Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäviä netistä- kokemuksia?

Vierailija
20.08.2021 |

Paljon on kirjoiteltu miesten etsimisestä netistä, mutta onko kukaan etsinyt ystävää saman sukupuolen ihmisistä ja millaisia kokemuksia. Löytyikö kaveri?

Itse asun pikkukaupungissa ja muutimme tänne hiljattain. Olen 40+ ikäinen ja mies ja pari teini-ikäistä lasta löytyy. Kaipasin jotain menoja kodin ulkopuolelta ja otin yhteyttä netissä kaveria etsivään samanhenkisen oloiseen naiseen. Tapaaminen oli ihan painajainen, hän ei ollut lainkaan mukava ja laittoi loukkaavan viestin että näkee itsensä minua nuorekkaampana tyyppinä eikä näe meilä yhteistä. Itse yritin olla ystävällinen ja juttelevainen ja sain takaisin nyrpistelyä ja veetuilua. Eli nöyryyttävä torjutuksi tulemisen kok
emus. Toki tsäänssit löytää sopiva tyyppi on pienet, mutta hän jotenkin liian suoraan täräytti että kiitos ei. Aivan kuin yhden tapaamisen perusteella voisi arvioida ihmisen.
Itse jos näkisin toisen umpitylsänä, olisin kuitenkin jotenkuten kohtelias ja feidaisin jotenkin tahdikkaasti. Vanhat ennakkoluulot että netistä etsii seuraa oudot hiipparit taitaa olla joskus oikeassa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt Kaverihaku- sivun kautta pari hyvää kirjekaveria ja kolme ihmistä, joihin olen tutustunut livenä. Olen 40-vuotias nainen.

Harrastusten kautta en ole koskaan saanut kuin moikkaustuttuja, vaikka moni täällä sitä vinkkaa kaverinetsimiskeinoksi. Vaikka yksi kiinnostuksenkohde täsmäisi, muutakin yhteistä pitäisi olla. En ole löytänyt joogasta tai kirjoituskurssin kivoista mummoista itselleni suht samasta ikäluokasta tulevaa ystävää, ikävä kyllä.

Sen olen myös huomannut, että moni netin kautta ystävää etsivä on introvertti, olen itsekin. Kirjoitetaan pitkiä toivelistoja siitä, millaista kaveria etsitään mutta todellisuudessa ei kyetä sellaiseen määrään yhteydenpitoa, että saataisiin kieltämättä vähän luonnottomalla tavalla syntynyt tuttavuus muuttumaan aidoksi kaveruudeksi tai varsinkaan ystävyydeksi.

Mutta älä luovuta ap!

Vierailija
22/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kyllä äärimmäisen epätodennäköisenä, että "kemiat kohtaisivat" jonkun netissä tavatun ihmisen kanssa. Edes silloin, kun on yhteisiä mielenkiinnon kohteita tai harrastuksia.

Muutin itse nykyiselle asuinpaikkakunnalleni kolmisen vuotta sitten. Pieni paikkakunta, mutta tuttuja olen saanut yhdistystoiminnan ja FB-kimppakyyti -palstan kautta, ja heidän joukostaan on muutama sitten muodostunut muita läheisemmiksikin.

Miksi ihmeessä kemiat ei voisi kohdata netistä löydetyn ihmisen kanssa? FB-kimppakyyti-palstakin on netissä? Nuorempana minulla oli paljon nettiystäviä, joista monia tapasin useita kertoja ja ystävyys oli aika tiivistäkin. En ymmärrä, mitä eroa on sillä, missä ystävyys on solmittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi etsin netistä? En muutakaan keksi sillä työvuorot vaihtelee niin etten voi sitoutua ilta-aikaan harrastukseen. Naapurit on vanhoja, teinien kavereiden vanhempia en tunne. Haluaisin nimenomaan omasta kaupungista juttukaveria ja seuraa pieniin kulttuuri tms.menoihin.

Ap

Monissa kaupungeissa on Facebookin kaverikerhoja, oletko kokeillut sitä? Niissä on paljon ihmisiä, jasieltä voi etsiä samanhenkistä seuraa, esim ehdottaa 8tse tapaamista vaikka kahvilla tai jos itsellä on joku harrastus tai mielenkiinnon kohde, niin sen parissa, ja sitten sopia tapaamisen ja sinne sitten tulee porukkaa, ja siinä voi tutustua.

Kannattaa kokeilla! Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
24/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koettanut SPR:n ystäväpalvelun kautta löytää kirjeystävää (lue sähköpostiystävää). Kontaktoin noin neljän kanssa,joista yksi on jaksanut pitää yhteyksiä vajaan vuoden. Kolme muuta olivat omituisia ja jotka hakivat enemmänkin terapeuttia kuin ystävää korona-ajaksi. Mitään aitoa vuorovaikutusta ei päässyt syntymäänkään. Katselen nyt neljännen kanssa tilanteen edistymistä. Hän vaikuttaa normaalilta ihmiseltä, jonka mielestä on kiva kirjoitella. Asumme niin kaukana toisistamme, ettei tapaamisia ja yhteisiä retkiä voi kuvitellakaan. On kuitenkin kiva tutustua uuteen ihmiseen.

Kannattaa antaa mahdollisuus kaikille, vaikka vain kirjoittamisen merkeissä.

Vierailija
25/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille! Harrastuksissa uusien ystävien tapaaminen on tosiaan aika epävarmaa. Jos siellä on joku ikäluokaltaan ja persoonaltaan sopiva tyyppi, saattaa olla että on muuten kiireinen eikä edes etsi ystäviä. Ja se ensimmäisen askeleen ottaminen, että pyytäisi jotain kurssilaista vaikka kahville tuntuu jotenkin kiusalliselta.

Jollain oli hyvä pointti että ilmoituksilla ystäviä etsivät usein haluavat juuri tietynlaista ystävää eivätkä pakosti ole luonteeltaan niin sosiaalisia että ystävyys lähtisi kunnolla käyntiin. Pitää itsekin muistaa olla avoimin mielin liikkeellä ja panostaa uusiin tuttavuuksiin.

Ja onhan se niinkin että livenä kemia on jotenkin erilainen. Vuorovaikutustaidot eivät ehkä kirjoitellessa tule aina esille, puhuuko liikaa tai liian vähän, huomioiko toisen, eleet,ilmeet, ääni. Joku voi jännittää niin että antaa huonon kuvan itsestään.

Ei kai tässä auta kuin jatkaa yrittämistä. Facessa omalla naamalla kaverin etsintä tuntuu vähän liian kiusalliselta. Lohdullista kuulla että muitakin etsijöitä on liikkeellä.

Ap

Vierailija
26/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä somessa me kaikki hullut piileksitään

Vierailija
27/27 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ollut ikävävä kokemus. Sitä on muutoinkin niin herkin mielin jos ystävää vailla. Kuulostat mukavalta ja odotuksesi ovat realistisia. Mielelläni sinuun tutustuisin mutta asun hieman isommalla paikkakunnalla. Lähinnä live seuraa minäkin kaipaisin.