Miksi joillakin on kolme sormusta vasemmassa nimettömässä?
Kommentit (26)
Ettei olisi toinen sellainen tuplasormus mitä jotkut kihlasormukseksi tahtovat?
Haluavat pitää? Kihlasormus, vihkisormus ja sitten vielä joku uusi sormus vaikka vuosipäivän kunniaksi tms?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:34"]
Haluavat pitää? Kihlasormus, vihkisormus ja sitten vielä joku uusi sormus vaikka vuosipäivän kunniaksi tms?
[/quote]
Niin, tai tosiaan yksi vaihtoehto on tuollainen tuplasormus.
-3
Mä olen itse sen verran laihtunut, että sormuksen koko on pienentynyt pari numeroa siitä, kun sain kihla- ja vihkisormukset. Mietittiin sormusten pienentämistä, mutta se olisi tullut hirveän kalliiksi, joten mies osti sitten kolmannen sormuksen pitämään kaksi liian isoa paikallaan :D Insinöörin logiikkaa, mutta toimivaa sellaista. Eli tämmöinen on mun syyni kolmeen sormukseen x)
Äidilläni 3 sormus on sellainen jonka sai 20-vuotis hääpäivänä.
Kaikella sitä ihmiset päätään vaivaavat... Mutta ei tyhmä ole se, joka kysyy vaan se joka ei koskaan edes kysy.
Äitini sai isältäni timanttisormuksen muistaakseni 30v hääpäivänä (ovat olleet jo 44v naimisissa, joten en muista tarkkaan) kun alkuperäiset sormukset on molemmat sileitä. Käyttää sitä kolmantena vasemmassa nimettömässä.
Lesken sormus. Vanhoilla naisilla se on kuolleen puolison kihlasormus. Pienennetään vaan sopivaksi.
Mulla on oma kihlasormus,vihkisormus ja mieheni antama oma kihlasormus joka jäi "ylimääräiseksi" kun miehelle hankittiin leveä vihkisormus.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:38"]Kaikella sitä ihmiset päätään vaivaavat... Mutta ei tyhmä ole se, joka kysyy vaan se joka ei koskaan edes kysy.
[/quote]
Tämä on asia, mitä en ole keltään kehdannut irl kysyä :D
ap
Olen kuullut, että joillakin on kihla- ja vihkisormuksen lisäksi joko huomenlahjasormus tai ensimmäisen lapsen syntyessä saatu sormus. Tai tosiaan kolmas voi olla tuollainen kaksirivinenkin, kuten esimerkiksi itselläni. Varmaan katsojasta riippuen näyttää, että sormessani on kolme sormusta tai yksi leveä.
Mulla on lupaus sormus, kihlasormus ja vihkisormus.. :P
Mulla on kihlasormus, vihkisormus ja sormus jonka mieheni antoi äitienpäivälahjaksi. Sopii hyvin yhteen ulkonäkönsä puolesta nuitten kahen aikasemman kans....:)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:57"]
Mulla on lupaus sormus, kihlasormus ja vihkisormus.. :P
[/quote]
Mikä on lupaussormus?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 08:57"]Mulla on lupaus sormus, kihlasormus ja vihkisormus.. :P
[/quote]
Mikä on lupaussormus?
Mulla on vihkisormus sellainen rivitimanttisormus, leveä valkokultasormus missä 1isompi timantti (teetetty lahja) ja uusin lahjaksi saatu rivitimanttisormus samassa sormessa. Ainoa sormi missä osaan pitää sormuksia
Anopilla on 3 sormusta. Kaksi ekaa on tosi ohuita ja "mitättömiä". Menivät nuorina opiskelijoina naimisiin, eikä varaa ollut kummoiseen. Sitten 20v hääpäiväksi sai "näyttävän" sormuksen.
Veljen vaimolla kolmantena huomenlahja, äidilläni isän kihlasormus, joka ei mahdu isälleni..
Double eternity - sormus plus vihki- tai kihlasormus vaikuttaa siltä, että on kolme sormusta, vaikka onkin kaksi sormusta nimettömässä.
Minä olen ennemmin ihmetellyt sitä, miksi jotkut ei-kihloissa olevat pitävän sormusta tai sormuksia vasemmassa nimettömässä.