Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritin mennä luovuttamaan verta...

Vierailija
15.09.2014 |

...ensimmäistä kertaa elämässäni. Minulla on o- veri, eli tarvetta olisi. Hemoglobiinin raja on 125 ja minulla sattui olemaan 124. Virkailija suorastaan vittuili ja ilmoitti, että minulle tulee kolmen kuukauden karenssi. Miksi pitää ensinnäkään antaa karenssia, jos hemoglobiini on tällä hetkellä noin alhainen? Onko raja oikeasti noin tarkka? Virkailija itsekin epäili sen johtuvan siitä, että sairastin muutama viikko sitten flunssan. Tuli ihan sellainen olo, että anteeksi kun edes yritin auttaa... :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta kyseessä?

Vierailija
22/28 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen 3 kg liian kevyt. :( Miksei verta voisi ottaa vähän vähemmän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi virkailijoiden olevan vain iloissaan, kun saa vedellä ilmaisia kolmioleipiä ja erikoiskahveja sen sijaan, että joutuisivat tökkimään neulalla.

Vierailija
24/28 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on aika outoa, että jos hemoglobiini jää noin vähän alle, tulee silti kolmen kuukauden karenssi. Luulisi esimerkiksi kuukaudenkin riittävän ennen uutta kokeilua...

Vierailija
25/28 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on harvinainen veriryhmä, mutta homona en saa sitä luovuttaa.

Järkevää?

Vierailija
26/28 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 18:49"]Itselläni on harvinainen veriryhmä, mutta homona en saa sitä luovuttaa.

Järkevää?
[/quote]

Nykyään saa!

Vierailija
27/28 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi tutun spr verenluovutuspaikalla niin, että eka mittaus antoi tuloksen 124. Hoitaja totesi, että otetaan uusiksi, Se näytti 126. Totesi vaan, että sehän on sit keskiarvoltaan just mitä piti ja luovutus oli ihan ok. Verenluovutuksessa on selkeät säännöt ja rajat ihan kaikkien parhaaksi. Ei niitäkään voi alkaa muokata sen mukaan, että no Sä jäit vaa Tän verta alle rajan Nii laitetaan sulle kuukauden karenssi ja sit taas tolle toiselle kolmen kuukauden jne. Tekevät tärkeää työtä ja noudattavat asetettuja rajoja. Se nyt vaan on sit eri asia jos hoitaja on ilkeä tai huonokäytöksinen, Se on hänen oma valinta. Aina voit antaa palautetta hoitajan käytöksestä, et säännöistä.

Vierailija
28/28 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että aloittajan kohtaamalla hoitajalla oli pahasti pinna kireällä jostakin muusta syystä kuin aloittajan veriarvosta, eikä hän jaksanut juuri sillä hetkellä olla niin ystävällinen kuin tavallisesti.

Mun mies meni viime viikolla täällä Jyväskylässä luovuttamaan verta, mutta Hb oli yllättäen liian matala. Hän sai siitä huolimatta pullakahvit ja muutenkin kohtelu oli ollut ystävällistä, kuten aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän