Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua "epäilty" apteekissa?

Vierailija
20.08.2021 |

Kirjoitin tuohon toiseen ketjuun, mutta laitetaan tähänkin. Olen kova jännittäjä ja asioidessa alan helposti hermoilla, mikä näkyy lievänä tärinänä ja hikoiluna. Tätä varten minulla on tarvittavat lääkkeet, joita haen ajoittain apteekista. Ilmeisesti apteekissa kuitenkin vedellään nopeita johtopäätöksiä ja joutuu helposti "epäiltyjen listalle". Aikanaan, kun oli vielä paperiset reseptit, menin apteekkiin hakemaan tarvittavaa lääkettä. Jännitin sitä ostamista sen verran, että aloin änkyttää ja käteni tärisivät. Tiskillä ollut farmaseutti vilkuili minua epäluuloisesti ja ilmoitti sitten että reseptissä on jotakin "epäselvää" ja hänen pitää varmistaa se soittamalla määränneen lääkärin numeroon. Eli epäili sitä väärennökseksi. Olin kuolla häpeästä ja nöyryytyksestä. Resepti oli sitten ok, lääkäri selvitti asian, mutta kyllä inhosin tuota ihmistä ja koko apteekkia. En koskaan asioinut siellä uudestaan.

Muilla ikäviä kokemuksia apteekeista?

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on epäilty kun olen ostanut jotain aineita, mistä voi ilmeisesti valmistaa jotain huumausaineita. Joutuu perustelemaan ostoksen tarpeen ja käyttötarkoituksen.

Vierailija
22/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole luultu narkkariksi tai mitään. Mutta kun lapseni oli pikkuvauva, hain hänelle silmätippoja ja jotain muita vauva-asioita. Lisäksi ostin rasvaista perusvoidetta rasvatakseni jalkojani jotka olivat päässeet kuivumaan, kun raskausmahan kanssa oli vaikea rasvata jalkoja. Apteekin täti oikein kiskaisi sen rasvan kauas minusta ja kysyi kiukkuisesti mitä aion tehdä sillä. Kun säikähtäneenä kerroin aikovani rasvata jalkojani, niin tätiä nauratti ja sanoi luulleensa, että rasvaan sillä vauvaa. Mua ei naurattanut. Asian olisi voinut esittää nätimminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On monet kerrat. Minulla on bentsoresepti, ja kerran jopa halusivat kuvalliset henkkarin ennenkun sain lääkkeeni. Aivan törkeää. Ihan kun minä TAHALLANI käyttäisin niitä

Ehkä sinä et käytä, mutta väärinkäyttäjiä on olemassa (ja paljon).

Vierailija
24/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovathan ne tarkkoja, mutta minusta se on vain hyvä juttu. Olen pari kertaa joutunut ostamaan eläimelle reseptillä kipulääkettä, joka on suosittua myös huumeidenkäyttäjien keskuudessa. Kun oli tuttu apteekki, tiesivät minut ennestään, eivätkä tehneet kontrollisoittoa.

Mä ostin useita kertoja koiralle kipulääkettä jota myös päihteenä käytetään, aina suhtauduttiin asiallisesti eikä mitään kontrollisoittoja ollut vaikka kävin parissakin eri apteekissa eikä yhdessäkään mua tunnettu.

Vierailija
25/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme satuilua täällä ettei myytäis jotain ruiskuja kun apteekit myy värkkejä (siis ruiskuja ja neuloja) nimenomaan suonensisäistä huumeiden käyttöä varten. Ei sitä nistinä tarvii keksiä mitään muka legittejä tarkoituksia vaan sanoo että tarviin noita värkkejä et voin heittää hihaan. Kyllä myyvät.

Vierailija
26/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että farmaseutti osaisi laskea 1+1. Jännitäjä tulee ostamaan lääkettä jolla hoidetaan jännitystä. Ja sitten epäilee kun jännitys näkyy?🤔

Vierailija
27/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien lääkkeet annetaan ja pippelihuuhtelut (tulehdus) tehdään ruiskulla (ilman neulaa). Pelkään neuloja kuollakseni. Ostin apteekista 2 niitä ilman neulaa osia ja farmaseutti yritti työntää minulle neuloja mukaan O.o

Vierailija
28/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että farmaseutti osaisi laskea 1+1. Jännitäjä tulee ostamaan lääkettä jolla hoidetaan jännitystä. Ja sitten epäilee kun jännitys näkyy?🤔

Juup. Sherlock.

Vierailija
29/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juup. Sherlock.

?

Vierailija
30/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mä kävin apteekista ostamassa sellaisia ruiskuja joilla voi ruiskuttaa lääkettä suuhun. Kysyin myyjältä, että onko täällä ruiskuja myynnissä.... ennen kuin olin saanut lauseen loppuun niin myyjä näytti melko järkyttyneeltä ja sanoi kovaan ääneen että täällä ei ole ruiskuja myynnissä. Sitten selittelin, että tarvitsen sellaisia ruiskuja joilla voin antaa kissalle suun kautta nestemäistä lääkettä. 😂

Vierailija
31/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei myyty kahta pakettia ibumaxia. Pidän yhtä pakettia aina laukussa mukana, joten siksi olisin 2 ostanut, kun molemmat loppu. Joku sääntö tuokin oli, mutta kävelin sitten viereiseen apteekkiin ja ostin sieltä toisen. Joskus myös kyselty tarkkaan, kun kysyin ruiskuja, ilman niitä neuloja. Kissalle piti saada.

Vierailija
32/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkarin työ oli ennen kunnioitettava ammatti. Nämä nykyiset amatöörit jotka eivät edes tiedä ja tunne aineita niin ei heitä voi edes apteekkareiksi sanoa. Vanhanajan apteekkarit tiesi kemiaa ja aineet, painoivat itse takahuoneessa napit koneella, asiakaspalvelu oli priimaa ja kaikki tarvittavat välineet sai ilman draamaa.

Jos apteekista ei saa ulos edes ruuttaa ilman neulaa nuuskan tykitystä varten ilman että apteekkarilla silmät muljahtelee ja paska käy puoliksi housuissa niin jotain vikaa on praktiikassa. Sori vaan.

Vierailija
33/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekkarin työ oli ennen kunnioitettava ammatti. Nämä nykyiset amatöörit jotka eivät edes tiedä ja tunne aineita niin ei heitä voi edes apteekkareiksi sanoa. Vanhanajan apteekkarit tiesi kemiaa ja aineet, painoivat itse takahuoneessa napit koneella, asiakaspalvelu oli priimaa ja kaikki tarvittavat välineet sai ilman draamaa.

Jos apteekista ei saa ulos edes ruuttaa ilman neulaa nuuskan tykitystä varten ilman että apteekkarilla silmät muljahtelee ja paska käy puoliksi housuissa niin jotain vikaa on praktiikassa. Sori vaan.

Funny cos true :D

Vierailija
34/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ei myyty kahta pakettia ibumaxia. Pidän yhtä pakettia aina laukussa mukana, joten siksi olisin 2 ostanut, kun molemmat loppu. Joku sääntö tuokin oli, mutta kävelin sitten viereiseen apteekkiin ja ostin sieltä toisen. Joskus myös kyselty tarkkaan, kun kysyin ruiskuja, ilman niitä neuloja. Kissalle piti saada.

No se on sääntö ollut, ettei saa kahta pakettia myydä särkylääkkeitä ilman reseptiä. Ei ketään kiinnosta jos asiakas hakee naapuriapteekista toisen paketin. 😃 Se on vaan sääntö, ja farmaseutti tekee virheen jos myy ja voi joutua siitä hyvästä puhutteluun.

Samoin ruiskuista on velvoite kysyä tarvittaessa käyttötarkoitusta ja jos on epäilystä niiden väärinkäytöstä niin kieltäytyä myymästä. Kissanlääkintä on oikein pätevä syy. 🤩 Aina ajoittain esiteinit yrittävät ostaa ruiskuja nuuskaruiskuiksi. Koska alle 18-vuotiaat eivät saa ostaa tai käyttää tupakkatuotteita niin ruiskua ei saa myydä jos epäilys tästä. Sitten taas täysi-ikäisille narkkareille myydään ruiskut kun ilmoittaa reippaasti käyttävänsä niitä suonensisäisten annosteluun. 😂 Ei ehkä loogisin systeemi mutta näin se menee. Ja ihan työtä vaan tehdään, edelleen tulee huutia paitsi työntekijälle myös apteekille jos teinit onnistuu hakemaan tarvikkeet apteekista. Joten asiakkaan ei pidä kyselystä mieltänsä pahoittaman. 😎

Vierailija
35/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on sääntö ollut, ettei saa kahta pakettia myydä särkylääkkeitä ilman reseptiä. Ei ketään kiinnosta jos asiakas hakee naapuriapteekista toisen paketin. 😃 Se on vaan sääntö, ja farmaseutti tekee virheen jos myy ja voi joutua siitä hyvästä puhutteluun.

Samoin ruiskuista on velvoite kysyä tarvittaessa käyttötarkoitusta ja jos on epäilystä niiden väärinkäytöstä niin kieltäytyä myymästä. Kissanlääkintä on oikein pätevä syy. 🤩 Aina ajoittain esiteinit yrittävät ostaa ruiskuja nuuskaruiskuiksi. Koska alle 18-vuotiaat eivät saa ostaa tai käyttää tupakkatuotteita niin ruiskua ei saa myydä jos epäilys tästä. Sitten taas täysi-ikäisille narkkareille myydään ruiskut kun ilmoittaa reippaasti käyttävänsä niitä suonensisäisten annosteluun. 😂 Ei ehkä loogisin systeemi mutta näin se menee. Ja ihan työtä vaan tehdään, edelleen tulee huutia paitsi työntekijälle myös apteekille jos teinit onnistuu hakemaan tarvikkeet apteekista. Joten asiakkaan ei pidä kyselystä mieltänsä pahoittaman. 😎

Olen 34 vuotias ja pyysin farmaseutilta lääkeruiskua. Siis sitä tavallista jolla voi antaa nestemäisen lääkkeen. Miksi farmaseutin käytös muuttui oudoksi? Käytös muuttui rennommaksi heti, kun selvensin käyttäväni sitä kissalle lääkkeen antoon. En usko näyttäväni alaikäiseltä, joten tuo nuuskatykki ei tähän päde.

Vierailija
36/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ku innostuin ottaa vähä enemmän niitä huumeeksi luokiteltuja opioideja niin ei tippunut edes 800mg Buranaa samalla reissulla:D onneks kuitenkin oli näitä hulluus pillereitä kotona.

Vierailija
37/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 34 vuotias ja pyysin farmaseutilta lääkeruiskua. Siis sitä tavallista jolla voi antaa nestemäisen lääkkeen. Miksi farmaseutin käytös muuttui oudoksi? Käytös muuttui rennommaksi heti, kun selvensin käyttäväni sitä kissalle lääkkeen antoon. En usko näyttäväni alaikäiseltä, joten tuo nuuskatykki ei tähän päde.

Kuten kirjoitin niin jos on epäilystä väärinkäytöstä niin silloin ei saa myydä. Eli asiakkaan pitää kertoa perusteltu syy ruiskun hankinnalle (kuten just kissan tai koiran lääkintä), silloin saa myydä.

Tämä ei siis ole mikään aukoton systeemi sillä valehdellahan voi, mutta tällä pyritään vähentämään väärinkäyttöä.

Vierailija
38/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa lääkeruiskuja pienikokoisen marsunpoikasen käsiruokintaa varten. Heti kun kysyin farmaseutilta ruiskuja, meni varautuneeksi ja kysyi mihin niitä tarvitsen. Voin vannoa etten näytä alaikäiseltä.

Miksi siis edes kysyvät käyttötarkoitusta kun heillehän se ei kuulu millin vertaa mihin niitä tarvitsen? Eikö tuollaiset kyselyt pahimmillaan nosta suonensisäisten huumeiden käyttäjien kynnystä ostaa puhtaita ruiskuja säännöllisesti??

Ja vielä se, että ne ruiskut pidetään jossain takahuoneessa ja niitä joutuu erikseen kysymään. Eikö ne voisi olla ihan hyllyssä esillä hintoineen päivineen niin kuin on kaikki muutkin tarvikkeet. Netistä kuitenkin noita syntistäkin syntisempiä neulattomia ruiskuja saa ostettua vaikka tukkupaketin kerralla eikä kukaan kysele. Olisi kiva saada tähän vastaus joltain apteekkarilta tai farmaseutilta.

Vierailija
39/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli määrätty 50 kpl pakkaus Panacodia toissijaiseksi kipulääkkeeksi niihin onneksi harvinaisiin tilanteisiin, joissa varsinainen lääkitys ei riitä sairauteeni. Farmaseutti alkoi heti aluksi paasata, ettei lääkäri olisi saanut määrätä Panacodia reseptillä näkyvään sairauteen. Suostui kuitenkin lääkkeet toimittamaan, mutta selvästi epäili minua väärinkäyttäjäksi ja mitä lie lääkäristä ajatteli. Pyysin farmaseuttia vielä tarkistamaan pakkauksen päiväyksen, kun kerroin tarvitsevani lääkkeitä niin harvoin, että ehtivätkö ne vanhentua. Hän sanoi sitten päiväyksen, joka oli jonnekin 4 vuoden päähän. Naurahdin tälle (kun olin arvellut jotain 1-2 vuoden säilytysaikaa), ja farmaseutti alkoi taas epäluuloissaan kuulustelemaan miksi nauroin.

Onneksi muutin, ettei tarvinnut enää tuossa lähiapteekissa käydä. Siellä kun koko ajan tapahtui myös se toisen apteekkiketjun aihe, eli myymälän puolella taas sai väistellä farmaseuttiarmeijan voinko-auttaa-pommitusta.

Vierailija
40/225 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ostamassa lääkeruiskuja pienikokoisen marsunpoikasen käsiruokintaa varten. Heti kun kysyin farmaseutilta ruiskuja, meni varautuneeksi ja kysyi mihin niitä tarvitsen. Voin vannoa etten näytä alaikäiseltä.

Miksi siis edes kysyvät käyttötarkoitusta kun heillehän se ei kuulu millin vertaa mihin niitä tarvitsen? Eikö tuollaiset kyselyt pahimmillaan nosta suonensisäisten huumeiden käyttäjien kynnystä ostaa puhtaita ruiskuja säännöllisesti??

Ja vielä se, että ne ruiskut pidetään jossain takahuoneessa ja niitä joutuu erikseen kysymään. Eikö ne voisi olla ihan hyllyssä esillä hintoineen päivineen niin kuin on kaikki muutkin tarvikkeet. Netistä kuitenkin noita syntistäkin syntisempiä neulattomia ruiskuja saa ostettua vaikka tukkupaketin kerralla eikä kukaan kysele. Olisi kiva saada tähän vastaus joltain apteekkarilta tai farmaseutilta.

Kyllähän se nostaa kynnystä. Nuorempana ajauduin kerran vähän sellaiseen härömpään kämppään kaverin kanssa ryyppäämään. Siellä oli amfetamiinin suonensisäisiä käyttäjiä. Ne kävi sitten jossain vaiheessa siellä riitelemään että kuka menee ostamaan lisää ruiskuja. Osa keitti kattilassa puhtaaksi kun eivät jaksaneet odottaa että kuka lähtee hakemaan. Pakottivat sitten väkivaltaa uhkaamalla vähän sellaisen reppanan oloisen pössyttelijä tyypin hakemaan. Yksi niistä piripäistä veti kierre ja hyppypotkuja ilmaan uhkailuksi, entinen kehonrakentaja joka oli jo menettänyt osan koostaan mutta keho oli silti pelkkää lihasta ja luuta. Silmillä huoltoaseman halvat vauhdikkaat lasit ja bandana päässä hoki että otatko kohta kavioo päähän. Lähettiin sitten tämän reppanan mukaan kun se pyyti meitä ettei yksin tarvitsisi lähteä. Jäätiin siellä apteekissa kaverin kanssa vähän sivummalle kun tämä reppana meni tiskille niitä kysymään. Kun hän kysyi ruiskuja niin apteekkarin täti tokaisi kovaan ääneen niin että kaikki asiakkaat apteekissa kääntyivät katsomaan ''VAI ETTÄ RUISKUJA''. Tämä reppana oli sen näköinen että olisi voinut vajota maan pinnan alle. Lähdettiin tuosta sitten erisuuntiin kaverin kanssa ja tuo reppana lähti toimittamaan niitä ruiskuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän