Miksi teidän vuorotyöhön ei sovi aamuviikko, sitten iltaviikko jne. Ei vuorojen vaihtelua viikon sisällä.
Kommentit (16)
ettei sitä kertakaikkiaan jaksa montaa peräkkäin. Ravintolasta on kyse. Joskus kun olen tehnyt kolme aamua peräkkäin niin olen aivan puolikuollut. Illat on paljon helpompia.
Niin ja se välivuoro eli 11-18 on tiskivuoro. On ihan ok ettei tarvi uida koko viikkoa paskavesissä.... Vaan vuorotellen.
Minä ainakin rakastan juuri tuota työvuorojen vaihtelevuutta. Välillä saa olla aamun rauhassa lapsen kanssa ja välilä taas ilta kotona. Sopii minulle juuri näin.
Jos menisin potilaaksi, haluasin levänneen hoitohenkilöstön. Lepo onnistuu parhaiten tasaisella rytmillä.
kun 12 työntekijästä 5 opiskelee, 1 tekee muuten vaan osapäivästä työtä ja loput 6 on täyspäiväisiä. Sitten pitäisi vielä ottaa huomioon kaikkien työvuorotoiveet, opiskelijoiden tentit ja luennot sekä sekalaiset työvuorot (on aamua, päivävuoroa, lyhyttä ja pitkää iltavuoroa...). Eipä siellä oikein vuoroviikkojärjestelmä onnistu.
en ainakaan halua monena aamuna peräkkäin raahata lapsia puoli seitsemäksi hoitoon.
t. epäsäännöllisestä vuorotyöstä nauttiva kahden lapsen äiti
klo 6-9 tarvitaan suurin miehitys, sitten on päivävuoro, iltavuoro ja viikonloppuna taas eri kellonajat vuoroilla.
Lapset saisi viedä hoitoon viidelta aamulla.
Jouduthan nytkin viemään joskus viideksi ja ihan epäsäänn. Eikö ole raskasta lapselle?
joten ei oikein pysty vuoroviikkojärjestelmää tekemään. Kyllähän sitä varmasti käytettäisiin, jos se olisi mahdollista - se kuitenkin helpottaisi huomattavasti työvuorolistojen tekoa.
t:4
aamu 7-15
ilta 13-21
Tai sinne päin.
Yöllä väki yleensä nukkuu ja siksi yksi iltavuoron hoitajista antaa raportin aamuvuorolle.
Mutta 6-9 7kpl, 9-13 5 kpl, 13-16 4 kpl, 16-20 2-3 kpl määrät riippuu myös viikonpäivästä, alkuviikosta voi olla kaikissa vuoroissa enemmän ja loppuviikosta vähemmän.
Viikonloput sitten vielä erikseen eri kellonajoilla.
Joten teepä tuosta vakivuorot, osa extroja ja osa vakkareita. Extroille min. 20 h / vko.
eli toinen vaihtoehto on, että iltavuoro on pidempi. ja kyllähän ne välivuorotkin sinne kiertoon saa mukaan, mutta kun ravintola-alalla yksi työvuorolista on 113h, ei tule kuule täyteen tunnit jos tekee joka 3. viikon vajaalla tuntimäärällä. Ja ihan tosi, jos kiertolista olisi mahdollinen, eiköhän sitä käytettäisi...
arvatkaa kuin paljon sitä on ehdotettu täällä ylemmälle taholle mutta hyvähän se niiden on kun ne saa tehdä aina sitä 8-16 ja la,su vapaa.
vituttaa kun on vuorot miten sattuu eikä mitään helvatin järjestystä eli rytmiä elämässä eikä voi mitään harrastusta ottaa kun työ määrää kaiken. saakeli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jos olet noin kade 8-16 työtä tekeville, mitä ihmettä teet vuorotyössä?!? Vaihda työpaikkaa!
t. kolmivuorotyöstä nauttiva
Eli sama hoitaja aamullakin paikalla. Tietää, missä illalla mentiin..Eihän tää nyt tietenkään aina toteudu..