Onko paheksuttavaa saada vielä yksi lapsi
Kommentit (31)
Niin ja mietin vaan, koska sitä neuvolaan kehtais soittaa aikaa ja miten sielläkin suhtaudutaan sitten? Saanko sieltäkin paheksuntaa? ap.
Mielestäni on kamalaa ja paheksuttavaa. Olet vanha.
Mutta ankkurilapsi pitää ilmeisesti tehdä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:26"]
Mitä mieltä itse olet ap? Jaksaisitko? Tunnistatko riskit? Vielä yksi lapsi viittaa siihen, että niitä on jo liuta ennestään. 46-vuotias on vanha saamaan vauvan ja sen tiedät varmasti itsekin, miksi haluat kysyä sitä täältä?
[/quote]
Jaksaisin ja tunnistan riskit. Uskoisin kuitenkin olevani parempi äiti kuin nuorempana. Olen fyysisesti hyvässä kunnossa ja yövalvomiset eivät ole mikään ongelma, teen sitä työssänikin. ap.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:39"]
Olet vanha. Mieti sitä.
[/quote]
En tunne itseäni vanhaksi ollenkaan, eikä terveydessä ole mitään vikaa. Pitäisikö tämä toivottu lapsi nyt sitten abortoida vai? :(
No ei tietenkään pidä abortoida. Olisi ehkä kannattanut pohtia etukäteen, jos olit epävarma. Turha sitä nyt on enää kysellä,
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 19:43"]
No ei tietenkään pidä abortoida. Olisi ehkä kannattanut pohtia etukäteen, jos olit epävarma. Turha sitä nyt on enää kysellä,
[/quote]
Itse asiassa en ole yhtään epävarma, mutta halusin vaan paskaa niskaani, sillä asiahan ei kuulu muille, enkä muiden mielipiteistä mieheni kanssa edes välitä. Kunhan kartoitin palstalaisten mielipiteitä, mutta onhan se nyt selvää, että suurin osa täällä pyörivistä on luultavasti parikymppisiä ja siksi sitä paheksuntaa tulee, terveisin ap.joka todellakin pitää lapsen, jos raskaus kestää, sillä silloin kaikki on luultavasti kunnossa.
Riskit on toki isommat, mutta ei se nyt mitenkään kamalaa ja väärin ole saada lapsi sinun iässäsi. Oma äitini oli 43-vuotias, kun nuorin siskoni syntyi. Kaikki meni hyvin, ja nyt kun sisko on 20-vuotias, äiti on vielä ihan hyvässä kunnossa. Taloudellisesti pikkusiskoni elämä on ollut yltäkylläisempää kuin meidän vanhempien lasten, esim. siskoni on päässyt matkustelemaan paljon enemmän. Kääntöpuolena on sitten se, että hän on vanhempien ikääntymisestä ja terveydestä luonnollisesti huolestuneempi kuin itse hänen ikäisenään olin.
Kun kerran olet jo raskaana niin eihän mikään teitä estä saamasta haluamaanne lasta! Älkää muiden paheksumisista todellakaan välittäkö. Olet rakastava äiti vauvallesi, eiköhän se riitä.
Onnittelut perheellenne! :)
t. Äiti 23v
Lapsia on kaksi, jotka jo teinejä. Joo ja uusi mies kyseessä, jolla ei ole lapsia ollenkaan. Keskenmenoa kyllä pelkään, sillä raskaus ihan aluillaan, mutta plussaa näytti. Ikinä en ole kyllä sellaista saanut, mutta googletin, että tässä iässä vois olla aika todennäköistä siltikin?
Menossa siis vasta rv 6. ap.