Ystäviä netistä- kokemuksia?
Paljon on kirjoiteltu miesten etsimisestä netistä, mutta onko kukaan etsinyt ystävää saman sukupuolen ihmisistä ja millaisia kokemuksia. Löytyikö kaveri?
Itse asun pikkukaupungissa ja muutimme tänne hiljattain. Olen 40+ ikäinen ja mies ja pari teini-ikäistä lasta löytyy. Kaipasin jotain menoja kodin ulkopuolelta ja otin yhteyttä netissä kaveria etsivään samanhenkisen oloiseen naiseen. Tapaaminen oli ihan painajainen, hän ei ollut lainkaan mukava ja laittoi loukkaavan viestin että näkee itsensä minua nuorekkaampana tyyppinä eikä näe meilä yhteistä. Itse yritin olla ystävällinen ja juttelevainen ja sain takaisin nyrpistelyä ja veetuilua. Eli nöyryyttävä torjutuksi tulemisen kok
emus. Toki tsäänssit löytää sopiva tyyppi on pienet, mutta hän jotenkin liian suoraan täräytti että kiitos ei. Aivan kuin yhden tapaamisen perusteella voisi arvioida ihmisen.
Itse jos näkisin toisen umpitylsänä, olisin kuitenkin jotenkuten kohtelias ja feidaisin jotenkin tahdikkaasti. Vanhat ennakkoluulot että netistä etsii seuraa oudot hiipparit taitaa olla joskus oikeassa.
Kommentit (27)
Pidän kyllä äärimmäisen epätodennäköisenä, että "kemiat kohtaisivat" jonkun netissä tavatun ihmisen kanssa. Edes silloin, kun on yhteisiä mielenkiinnon kohteita tai harrastuksia.
Muutin itse nykyiselle asuinpaikkakunnalleni kolmisen vuotta sitten. Pieni paikkakunta, mutta tuttuja olen saanut yhdistystoiminnan ja FB-kimppakyyti -palstan kautta, ja heidän joukostaan on muutama sitten muodostunut muita läheisemmiksikin.
Eikö kellään mitään kokemuksia jaettavana? Voiko netin kautta löytää kavereita vanhempana?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään mitään kokemuksia jaettavana? Voiko netin kautta löytää kavereita vanhempana?
Miksi niitä pitää löytää netin kautta?
Minä jaksan yhä vain uskoa ”nettiystävyyteen” ja ”sielusymbioosiin”. Sairastan itse vaikeasti ja fyysisesti, ja elinpiiri on kovasti rajoittunut kotiin.
Jaksan silti toivoa, että ammattiavun lisäksi on olemassa ihmisiä, joilta löytyy pyyteetöntä rakkautta/ystävyyttä/aikaa meille heikompiosaisille - ilman tarvetta pätemiseen/alentamiseen. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa sairautta edeltävältä ajalta, joten ymmärrän muustakin kuin kotonaolosta ja kurjuudesta.
Mikäli sinulta riittää empatiaa/ystävyyttä/aikaa, voin antaa anonyymin sp-osoitteen, tai anna sinä. Ystävää kaipaa moni!
Ohis. Mutta kirjoittaako 40+ vuotiaat nykyisin näin, kuten aloituksessa oli?
"tsäänssit löytää sopiva tyyppi"
"feidaisin jotenkin tahdikkaasti"
Vierailija kirjoitti:
Minä jaksan yhä vain uskoa ”nettiystävyyteen” ja ”sielusymbioosiin”. Sairastan itse vaikeasti ja fyysisesti, ja elinpiiri on kovasti rajoittunut kotiin.
Jaksan silti toivoa, että ammattiavun lisäksi on olemassa ihmisiä, joilta löytyy pyyteetöntä rakkautta/ystävyyttä/aikaa meille heikompiosaisille - ilman tarvetta pätemiseen/alentamiseen. Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa sairautta edeltävältä ajalta, joten ymmärrän muustakin kuin kotonaolosta ja kurjuudesta.
Mikäli sinulta riittää empatiaa/ystävyyttä/aikaa, voin antaa anonyymin sp-osoitteen, tai anna sinä. Ystävää kaipaa moni!
Sinun kohdallasi sen ymmärrän, mutta ap etsii kaveria menoihin kodin ulkopuolella.
Miksi etsin netistä? En muutakaan keksi sillä työvuorot vaihtelee niin etten voi sitoutua ilta-aikaan harrastukseen. Naapurit on vanhoja, teinien kavereiden vanhempia en tunne. Haluaisin nimenomaan omasta kaupungista juttukaveria ja seuraa pieniin kulttuuri tms.menoihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi etsin netistä? En muutakaan keksi sillä työvuorot vaihtelee niin etten voi sitoutua ilta-aikaan harrastukseen. Naapurit on vanhoja, teinien kavereiden vanhempia en tunne. Haluaisin nimenomaan omasta kaupungista juttukaveria ja seuraa pieniin kulttuuri tms.menoihin.
Ap
Hienoa. Imitoidaan keski-ikäisen, aikuisen kirjoitustapaa. Hyvää harjoitusta teinille. Seuraavasta äikän aineesta 10.
Itse olen facen Etsin ystävää-palstalla ottanut yhteyttä ihmisiin, jotka ovat laittaneet sinne ystävänhakuilmoituksen. Nämä ihmiset ovat olleet 50 km säteellä. Ei juurikaan vastauksia takaisin päin. Vähän ehkä ihmettelen, kun nimenomaan etsivät ystävää, eivätkä vastaa takaisin. Ensimmäisessä viestissä en todellakaan ala vuodattaa henkilökohtaisia asioita vieraalle ihmiselle. En sitten tiedä onko minun ensimmäinen viesti sitten liian lyhyt, liian ympäripyöreä vai mikä vikana.
Eli vastaus kysymykseesi lyhyesti. Ei ole ystävää netin kautta löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelin kaverihaku.net sivulta bongaamani henkilön kanssa vuoden verran.
Sähköpostit sujahtelivat noin viikon välein.
Kunnes minulle tuli kiireitä eli paljon välttämätöntä tekemistä, mitä kesti pari kuukautta. Laitoin tästä pahoittelut postissani, kun elämäni oli taas uomissaan.
Sitten ei tyypistä enää kuulunutkaan, koskaan.
En ihan ymmärtänyt. Ap etsii miehenä miespuolista samanhenkistä kaveria, mutta menee tapaamaan ynseää nuorempaa naista?
Jos ap etsii kaveria, niin kannattaa varmaan joko ihan fyysisten harrastusten kautta tai sitten netistä harastussivujen kautta ruveta pikkuhiljaa rakentamaan kontaktia.
Harvoin kylmiltään sokkotreffityyppisesti kenenkään kanssa kemiat kohtaa. Ystävyyden kehittyminen vaatii hieman aikaa ja jotain yhteisiä kokemuksia.
Netissä on eräs ystävänhakusivusto, jonne voi ilmaiseksi tehdä profiilin ja kuvan kanssa hakea kaveria. Sitä ei kerrota, että kun laitat viestin jollekin, hän ei pysty lukemaan sitä ilman maksullista tilausta. Hohhoijaa. Ei siis ole deittisaitti kyseessä.
Eiköhän kaveruudet synny luontevasti esim harrastuksiin liittyen eikä niin että sinulla on suuret odotukset. Mitä annettavaa sinulla on?
Joissakin kunnissa on "kulttuurikavereita".
Minä sain eräältä Facepalstalta "ystävän", joka lähetti yli 1000 Mese-viestiä viikossa. Hän oli melko sekaisin, ja minä yritin pitää rajoja. Lopputulos oli, että minun oli estettävä tämä "ystävä", kun en jaksanut niitä satoja viestejä. Tämä "ystävä" olisi ollut tulossa tapaamaankin minua alle viikon jälkeen pyytämättäni. Silloin kilikilikellot soivat. Valvoin pari yötä miettien, mitä tehdä tämän ihmisen kanssa. Estämisen jälkeenkin tämä ihminen viestitteli toisten ihmisten profiilien avulla. Nyt on rauha, toistaiseksi. Varokaa outoja ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Minä sain eräältä Facepalstalta "ystävän", joka lähetti yli 1000 Mese-viestiä viikossa. Hän oli melko sekaisin, ja minä yritin pitää rajoja. Lopputulos oli, että minun oli estettävä tämä "ystävä", kun en jaksanut niitä satoja viestejä. Tämä "ystävä" olisi ollut tulossa tapaamaankin minua alle viikon jälkeen pyytämättäni. Silloin kilikilikellot soivat. Valvoin pari yötä miettien, mitä tehdä tämän ihmisen kanssa. Estämisen jälkeenkin tämä ihminen viestitteli toisten ihmisten profiilien avulla. Nyt on rauha, toistaiseksi. Varokaa outoja ihmisiä!
P.S. En tiedä, oliko tämä nainen bi. Itse olen hetero nainen. Tein kyllä selväksi heterouteni hänelle. Se ääretön innokkuus tutustua ja jakaa vaikka lapsuustraumoja uppo-oudon kanssa oli ahdistavaa.
Mä etsin joitakin vuosia sitten kavereita netistä, eikä se nyt ihan kamala kokemus ollut, muttei täydellinen menestyskään. Ensin tapasin jonkun faceryhmän kautta muutaman naisen kanssa, molemmat ihan mukavia, mutta toisella olikin sitten tosi paljon sosiaalista elämää, joten ei ehtinyt tavata juuri koskaan ja toinen alkoi perua tapaamisia (joita oli usein itse ehdottanut) ja lopulta teki ihan oharitkin. Vähän myöhemmin sitten laitoin ilmoituksen jonkun naistenlehden keskustelupalstan etsitään ystäviä-osioon ja sieltä myös tapasin kaksi eri naista. Toisen tapasin vain kahdesti, ihan kiva tyyppi, mutta ei kuitenkaan oikein kemiat kohdanneet ja toisen kanssa olen tekemisissä edelleen. Ei olla mitään sydänystäviä, mutta oikein mukavaa yhdessäoloa meillä on kuitenkin.
Niin olen ap ja olen siis nainen ja tapaamani nuiva nainen oli ikäiseni.
Harrastukset vähän vaikeita tosiaan työvuorojen takia ja esim.kielikursseilla on ollut lähinnä tosi iäkästä väkeä.
Joku kysyi mitä minulla on tarjota. No, minulla olisi aikaa ystävälle, olen mielestäni lämmin ja empaattinen ihminen. En sen ihmeempää toiseltakaan vaadi. Ilmeisesti en ollut tarpeeksi cool tälle nirppanokalle.
Lisää kokemuksia keski-ikäisten ystävän etsinnästä?
Vierailija kirjoitti:
Niin olen ap ja olen siis nainen ja tapaamani nuiva nainen oli ikäiseni.
Harrastukset vähän vaikeita tosiaan työvuorojen takia ja esim.kielikursseilla on ollut lähinnä tosi iäkästä väkeä.
Joku kysyi mitä minulla on tarjota. No, minulla olisi aikaa ystävälle, olen mielestäni lämmin ja empaattinen ihminen. En sen ihmeempää toiseltakaan vaadi. Ilmeisesti en ollut tarpeeksi cool tälle nirppanokalle.
Lisää kokemuksia keski-ikäisten ystävän etsinnästä?
Nyt on jo hyvää yritystä kirjoittamiseen, edelleenkin siellä nuo teini-fraasit pistävät silmään esim. "cool".
Lause- ja kappalejakoa, sekä välimerkkejä käytetty jo taitavammin kuin aloituksessa: teinille jo hyvällä tasolla.
Mä haluaisin ehkä vain kirjoitella jollekin, ei tarvitse tavata.
N40