä, profiilikuvista näkee että hoikka tyyppi, perheessä 2-3 lasta ja kakkukuvia on harva se viikko, voileipiä, leivoksia, keksejä. Yleensä vastaus vielä teetkö myyntiin on kysymykseen on että teen vain itselle. Käykö teillä valtavasti vieraita vai onko se, että ette myy vain hämäystä, myyttekö oikeasti tutuille pimeästi?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Hoikka ihminen ei syö herkkuja, tämä on fakta. Joka muuta väittää valehtelee. Kaikki hoikat jotka mässäilevät epäterveellisellä ruoalla, käyvät oksentamassa ruoan ulos. Ovat syömishäiriöisiä. Toinen vaihtoehto on että juoksevat tai käyvät spinningissä kuluttamassa kalorinsa monta kertaa viikossa ja siis todella monta kertaa viikossa. Laihat ihmiset eivät yleensä syö mitään, siksi pysyvät laihoina. Olen seurannut tätä vuosikausia ja tämä on fakta.
Jotkut syövät, mutta syövät todella ravintoarvoiltaan heikkotasoista ja liian vähän muuta ruokaa. Muutaman sellaisen tiedän, jotka nuorena söivät paljon herkkuja lihomatta, mutta proteiinipitoista ruokaa eivät oikeastaan yhtään ja paljon vihanneksia tarkoittaa todellisuudessa muutamaa kurkkusiivua ehkä yhtä pientä tomaattia ja paria salaatinlehteä. Kaikki nämä poikkeuksetta ovat olleet ylipainoisia viimeistään kun 30 ovat täyttäneet.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Itse todellakin jätän kauppaan karkit, pullat, sipsit, pizzat, kakut ja kaiken lihottavan. Siis ihan kaiken. Silti painoindeksi yli 30. Ja sitten joku sanoo, ettei lihota, jos joka viikko vetää täytekakun. Ei käy tasan onnenlahjat.
Ei ole uskomatonta. Ihan vaan perus matikkaa. Saat kaloreita liikaa. Niitä voi saada liikaa terveellisestäkin ruuasta.
Minä leivon miehelle koska tykkään isosta ja pulleasta jolle maistuu kaakut ja leivokset.
Minulla on ystävä, joka on anoreksian partaalla (ei esim. saa kuntosalin jäsenyyttä ilman lääkärintodistusta) ja juoksee joka päivä kymmenen kilometriä ja syö pääosin vain salaattia ja kurkkua. Ikävä kyllä se näkyy myös, hän on kuin keskitysleiriltä karannut.
Mutta ne leipomukset! Toinen toistaan ihanampia kakkuja ja muita leivonnaisia… Mies on tukevassa kunnossa ja miehen työpaikka saa nauttia lähes päivittäin kakkukahveista.
En leivo jatkuvasti, mutta usein kuitenkin. Syön lähinnä itse. Harrastan kestävyysjuoksua ja n. 50 kilsan viikkomäärillä saan syödä ihan mitä mieli tekee lihomatta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, joka on anoreksian partaalla (ei esim. saa kuntosalin jäsenyyttä ilman lääkärintodistusta) ja juoksee joka päivä kymmenen kilometriä ja syö pääosin vain salaattia ja kurkkua. Ikävä kyllä se näkyy myös, hän on kuin keskitysleiriltä karannut.
Mutta ne leipomukset! Toinen toistaan ihanampia kakkuja ja muita leivonnaisia… Mies on tukevassa kunnossa ja miehen työpaikka saa nauttia lähes päivittäin kakkukahveista.
Jotkut saa nautintoa siitä että pystyvät kieltäytymään herkuista nenän edessä ja katsovat omahyväisinä kun joku toinen ''sortuu'' syömään.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka ihminen ei syö herkkuja, tämä on fakta. Joka muuta väittää valehtelee. Kaikki hoikat jotka mässäilevät epäterveellisellä ruoalla, käyvät oksentamassa ruoan ulos. Ovat syömishäiriöisiä. Toinen vaihtoehto on että juoksevat tai käyvät spinningissä kuluttamassa kalorinsa monta kertaa viikossa ja siis todella monta kertaa viikossa. Laihat ihmiset eivät yleensä syö mitään, siksi pysyvät laihoina. Olen seurannut tätä vuosikausia ja tämä on fakta.
Höpöhöpö.
Olen hoikka, paino 56kg. Syön joka päivä pullaa, kakkua, limsaa, karkkia, keksejä jne. Muutenkin syön epäterveellisesti, kasviksia en ollenkaan. Teen raskasta työtä mutta varsinaista liikuntaa en harrasta.
Syötetään miehelle, josta myöhemmin tulee "the sika", joka jätetään :D
Olen katsonut koronan kanssa amerikkalaisia Food Networkin ohjelmia, ja hirveän monet varsinkin leipojamestarinaiset ovat tosi hoikkia.
Näyttää, että annoskoot ovat kuitenkin herkuissa ihan eri luokkaa kuin monen suomalasien kahvipöydässä.
Kun ovat kilpailujen tuomareina, niin kastelevat kakkua vaikka veitsenkärjellä ja siitä maistelevat ja alkavat arvostella.
Martta Stewartilla oli äskettäin pinsetit millä otti kilpailijoiden ruokia maisteltavaksi.
On se vähän surullistakin, että tullakseen suureksi kokkitähdeksikin pitää naisen olla laiha kuin malli. Miehissä on sen sijaan aika tukeviakin ilmestyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki myyntitulot myös harrastusmaisesta myynnistä pitää ilmoittaa verottajalle vaikka kakkuja myisi vain muutamalla satasella vuodessa.
Kyllä se raja taitaa olla ~3000e. Siitä alle ei ketään kiinnosta.
"perheessä 2-3 lasta" - ja vielä ihmettelet että kuka kakun syö... huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki myyntitulot myös harrastusmaisesta myynnistä pitää ilmoittaa verottajalle vaikka kakkuja myisi vain muutamalla satasella vuodessa.
Käytännössä ihmiset ei kuitenkaan tätä tee eikä verottajaa kiinnosta. Jos kyse on hyvin pienistä summista niin se todennäköisesti maksaa enemmän valvoa sitä toimintaa kuin mitä verotuloja saataisiin, jos ne olisi kirjoilla.
Eri asia jos alkaa olla semi-ammattimaista toimintaa. Mut nyt mietin sitä, että jos muutamalla kympillä per kuukausi myy niin ei ihan aikuisen oikeasti ketään kiinnosta.
Joo mä teen hommia satunnaisesti noin 300 euroon asti kuussa ja työmarkkinatuki tulee siltikin. Eli ei ainakaan tukiin vaikuta. Voiskin alkaa leipomaa jonkin verran myyntiin kun on vähän taitoo taiteellista silmää ja jopa hygieniapassi.
Minä syön ihan itse, samoin mies ja lapsi. Olemme kaikki hyvin hoikkia, mutta ei se tarkoita ettemme söisi?
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka ja syön jotain makeaa päivittäin, eli en ymmärrä mikä siinä on ihmeellistä, että hoikka ihminen leipoo usein?
Samaa tulin ihmettelemään. Omat vanhempani, 72 ja 75 v, ovat syöneet joka ikisenä elämänsä päivänä päiväkahvilla makeita herkkuja, eikä edes kovin vähäisiä määriä.
Silti kumpikin on hoikka, hyväkuntoinen ja ikäisekseen terve.
Ihminen pystyy ensinnäkin syömään todella suuria kalorimääriä, jos ei ole ollut typerä ja pilannut aineenavihduntaansa typerillä laihdutteluyrityksillä. Ja aktiivinen elämäntapa kuluttaa aika tavalla, esim. mainitut vanhempani eivät istu muuta kuin ruokapöydässä ja sitten illalla nyt eläkkeellä ollessan. Työelämässä ollessa toki istuvat, mutta pysyivät silti hoikkina. Kumpkin laihtui pari kiloa silti kun eläköityivät.
Mieheni, joka tekee fyysistä työtä, on erittäin hoikka, rasvaprosentti melkein liiankin alhainen, ja syö 3000-4000 kcal päivässä.
Avainsanat on aktiivinen elämäntyyli ja se, että syödään vain ruoka-aikoina ruokapöydän ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut koronan kanssa amerikkalaisia Food Networkin ohjelmia, ja hirveän monet varsinkin leipojamestarinaiset ovat tosi hoikkia.
Näyttää, että annoskoot ovat kuitenkin herkuissa ihan eri luokkaa kuin monen suomalasien kahvipöydässä.
Kun ovat kilpailujen tuomareina, niin kastelevat kakkua vaikka veitsenkärjellä ja siitä maistelevat ja alkavat arvostella.
Martta Stewartilla oli äskettäin pinsetit millä otti kilpailijoiden ruokia maisteltavaksi.
On se vähän surullistakin, että tullakseen suureksi kokkitähdeksikin pitää naisen olla laiha kuin malli. Miehissä on sen sijaan aika tukeviakin ilmestyksiä.
Ai kuten Nigella Lawson?
Maistelutilaisuudet ei kerro mitään siitä, mikä on henkilön tavallinen annoskoko. Ihan kuin viininmaistajaisissa viini syljetään pois ettei tultaisi huppeliin (mikä vaikuttaisi seuraavien lasillisten maistamiseen aika tavalla), ruokia maistellessa otetaan mahdollisimman pieni määrä, mistä juuri saa maun. Siksi, että jos tulet maistelusta kylläiseksi, koet viimeiset maistiaiset merkittävästi huonomman makuisiksi kuin ensimmäiset, vaikka ne olisivat samaa tavaraa erivärisellä kuorrutuksella.
Ihmettelen välillä, miksi te ihmiset katselette jonkin alan ohjelmia, kun ette selvästikään edes perusasioita niistä opi.
Ihanko oikeasti, yksinkertaisimmista yksinkertaisin ap, kuvittelet, että kaikki lihovat kakuista ja pullista? Miten kukaan täyspäinen aikuinen voi kuvitella tuollaisia? Jos itse läskistyt, niin voi voi, mutta itse olen koko ikäni syönyt, mitä haluan eli normaalin ruoan lisäksi herkkuja: pullaa, kakkua, karkkeja, suklaata, pizzaa, sipsejä jne. Niin, ja olen hoikka! Kyllä se on ihmetyksen paikka - tai sitten ei.
Pistää oikein vihaksi, jos lihavat kuvittelevat, että hoikat elävät jollain nälkäkuurilla itseään rääkäten. Hohhoijaa!...
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, ettei hoikat voi syödä herkkuja edes viikottain? Ei edes lapset ja mies?
Olen pöyristynyt kapeasta ajatusmaailmastasi.
Minä taasen pyöristyisin mikäli söisin herrkuja päivästä toiseen.
En käsitä kuka edes haluaa syödä muovin näköistä puolen metrin korkuista kakkua, jossa on kilo voita, kilo suklaata, kilo jotain vispimoskaa josta saa väkerrettyä hienot kiehkurat ja päällä keko rojua ja läjä oikeita kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä taida olla faktaa muu kuin kateutesi🙄
Itse olen saanut syödä ihan mieleni mukaan ja paino on pysynyt siellä normaalin alimmalla neljännekselle koko elämäni (reippaasti 30+ vuotta). Tai siis sain, luulin olevani niitä ns. ”onnekkaita” mutta tulipa vuosi 2020, lomautukset, rajoitukset, jne hankaluudet ja siitä minun normaalista aktiivisuudesta katosi 80%, kappas kun ei mennytkään kuin muutama kuukausi ja peilistä katseli ihan toinen ihminen, ryhti ja reippaus oli korvattu muhkeammilla muodoilla ja uudella ekstraleualla. Ikikuunaan en olisi kuvitellut että se noin helposti kävisi, mutta selvisipä tuo ettei tosiaan ollut tuuria eikä genetiikkaa, ihminen kyllä pysyy hoikkana ilman spinningiä, oksentelua tai nälkälakkoa, riittää kun ei valveillaoloaikanaan istuskele omilla pehmusteillaan.
Leivon usein ja minulla on aina pakastimessa leivonnaisia. Lisäksi kaapissa on suklaata ja makeisia. Syön joka päivä jotakin makeaa, mutta maltillisen määrän. Syön itsetehtyä ravitsevaa ruokaa 4-5 ateriaa päivässä, ihan normaaleja määriä kaloreita laskematta niin, että tulen kylläiseksi. Ikää on kohta 50 ja olen aina ollut samanpainoinen riippumatta siitä, kuinka paljon tai vähän olen liikkunut. BMI 17.