Mielipiteesi kauneusleikkauksista ja ikäsi?
Parikymppisenä olin sitä mieltä, että turhia ovat. Kolmikymppisenä mielipiteeni alkoi loiventua ja nyt nelikymppisenä tiedän, että voisin mennä jos joskus alan tuntea tarvetta (ja vaikka sana -leikkaus siinä kyllä pelottaa...). Mitään överiksi pumpattua naamaa ja pallotissejä en tosin kannata vieläkään.
Kommentit (4)
Ulkonäkökeskeisen yhteiskuntamme turha tuotos. Olen alle 20-vuotias ja olen ollut huomaavinani, että tämänkaltainen ajattelu on ikäisteni joukossa harvinaista. Lisättäköön, etten ole erityisen kaunis.
Olen viisikymppinen. Mielestäni kauneusleikkaus on hyvä asia tilanteessa, jossa ihminen kokee että jokin asia ulkonäössä tuntuu kurjalta. Itsellänikin tällainen juttu on ja kerään rohkeutta ja tietoa leikkausta varten. Ihmiset ovat hyvin eriarvoisessa asemassa ulkonäön suhteen. Kirurgia voi tasoittaa näitä valtavia eroja. Tämän sanottua totean vielä, että ulkonäkö ei ole kovin tärkeä asia ihmisessä kuitenkaan, mutta niitä vähemmän tärkeitäkin asioita voi korjata.
Mielestäni kaikki saavat tehdä mitä haluavat kasvojensa ja vartalonsa suhteen. Itse en menisi kauneusleikkaukseen, vaikka olisihan minullakin monia asioita joita haluaisin käydä leikkauttamassa... no mutta on maailmassa vähän tärkeämpiäkin asoita kuin ulkonäkö
Toivoisin, että kaikki ihmiset olisivat tyytyväisiä itseensä sellaisina kuin ovat, ja pääsisivät yli pienistä kauneusvirheistään, sillä eivät muutkaan ihmiset tuijota toisissa niitä virheitä, vaan ihmistä kokonaisuutena.
Mutta samalla osaisin luetella itsestäni yli kymmenen isompaa tai pienempää kohtaa, jotka voisin leikkauttaa tai täyttää tai kiristää, jos varaa olisi... Enkä tuomitse sitäkään, jos joku muu leikkauksia kuitenkin päätyy tekemään.
Oon 30, vasta viime vuosina olen alkanut ymmärtää, että miksi jotkut eivät mieti niin paljon sitä, että miten saisi kaikki virheet itsestään korjattua.