Miten elää yli viikko ilman ruokaa?
Rahaa saan ensi viikon perjantaina. Tästä päivästä lähtien rahaa tilillä 3,50€
Kohta alkaa laskuista tulla maksumuistutuksia. Sille ei nyt voi mitään koska minulla ei ole varaa edes ruokaan.
Tähän tilanteeseen päädyin niin, että jouduin viikonloppuna maksamaan sairaan äitini lääkärilaskuja.
Kaapista löytyy puurohiutaleita noin kolmelle päivälle, juustoa, hunajaa, jauhoja, suolaa, kaakaojauhetta, leivinjauhetta, sokeria, halpaa kahvia ja muutama pussi teetä. Myös ylsi valmispastapussi saattaa löytyä.
Miten elän näillä melkein kaksi viikkoa? Sossusta mitään en saa, kun TT-tukihakemus on jätetty käsittelyyn torstaina.
En kuulu kirkkoon, joten seurakunnastakaan ei ole minulle apua.
Kommentit (46)
Nyt vaan metsään etsimään sieniä, marjoja...
Seurakunnasta saa apua vaikkei kuuluisi kirkkoon. Soittoa diakonille siis!
Äiti maksaa velkansa? Mitä äidillä on pakastimessa?
Varmasti on tuttavia joilta voit saada kympin lainaksi, sillä saat jo viikon ruuat. Tai niitä avustuskasseja, ei siellä kirkkoon kuulumisia tarkasteta.
En usko että onnistuu. Sinuna tekisin niin että lampsisin lähimpään K-kauppaan ja menisin syömään hyllyjen väliin. Älä sorru pikavippeihin.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:00"]
Dyykkaa
[/quote]
Eipä taida dyykkaaminen olla enää mahdollista, nykyään kun roskikset laitetaan lukkoon
Perunoita ja porkkanaa sosekeitoksi.
Eikö sinulla ole ystäviä tai sukulaisia, jotka voisivat vähän auttaa? :(
Eipä noita ruokakassejakaan niin vain saa, niitä jaetaan tiettyinä aikoina, yleensä alkukuusta.
Viikon voi elää ilman ruokaa helposti. Pari ekaa päivää voi olla vaikeaa, mutta kolmantena menet ketoosiin. Sitten ei nälkä tunnu. Itse olen ollut kaksi viikkoakin syömättä - vettä ja teetä join.
Tuolla 3,5 egellä voit ostaa perunoita ja pakastevihanneksia ja tehdä iso keitto jota syöt sitten monta päivää. Viikko on lyhyt aika. Mulla tulee raha joskus ensi kuussa.
t. pätkätyöläinen
Kolmella ja puolella eurolla saat kaalia ja porkkanoita ison kasan. Ja leivo niistä jauhoista.
Asutko pääkaupunkiseudulla?
Ota selvää ruuanjakelupisteistä. Keskiikkona 9:30 olet Myllypuron palloiluhallin jonossa, siihen asti syöt jämiä ja äidin pakastimesta. myy tori.fi jotain itsellesi tarpeetonta tavaraa, heti kaupat periaatteella. dyykkaa, pullot, päätä selviytyä!
Ilmeisesti mistään et voi lainata rahaa, eikä sinulla ole mitään nettikirpparilla myytävää? Käy ainakin ostamassa pussillinen jauhoja (maksaa euron) niin saat aamu-, ilta- ja välipalasämpylöitä (5dl jauhoja, 1rkl leivinjauhetta, 1tl suolaa, 2rkl hunajaa, 2,5dl vettä, kuivat aineet sekaisin, lisää vesi ja hunaja, sekoita ja muotoile sämpylät. Uuniin 200astetta 12-15min). Ruokajonoja on joka kaupungissa eikä ne seurakunnallakaan kirkkoon kuulumisia kysele. Jos tulot ei ole isot, varaisin ajan sossuun ja pyytäisin harkinnanvaraisena vaikka 10-20e maksusitoumuksen kauppaan. Käy äidillä/kaverilla/sisaruksilla/sukulaisilla syömässä, kyllä ihmiset on ymmärtäväisiä jos ei vuosikausia joka päivä ole pummimassa. -opiskelija
Pyydät äidiltäsi ne rahat joilla maksoit hänen lääkärikulunsa. Miksi muuten maksoit jos olet itse pa.? Yksityisellä äitisi kävi, eikö niin?
Asun lahden seudulla (en kuitenkaan lahdessa), omalla paikkakunnallani leipäjonoja taida ollakaan, ainakaan mitä googletin.
Ap
Ei ne siellä seurakunnilla mitään jäsenkirjoja kysy. Diakonin toimistoon vaan, vapaaseurakunnat, pelastusarmeija jne jakavat ruokaa ja vaatetta, osa lahjakortteja ruokakauppoihin. Hursti ja muut hyväntekijät jakavat myös ruokaa. Onko äidilläsi ruokaa kaapissa? Voisitteko jakaa niistä?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 12:17"]
Asun lahden seudulla (en kuitenkaan lahdessa), omalla paikkakunnallani leipäjonoja taida ollakaan, ainakaan mitä googletin.
Ap
[/quote]
Googleta "ruoka-avustus" ja paikkakuntasi nimi. Leipäjonoiksi niitä ei virallisella nimellä kutsuta. Mutta ei taida olla vielä tarpeeksi kova hätä. On se jännä, miten täällä tasaisin väliajoin pyydetään apua, mutta mitkään vinkit eivät koskaan kelpaa. Riihikuivaako sitä pitäisi saada vastikkeettomasti, että köyhät ois tyytyväisiä??
Sieniä on joka paikka täynnä