Saako lähteä nuhaisena töihin, jos koronatesti on negatiivinen?
2 vuotta sitten ei olisi tullut mieleenkään edes kysellä. Kuumetta tai yskää ei ole, ja koronatesti on tehty. Työhön ei sisälly asiakaspalvelua ja työkavereita olisi vain paikalla huomenna vain yksi, maskit olisi käytössä ja mahdollisuus turvaväleihin suurin osa aikaa. Työ on tosin fyysistä. Olo on muuten hyvä, mutta on vain nuha, sekään ei paha, muutaman kerran tunnissa pitää niistä ja ääni painoksissa. Kyllä, huomenna on sunnuntai, tiedetään, mutta jotkut tekee sunnuntaisin myös niitä töitä, missä ei ole asiakaspalvelua.
Kommentit (38)
Laitoin jo aamulla viestiä, että en pysty menemään. Sain vastauksen koeta saada joku. Mutta kaikilla on jotain muuta ohjelmaa. Laitoin äsken uuden viestin, että olen nyt niin kipeä, etten kerta kaikkiaan voi mennä - oloni on oikeasti nyt huono, huonompi kuin silloin kun tein aloituksen ja epäilen että kuume on nousemassa. Ei ole minun ongelma, jos ketään ei saa, menkööt itse. Ei tämä mulle edes tärkeä homma ole taloudellisesti, lopettaisin jos ei tekijöistä olisi pulaa. Työttömiä on tähän turha ottaa mukaan, sillä ko. puljua pyöritetään jo nyt paljon työllistettyjen voimin, ihan liikaa.
Jos se toinen laittaisi tehokkaamman maskin.
Älä mene. Uusi standardi on, että jokainen työntekijä saikuttaa vuodessa 3-5 kertaa nuhan takia. Ota tästä Sannan tarjoamasta lomasta kaikki irti. Niin muutkin tekevät. Se on itseltäsi pois, jos et hyödynnä ylimääräistä parin viikon vuosivapaata vaikka sitä sulle tarjottimella eteen tuodaan. Ja jos ei nuhaa tule, pidä ne saikut kuitenkin. Se on meille kaikille parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko nuhasi allergiaa. Itsellä aina elokuussa/syyskuussa kova nuha, ei muita oireita. Olen päättänyt, että on allergiaa. Heinix ainakin tehoaa siihen hyvin.
Aaahhhaahhhaaa nää itsetehdyt diagnoosit on kaikkein parhaita. Ei ole mikään ihmekään, että taudit leviävät niin tehokkaasti - enkä tarkoita nyt pelkkää koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin jo aamulla viestiä, että en pysty menemään. Sain vastauksen koeta saada joku. Mutta kaikilla on jotain muuta ohjelmaa. Laitoin äsken uuden viestin, että olen nyt niin kipeä, etten kerta kaikkiaan voi mennä - oloni on oikeasti nyt huono, huonompi kuin silloin kun tein aloituksen ja epäilen että kuume on nousemassa. Ei ole minun ongelma, jos ketään ei saa, menkööt itse. Ei tämä mulle edes tärkeä homma ole taloudellisesti, lopettaisin jos ei tekijöistä olisi pulaa. Työttömiä on tähän turha ottaa mukaan, sillä ko. puljua pyöritetään jo nyt paljon työllistettyjen voimin, ihan liikaa.
Ihan oikein teit. Miten se sinulle asiasi edes on itsellesi sijaista hommata? Kyllä työnantajan pitää herätä nyt, ei kenenkään pidä sairaana töihin mennä. Vähän vaikuttaa siltä, ettei ko. lafkalla muutenkaan ole asiat ihan kunnossa, pysyisin kaukana tuollaisesta jos mahdollista.
Entäpä kun yskä on jatkuvaa astman takia? Nyt jo ihmiset mulkoilee kun yskin. Jäätävä työkyvyttömyyseläkkeelle ilmeisesti
Juuri tuon takia ei mennä hiukan nuhaisena ja ääni painuneena töihin. Ne ovat niitä ensi oireita ja tarttuminen on tehokkainta siinä vaiheessa. Jos nuha ei pahene eikä tule kurkkukipua niin parin päivän päästä voi mennä mutta ekana tai tokana päivänä ei.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene, kyseessä voi olla tavallinen rino tai rs-virus, mutta mieti että tartutat sen työkaveriin jolla voi olla perussairaus ja tauti voi olla hänelle tosi kova. Tai jos työkaverilla on kotona joku, kenen vastustuskyky on heikentynyt, silloin ns. tavallinen flunssa voi viedä myös sairaalahoitoon.
Tämän takia ei ikinä koskaan saisi mennä kipeänä töihin. Ennemmin se että yksi on poissa töistä vähän aikaa kuin se että tauti käy koko työporukan läpi.
Tämä
Onko se muka työnantajalle parempi että tartutat sen toisenkin ja sitten pitää hankkia kaksi sijaista? Voiko noin tyhmää pomoa ollakaan?
Koulusta on annettu ohjeet että kouluun saa palata, jos kaksi ehtoa täyttyy: koronatesti on negatiivinen ja flunssa tai muut oireet ovat paranemassa. Eli kuumeeton pitää olla, mutta pieni nuha tai yskä ei haittaa.
Mikä sun työterveys on?
Vierailija kirjoitti:
Onko se muka työnantajalle parempi että tartutat sen toisenkin ja sitten pitää hankkia kaksi sijaista? Voiko noin tyhmää pomoa ollakaan?
Voi. Tämä on suojatyöpaikka monelle myös johdolle. Sellaista siivoun työntyylistä, mikä on tehtävä päivittäin, mutta arkisin sitä tekee paljolti palkkatuetut. Kukaan ei oikeastaan kuole, jos homma jää tekemättä, mutta siitä tulee valituksia. En kerro enempää, ettei paikka paljastu. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi työpaikalla saada flunssaa yhtään sen enempää kuin koronaa. Miksi sairaana on pakko tunkea töihin? Pysykää ihmiset kotona jos olette sairaita. Vuotava nenä ja käheä kurkku on ilmiselviä tartunnan oireita.
Ongelma on siinä, että tähän työhön ei voi kuka tahansa lähteä, kun tarvitaan perehdyttämistä, työ on fyysistä ja sunnuntaisin on vaikea saada vuoroon ketään, mutta yksikään ei voi tehdä.
Ei voi olla noin. Menisitkö sitten koronassakin töihin, jos kukaan muu ei työtä voi tehdä??
Ja menetkö töihin oksennustaudissa?
Ihmiset oikeesti, jos on kipee jäädään kotiin.
Ja sama koskee niitä räkäsiä lapsia. Taudit lopu ikinä kun ihmiset ajattelee vaan omaa napaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Tämä on suojatyöpaikka monelle myös johdolle. Sellaista siivoun työntyylistä, mikä on tehtävä päivittäin, mutta arkisin sitä tekee paljolti palkkatuetut. Kukaan ei oikeastaan kuole, jos homma jää tekemättä, mutta siitä tulee valituksia. En kerro enempää, ettei paikka paljastu. Ap.
Miten tämä ongelma täällä ratkeaa? Mielipiteitä kuuntelemallako?
Outo on someajan ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä ongelma täällä ratkeaa? Mielipiteitä kuuntelemallako?
Outo on someajan ihminen.
No olin jo päättänyt etten mene, kunhan kyselin mielipiteitä muuten vain. Sekä muutin juttuja vähän, ettei tunnisteta. ap.
Miten sitten jos kuumeeton flunssa kestää 1-2 viikkoa? Saako sen ajaksi saikkua nykyisin jos työtä ei voi tehdä etänä? Kysyn koska en tiedä kun olen ollut korona aikana aika paljon työttömänä. Ennen koronaa töissä flunssat kiersivät aina lähes koko työporukan eikä saikkua nuhasta saanut.
Siitä on ollut uutisissa juttua miten nyt koronan aikaan sairaspoissaolojen määrä on huomattavasti vähentynyt työpaikoilla. Hyvin pitkälti kiitos sen, että ihmiset oikeasti jää kotiin pienistäkin oireista. Vähintään jäävät tekemään etätöitä jos on sellainen mahdollisuus.
Toivottavasti tämä on pysyvä muutos. On ihan typerää mennä pienen flunssan kanssa töihin sellaisella "kyllä minä pärjään" asenteella. Kun juuri sillä tavalla tartuttaa siinä samalla pari seuraavaa. Kokonaisuuden kannalta olisi ollut parempi kun olisi vaan jäänyt pariksi päiväksi kotiin.
Eihän pelkkä nuha ole mikään flunssa. 🙄
Ehtiihän se nuha jo huomiseksi parantua. Menisin varmaan jos enää vähän nuhaa ja pysyisin mahdollisimman etäällä työkaverista.