Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahingonilo, kun jossakin alkaa YT:t

Vierailija
16.09.2014 |

En voi tajuta. Etenkin entisiä nokialaisia tai virkamiehiä kohtaan tunnettu viha on tosi surullista. Ei teidän tarvitse pitää siitä, mitä he tekevät, mutta koettakaa silti suhtautua kunnioittavasti.

Olen joutunut irtisanomaan virastostani väkeä. Jäljelle jääneet tekevät aivan hirveästi töitä. Lakisääteiset velvollisuudet eivät ole mihinkään kadonneet ja nyt on jo nähty, kuinka ihmiset sairastuvat liiasta työstä. Oma työviikkoni on 6-päiväinen.

Hyvä ystäväni sai Nokialta potkut. Vahingonilo, jota hän koki, oli ihan järkyttävää.

Säästää pitää, mutta pyydän vain kunnioittavaa ja arvostavaa suhtautumista.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:57"]

Mun kaveri on kaupungilla töissä. Titteli on joku kehittäjä, ja työnkuva kampaviineripalavereja ja organisaatiopöyhintää, mikä ei koskaan johda mihinkään. Aina vaan kartoitetaan työtehtäviä ja -tehoja, mutta mitään säästöjä ei tehdä. Toisilta otetaan joku tehtävä pois ja annetaan se sitten jollekin toiselle, ja näiden päätösten tekeminen työllistää näitä 3-5k kk-palkkaa nostavia keskijohdon turhakkeita hamaan hautaan. Tämä on se suomalainen ikiliikkuja. Ja jos jonkun homman kuluja joskus saadaan todella karsittua, tämä raha annetaan sitten keskijohdolle palkankorotuksina, koska hehän tuon summan ovat 'ansainneet'. Kansalainen eli asiakas on täysin unohtunut koko prosessista.

[/quote]

yhdyn osin valtionhallinnon byrokratiakritiikkiin, mitä tässä ketjussa viljellään. Silti en malta olla ihmettelemättä, miksi esimerkit ovat aina "tutun", "kaverin" tai "naapurin" elämästä? Eikö kukaan valtiolla/kunnalla itse työssä oleva kehtaa edes anonyyminä myöntää, että oma työnkuva on täyttä huttua?

[/quote]

No mitäköhän luulet? XD

Vierailija
42/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on kaupungilla töissä. Titteli on joku kehittäjä, ja työnkuva kampaviineripalavereja ja organisaatiopöyhintää, mikä ei koskaan johda mihinkään. Aina vaan kartoitetaan työtehtäviä ja -tehoja, mutta mitään säästöjä ei tehdä. Toisilta otetaan joku tehtävä pois ja annetaan se sitten jollekin toiselle, ja näiden päätösten tekeminen työllistää näitä 3-5k kk-palkkaa nostavia keskijohdon turhakkeita hamaan hautaan. Tämä on se suomalainen ikiliikkuja. Ja jos jonkun homman kuluja joskus saadaan todella karsittua, tämä raha annetaan sitten keskijohdolle palkankorotuksina, koska hehän tuon summan ovat 'ansainneet'. Kansalainen eli asiakas on täysin unohtunut koko prosessista.

[/quote]

yhdyn osin valtionhallinnon byrokratiakritiikkiin, mitä tässä ketjussa viljellään. Silti en malta olla ihmettelemättä, miksi esimerkit ovat aina "tutun", "kaverin" tai "naapurin" elämästä? Eikö kukaan valtiolla/kunnalla itse työssä oleva kehtaa edes anonyyminä myöntää, että oma työnkuva on täyttä huttua?

[/quote]Ei niillä ole aikaa kirjoitella av:lle, pitää painaa duunia niska limassa. Kysele uudestaan virka-ajan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiselle sektorille kautta linjan palkanalennukset, se olisi nopein ja helpoin tapa karsia. Pienistä palkoista vähemmän, isoista enemmän.

Nythän julkinen sektori on jopa palkkajohtaja, palkat nousseet nopeammin kuin yksityisellä.

http://www.taloussanomat.fi/raha/2013/08/28/palkat-nousivat-eniten-valtiolla/201311922/139

Vierailija
44/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkreettinen ehdotus: Nopeutetaan turvapaikanhakuprosessia ja huolehditaan siitä, että millään toissijaisilla syillä (muu kuin todellinen vaino tms) ei saa jäädä maahan oleilemaan. Näin voidaan lopettaa maahanmuuttosektorilta lukuisia projekteja sekä tehtäviä ja virkoja, joiden tarkoituksena on vain oleilijoiden paimentaminen, innostaminen, puolustaminen, kotouttaminen, ohjaaminen, opettaminen jne.

Vierailija
45/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ei ole ollut löysäilijöiden suojatyöpaikka vuosikymmeniin.

Vierailija
46/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

No mitäköhän luulet? XD

[/quote]

öh, no itselläni on nimenomaan paljon omakohtaista työkokemusta turhista valtion pesteistä, nimikkeillä suunnittelija, ylitarkastaja, koordinaattori ymv osastoa. Siksi kysynkin ja aidosti ihmettelen. -se ihmettelijä 

Vierailija
47/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 13:45"]

Nokialaiset olivat muidenkin kun Applen mielestä ylimielisiä. Tsekkaa YouTube:sta vanhoja Nokia johtaja Anssi Vanjoki videoita, niin ymmärrät mistä kysymys.

Aika moni on kuullut tai ollut tekemisissä ELY-keskuksen byrokraattien kanssa, joita kiinnostaa liian usein lähinnä ihmisten kyykyttäminen.

Paha saa lopulta 'palkkansa'.

[/quote]Niin, Anssi Vanjokihan edustaa esimerkiksi meitä kaikia verkkopuolen ihmisiä, jotka ovat koko ajan tehneet tasaista tulosta ja mahdollistaneet nopeammat ja nopeammat puhelut ja tiedonsiirron langattomasti? t. 20 YT:t läpikäynyt ylityöllistetty konkari

Vierailija
48/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkautetaan kotikielen opetus. On aivan naurettavaa, että jonnekin X-vedelle tai Y-niemelle pitää palkata z-kielen opettaja, koska sinne on majoittunut jotain henkilöitä Q-maasta, jossa puhutaan q-, z-, qz-, zcz-, czq-kieltä. Jos minä muutan lapsineni Yhdysvaltoihin, Singaporeen tai Etelä-Afrikkaan, niin ei sielläkään koulun tehtävänä ole opettaa lapsilleni suomea, vaan asia kuuluu minulle.

Vierailija
50/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:10"]

Kertokaa sitten konkreettisesti, että miten julkista sektoria olisi järkevää karsia?

Sossusta ei onnistu, käy jo nyt ylikierroksilla. Kela samoin. ELY-keskukset yrittävät noudattaa nuorisotakuuta.

Eli mikä on se julkinen työ/koneisto mikä voidaan jättää hoitamatta?

Minulla ei ole enää alaikäisiä lapsia. Joten mielestäni voitaisiin lakkauttaa koko neuvolajärjestelmä ja kouluterveydenhuolto. Samoin subjektiivinen päivähoito-oikeus heti pois. Hoitopaikat vain, jos molemmat vanhemmat käyvät töissä. Kaikille korkein maksuluokka hoidosta, ei tulojen mukaan. Jos etävanhempi ei maksa elareita, niin jääköön yh:n kustannettavaksi koko lasten hoito, ei mitään Kelan elareita enää kenellekään. Lapsilisät kaikilta pois.

Julkiset terveydenhuollon palvelut mukaanluettuna hammashuolto maksut samalle tasolle, kuin mitä ovat yksityisellä. Lääkkeiden Kelan omavastuuraja poistettava. Peruskouluun kunnon koulumaksut, lisäksi kaikkiin muihin kouluihin/amk/yliopisto kunnon lukukausimaksut, jotka edes jollain tavalla vastaisivat enemmän kuluja, kuin nykyään.

Kaikki julkiset investoinnit on nyt pakko jättää tekemättä: ei rakenneta uutta, ei hoideta vanhaa. Olkoon koulut pullollaan oppilaita, tiet täynnä kuoppia, roskikset täynnä roskia, nurmikot ajamatta, kukat istuttamatta ja homekouluissa opiskellaan jne. Joo, ja se ikuinen murheenkryyni: koulussa on liian huonoa ruokaa, kun ei rahat muuhun riitä. Ehdotan, että kouluruokailu lakkautetaan. Lapset syövät eväitä tai roskaruokaa automaatista.

Busseja, metroja, junia - niitä kulkee ihan turhaan jatkuvasti. Puolet vuoroista pois samantien. Lisäksi julkinen liikenne maaseudulla on liian kallista, lakkautetaan. Jos joku haluaa asua maalla, ostakoon auton tai pari, oma valinta.

Niin, vielä voisi karsia esim. kunnan sähkölaskuista, ei me tarvita oikeasti mitään katuvaloja. Ilmankin pärjää. Ja ne kaikki hemmetin kalliit kunnan harrastustusryhmät. Ei niitäkään tarvita. Jos ei ole varaa mennä yksityiselle liikuntaa harrastamaan, olkoot lapset ilman.

Eikä mitään eskaria. Opettakoot vanhemmat lapsensa kotonaan. Itsepähän on niitä lapsia päättäneet hankkia.

NO, tulihan tässä muutamia säästökohteita, mutta eniten säästettäisiin USA:n malliin. Julkista terveydenhuoltoa ei kannata pitää yllä. Saat hoitoa vain, jos sinulla on vakuutus.

En nyt viitsi enempää ehdotuksia laittaa, mielessä olisi kyllä monia. Pankaa paremmaks, kiitän ja kumarran.

[/quote]

Noihin mainitsemiisi esimerkkeihin sisältyy valtava määrä välillistä suunnittelu- ja hallinnointityötä, joka monessa tapauksessa on aivan turhaa ja tuottamatonta. Suuri ongelma valtionhallinnossa on myös se, että samaa duunia tehdään päällekkäin monessa paikassa. Itse kannatan ensiapukeinona palkanalennuksia valtiolle. Samoin ministeriöt pitäisi laittaa yhteen kuten Ruotsissa on tehty ja säästää sitä kautta mm. tukipalveluissa ja vähentää päällekkäisten duuniin tekemistä monessa paikassa. Tollaset subjektiiviset päivähoito-oikeudet ja lapsilisät on suuria ideologisia ja arvokysymyksiä, mutta ei niillä taloudellisesti ole paskaakaan merkitystä kokonaiskuvassa.

Vierailija
51/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi metsänhoitovero. Nythän se jää pois, mutta ihmettelen kyllä mistä maksan vuosittain. Ei siellä mun metsässä käy muut metsää hoitamassa kuin minä ja palkkaamani henkilöt. Silti maksan metsänhoitoveroa. Epäilen rahan menevän postimerkkeihin, tulostimiin, adiamirjan kirjoittajiin. Siis siihen toimeen, että saavat mulle ilmoitettua, että maksapa tämä määrä veroja.... Tuleehan siinäkin joku työllistettyä.

Vierailija
52/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:42"]

Suomen julkinen talous on maailman suurimpia ellei jopa suurin, n. 60% btk:sta, ja tätä ei änkyröiden mielestä saisi supistaa. Miten ne kaikki muut kuitenkin pärjäävät pienemmällä julkissektorilla?

[/quote]

Ja vielä pitää huomioida, että palvelujen maksajat eli kansalaiset joutuvat odottamaan suhteettoman kaun että palveluita saavat. 

Miksi muuten maailman paras maa, missä on maailman älykkäimmät ihmiset ja ainoastaan 5 miljoonaa ihmistä ei saa pystyyn vaikka terveydenhuollon tietojärjestelmää, joka toimisi kaikille, kaikkialla? Sähköistä äänestystä? Sossutapaamisia puhelin- tai nettikonferensseina? Jopa junalippujen ostaminenkin on niin vaikeaa, että välillä pistetään ihmisiä kävelemään.

Vierailija
53/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minä kehtaan. Olin töissä eräässä ministeriössä, ja todellakin työskentelytahti siellä oli pöyristyttävän hidas. Sitä loivaliikkeisyyttä katsellessa olisi jo kilpikonnakin pitkästynyt! Olin aiemmin töissä keskijohdossa eräässä pörsiyhtiössä, mutta fudut tuli kun kannattava liiketoiminta-alueeni lakkautettiin bisnestä terävöitettäessä. En viihtynyt ko. ministeriössä paria vuotta kauempaa, pää ei kertakaikkiaan kestänyt, ja lähdinkin heti kun sain TYÖpaikan eräästä pk-yrityksestä. Tarinat julkisella kampaviinereitä mussuttavista hitureista eivät ole tarua, vaan kaunistelua, sillä todellisuus pitkine lounaineen ja pasianssin pelaamisineen on vieläkin rumempi.

Usein huvittaa, kun esim. YLE haastattelee jotain virkamiestä uutisiinsa asiantuntijana. Katsokaapa noiden 5000-9000€/kk tienaavien titteleitä. Osastopäällikkö, apulaisosastopäällikkö, suunnittelupäällikkö, kehityspäällikkö, vastaava suunnittelija, toimistopäällikkö, tarkastaja, ylitarkastaja, sisäinen tarkastaja, sisäisen tarkastuksen johtaja, johtaja, pääjohtaja, virkamies, vastaava virkamies, neuvotteleva virkamies, tulosalueen päällikkö, projektijohtaja, strateginen johtaja, tuotantojohtaja, kehitys- ja laatujohtaja, intendentti, erityisasiantuntija jne.... Valtio- ja kuntasektorilta voisi helposti vähentää sellaiset 50 000 näitä paperinpyörittelijöitä ja palaveeraajia. 

Vierailija
54/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtionyhtiöt ovat myös ihme pesäkkeitä. Esimerkiksi Finnairilla on lukuisa määrä kaikenkarvaisia tiedotusjohtajia.

Vierailija
55/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:23"]

Valtio ei ole ollut löysäilijöiden suojatyöpaikka vuosikymmeniin.

[/quote]

No miksi julkinen sektori sitten kynsin hampain vastustaa niiden alojen yksityistämistä, mitkä voisi yksityistää? Mikä muu syy siihen on kuin pelko töihin joutumisesta istuskelun sijaan? Jos siellä nyt jo ollaan tehokkaita ja ahkeria, miksi vastustus?

Vierailija
56/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, kun alkaa yt-neuvottelut:

- julkisella sektorilla

- julkisen sektorin liikelaitoksissa

- paperiteollisuudessa

- pankeissa

- vakuutusyhtiöissä

- K- ja S-kaupoissa

- missä tahansa luksuskaupassa

- kiinteistövälittäjillä

NIIN MINÄ JUHLIN. IHAN OIKEASTI HUUDAN KOTONA "JESSSS, VITTU OIKEUS TAPAHTUU VIHDOIN!!"

VIHDOINKIN SYYLLISET JOUTUVAT MAKSAMAAN EDES JOTAIN SIITÄ MITÄ OVAT MINULTA VARASTANEET.

t. aiemmin duunarina metallifirmassa, nyt eri alalla opiskelijana ja pienyrittäjänä (ja on muuten tuottava ala edelleen)

Vierailija
57/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisen sektorin virkamies ja hukun töihin. Voisin hyvinkin huilia ansiosidonnaisella. 

Vierailija
58/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

No mitäköhän luulet? XD

[/quote]

öh, no itselläni on nimenomaan paljon omakohtaista työkokemusta turhista valtion pesteistä, nimikkeillä suunnittelija, ylitarkastaja, koordinaattori ymv osastoa. Siksi kysynkin ja aidosti ihmettelen. -se ihmettelijä 

[/quote]

No kerro sinä omista kokemuksistasi. Kiinnostaa kovasti kuulla. :)

Se ministeriössä lähes mielenterveytensä menettänyt

Vierailija
59/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 14:42"]

Suomen julkinen talous on maailman suurimpia ellei jopa suurin, n. 60% btk:sta, ja tätä ei änkyröiden mielestä saisi supistaa. Miten ne kaikki muut kuitenkin pärjäävät pienemmällä julkissektorilla?

[/quote]

Tätä käsiteltiin jossakin ketjussa eilen ja tämähän on täyttä bulsshittiä koko väite.

Vierailija
60/85 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 16:02"]

Olen julkisen sektorin virkamies ja hukun töihin. Voisin hyvinkin huilia ansiosidonnaisella. 

[/quote]

Miksi olet virka-ajalla vauva-palstalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi