Te, jotka olette hoikkia, teette jatkuvasti ihania kakkuja ja leivoksia, mutta ette myyntiin, kuka niitä syö?
En oikein ilkeä omalla nimellä kysyä. Mutta Facebookin leivontaryhmissä on näitä, profiilikuvista näkee että hoikka tyyppi, perheessä 2-3 lasta ja kakkukuvia on harva se viikko, voileipiä, leivoksia, keksejä. Yleensä vastaus vielä teetkö myyntiin on kysymykseen on että teen vain itselle. Käykö teillä valtavasti vieraita vai onko se, että ette myy vain hämäystä, myyttekö oikeasti tutuille pimeästi?
Kommentit (113)
Täytekakut ovat pahoja. Tai ei ainakaan hyviä, että niitä saattaisi syödä säännöllisesti. Vaikea uskoa, että kukaan niitä oikeasti syö koko ajan.
huomio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön itse, tietenkin. Vaikka olen 50-kiloinen niin herkuttelen useamman kerran viikossa. Muuten sitten terveellistä kasvispainotteista ruokaa. Se on se tasapaino katsos.
Minä olen ihmetellyt välillä samaa kuin aloittaja. Jos tekee yhden kakun viikossa, ymmärrän, että tasapaino säilyy. Nämä aktiivit postailevat kuitenkin todella usein ja vaikka mitä herkkuja. Eihän yhtä kakkua yhdeltä istumalta syödä, joten sehän riittää jo useamman päivän herkutteluksi. Mihin ne muut viikon leipomukset menevät?
Nämä aktiivisomettajat hallitsevat varmasti myös postauksien ajoittamisen.. Eli eivät välttämättä todellisuudessa leivo "todella usein".
Tämä voisi olla selitys. Työpaikka olisi selitys, mutta useat näistä ovat vieläpä kotiäitejä. Toki lasten kaverit on yksi selitys kyllä. Tosiaan saattaa olla yhden ainoan viikon aikana laatikollinen macaronseja, täytekakkuja kaksikin, voileipäkakku ja vielä lisäksi jotain tavallisempaa kuten korvapuusteja joku 100 kpl. Itsellä lievä ylipaino, vaikka teen kakkuja vain juhliin ja pullaa muutaman kerran vuodessa, enkä syö muuten herkkuja, mutta tuo kaikki näkyy kropassa heti. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki myyntitulot myös harrastusmaisesta myynnistä pitää ilmoittaa verottajalle vaikka kakkuja myisi vain muutamalla satasella vuodessa.
Tulot, ei myynti
Eli jos myy tarvikkeiden hinnalla niin ei ole voittoa jota ilmoittaa
Alv on 0 harrastelijalls
Se mitä postauksessa näkyy ei useimmiten todellakaan kuvasta todellisuutta, saatika edes oikeaa nykyhetkeä.
Kuvat/videot on voitu ottaa ihan milloin tahansa ja niiden julkaisu on ajastettu.
Tekijä saattaa istua jossain lämpimässä altaanreunalla, ei jauhoisessa keittiössä räpsien kakkukuvia someen.
Ei se kerran viikossa kakun syöminen vielä niin paljon lihota, jos jättää karkit, sipsit ja siiderit ostamatta. Eivät silti varmaan yksin syö, vaan vievät töihin tai antavat lasten kavereille.
Tarjoudun tekemään kamuille ja ne saa ostaa aineet itse
Aikaisemmin tuli kyllä usein leivottua. Oli mies, joka oli niin lahjakas syömään makeita herkkuja, etteivät ne pahenemaan jääneet, lapsetkin toki hoitivat oman osansa.
4 lasta niin yksi kakku on äkkiä tuhottu
Liikunnalliset teinipojat syö uskomattonan paljon Eikä yksi pulla riitä mihinkään
Uskomatonta. Itse todellakin jätän kauppaan karkit, pullat, sipsit, pizzat, kakut ja kaiken lihottavan. Siis ihan kaiken. Silti painoindeksi yli 30. Ja sitten joku sanoo, ettei lihota, jos joka viikko vetää täytekakun. Ei käy tasan onnenlahjat.
Itse syödään. Yleensä reseptit ovat sellaisia, etteivät ravintosisällöt vastaa pahimpia kaloripommeja eli rasvaa ja sokeria käytetään maltillisesti. Esimerkiksi kevyimmät juustokakut sisältävät noin 200 kcal/100 g.
Mä syön joka päivä pullaa, kakkua, piirakkaa tms.
Paino 57kg.
He eivät mussuta kolmea pussia sipsejä ja viittä pakastepitsaa joka ilta ja liikkuvat niin kuin ihmisen kuuluisikin liikkua. Sohvan, vessan, auton ja sängyn väliä kulkeminen ei ole liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Itse todellakin jätän kauppaan karkit, pullat, sipsit, pizzat, kakut ja kaiken lihottavan. Siis ihan kaiken. Silti painoindeksi yli 30. Ja sitten joku sanoo, ettei lihota, jos joka viikko vetää täytekakun. Ei käy tasan onnenlahjat.
Tuo ajatusmalli on itselleen valehtelua!
Mikään "lihottava" ruoka itsessään ei sinua lihota. Vaan liika energiamäärä, jonka syöt/jota et kuluta!
Jos minä syön 500kcal edestä herkkuja, vaikka joka päivä, en todellakaan kuvittele voivani syödä tavanomaiseen tapaan päivän muita aterioita, maalaisjärkikin sen sanoo. On syötävä kevyemmin, jotta tasapaino säilyy.
Kokeile ruokapäiväkirjaa ja talousvaakaa, jos et usko. Saatat jopa hämmästyä..
Jännää tässä aiheessa on minusta vain ja ainoastaan se, että aihetta ihmettelevä ei ymmärrä, miksi nämä hoikat voivat syödä valmistamiaan herkkuja ja pysyä(!) sellaisina.. 🤦♀️
Päivät, jolloin itse syön herkkuja: 1) säädän muita aterioita kevyemmiksi ja 2) liikun enemmän.
Jos en tee näin, MINÄ LIHON, tietenkin!
Voisin toki syödä aina ihania kakkuja, mutta ruokaa olisi näin määrällisesti niin vähän, että nälkä tulisi, puhumattakaan ravitsemuksellisista seikoista..
Joskus näitä kommentteja lukiessa vaikuttaa siltä, että lihavat kuvittelevat hoikkien jotenkin maagisesti pierevän vain syömänsä lisäenergian ilmaan tekemättä sille mitään..
NOT. Jos illalla syödään levyllinen suklaata, niin päivällä on syöty pelkkää salaattia/lisätty kulutusta=liikuntaa!
Mä syön herkkuja joka päivä ja olen hoikka! Salaisuus on kohtuus; ei koko kakkua tai pellillistä keksejä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Se mitä postauksessa näkyy ei useimmiten todellakaan kuvasta todellisuutta, saatika edes oikeaa nykyhetkeä.
Kuvat/videot on voitu ottaa ihan milloin tahansa ja niiden julkaisu on ajastettu.
Tekijä saattaa istua jossain lämpimässä altaanreunalla, ei jauhoisessa keittiössä räpsien kakkukuvia someen.
Tässähän oli kyse fb:n leivontaryhmistä eikä mistään blogeista. En ole koskaan kuullut, että jonkun fb:n ryhmäpostauksen voisi ajastaa. Seuraan myös yhtä leivontaryhmää, ja siellä on tosi taidokkaita kakkuja, mikä tarkoittaa että on harjoiteltu paljonkin. Toisaalta ne harjoituskakut voi olla oikeasti tosi pieniä, ja jotkut tykkäävät leipoa jotain ns. hienoa kun kaveri tulee iltakahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki myyntitulot myös harrastusmaisesta myynnistä pitää ilmoittaa verottajalle vaikka kakkuja myisi vain muutamalla satasella vuodessa.
Tulot, ei myynti
Eli jos myy tarvikkeiden hinnalla niin ei ole voittoa jota ilmoittaa
Alv on 0 harrastelijalls
Olet väärässä, tulot ilmoitetaan vaikka ne eivät olisi voitollisia. Ilmoitat tietenkin myös vähennyskelpoiset kustannukset. Verottajalta saa tietoa jos et nettipalstailijaa usko, tuolla muun muassa sanotaan selvästi että vaikka toiminta on harrastemaista ja kulut ylittävät tulot, niin tulot ja menot pitää silti ilmoittaa verottajalle.
https://www.vero.fi/globalassets/tietoa-verohallinnosta/esitys--ja-opet…
Linkkaan alle myös verottajan ylläpitämän sivuston, tämä esimerkkitapaus on mielestäni hyvin selkeä ja siinäkin sanotaan, että tulot ja menot ilmoitetaan verottajalle. Tietenkin vasta voitosta menee ansioveroa, mutta silti kaikki tulot pitää ilmoittaa. Kannattaa tutustua!
Nämä aktiivisomettajat hallitsevat varmasti myös postauksien ajoittamisen.. Eli eivät välttämättä todellisuudessa leivo "todella usein".